Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Sak fra 2014, veldig lite relevant her :wink:

Det gir mening.
Samtidig, det er viktig for myndighetene og stole på at ett hvert selskap evner og forholde seg til, og leve opp og levere iht forpliktelser, noe Apcl har tydeliggjort at dei ikke har evnet, hitil.
Det finnes flere eksempler på gode selskap i området, som evner og levere, som eksempel, Cairn, total, Far m.fl, så det kunne tenkes at myndighetene bruker tiden, mot at dei kan forvente og få levert varene ?

DERSOM det juridiske rundt avtalen APCL har med Gambia kan bikke i APCL sitt favør vil en rettsprosess kunne ta lang lang tid, og tvilsomt at noen er int i lisensene så lenge det er en pågående sak mellom APCL og myndighetene.

Dette i seg selv er et meget godt forhandlingskort for APCL, og kan bli en nøkkel for å lykkes. Det er åpenbart at terminering ikke er sendt, og de uttaler kun at samtalene er avsluttet. Kommer APCL med partner på banen med dyktige advokater og det viser seg at det juridisk sett er vanskelig for Gambia å ta lisensene kan det være de finner en løsning.

Greit at boreforpliktelsene er utløpt, men en kontrakt av dette slaget er ikke så rett frem at dersom man går over tiden kan myndighetene ta tilbake lisensene helt uten videre. Man skal jo f.eks få et termineringsvarsel(som ikke har kommet), og da kan man i teorien bore en brønn fort som f for å beholde lisensene. Jeg tror IKKE dette er en reell mulighet, men nevner det vare for å vise at en slik avtale er litt mer komplisert enn at man mister lisens direkte ved å “gå over tiden”.

Det er klart APCL vil kjempe med nebb og klør her, og når vi vet hvilke summer som er investert og at mye av grunnen til at farm out har vært vanskelig er pga myndighetene i landet skal man kkke se bort i fra at APCL har en god case. Jeg sier ikke at de garantert vinner i retten, men her kan det være nok å ha en gid nok case til å vise at det i det minste vil være en lang og kostbar prosess å få det avgjort.
Gambia som er et kriserammet land byrde ikke se seg tjent med en slik prosess, hverken pga deres økonomiske situasjon, ei heller pga all den ekstra tiden det vil ta for å få boret pp lisensene.

1 Like

Du glemmer et viktig punkt. PGA farmout avtalen. Så vet Gambiske myndigheter hva andre parter er villige til å betale for å overta deler eller hele lisensen…

Det du insinuerer er at de inngår et forlik, APCL mister lisensene til et størr selskap men får betalt?

1 Like

Spørsmålet er hvor mye penger de er villige eventuelt ti å betale for et slikt forlik. Når de har investert over 60 mill USD så kan det bli tøft å komme til enighet.

1 Like

Noen tanker om dette bilde da? (Ut over at jeg snart må lade telefonen).

1 Like

African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum"
or the “Company”) will be hosting an investor conference
call at 10am BST / 11am CET on Thursday 6 July 2017 to
provide an overview of the recent press speculation
regarding its A1 and A4 licences in The Gambia.

To request the dial in details, please contact
ap@buchanan.uk.com

For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810

Hva tror dere kan komme ut av denne?

@Patsen Ikke annet enn at vi får mulighet til å stille spørsmål direkte til ledelsen. Jeg har meldt meg på.

Tror ikke summen på 60 mill USD er relevant i dagens marked, da alt er mye billigere nå, enn da investeringene ble gjort i glansdagene til olja.

Nei, teorien omhandler at de beholder lisensen, kjører farm out men må gi store deler av farmout pengene til myndighetene

mistenker at det kommer flere meldinger imorgen tidlig før Investor Call’en

Hva tror du om innholdet i meldingene som kanskje kommer ?

Om dette ender lykkelig, er det noen idag som har gjort gode kjøp :cowboy_hat_face:

er det fortsatt lov å håpe på 12kr kurser? :rofl:

1 Like

Jeg kan nøye meg med 5+kr. Raskest mulig ut av galehuset med litt verdighet i behold

3 Likes

har du kjøpt idag?

Dere er ikke riktig gode :stuck_out_tongue:

4 Likes

værre med de som kjøpte på 12kr :astonished:

Nei, har ikke kjøpt