Eg synst egentlig at eg hadde fortjent litt skryt, over at eg har tolket signalene rett, ved å være ute av aksjen, i dennne i utgangspunktet svært spennede og avgjørende tiden for selskapet, men greit
Skulle gjerne vært i samme situasjon, men bra for deg
Jeg tror dette ender bare godt, og dagens inngang blir en gavepakke.
Dette er “the African way” i praksis. Det vi ser her, er at representanter for myndighetene i landet går direkte til media uten at de formelle dokumenter er signert og levert, dette er for meg et tydelig signal på at de bruker siste og beste pressmiddel i boken.
Som noen før meg her har påpekt, handler dette høyst sannsynlig om en aldri så liten bunke USD, i de rette lommene etterfulgt av en marginal / liten endring i avtalen slik at det på papiret er gjort legitimt og nasjonens/befolkningens interesser er styrket og godt ivaretatt av det nye styret i landet. Pirat virksomhet level Expert.
“our preferred route is to engage in more constructive dialogue in order to establish a way forward that is in the best interest of all stakeholders”
=
http://www.togomedias.com/wp-content/uploads/2016/10/ad6a6ac5caac6ad67a451b52d924ec30.jpgEtter at Gambia nå har fridd til andre oljeselskaper vil kanskje andre mektige aktører bidra i saken…?
Total har jo hele den franske staten i ryggen… og de er DYPT involvert i Afrika… Men Gambia er jo tidligere britisk koloni, så kanskje BP kommer rullende.
Money talks eller kanskje kontakter er like viktig…hvem kan hjelpe Gambia ut av skvisen med APCL?
Hjelper å ha et par tusen legionærer i nabolaget også har jeg hørt.
Tror også det ender godt, utrolig nok…
Liker optimismen som råder i tråden her nå…ser bare ikke hvordan dette kan rettes opp på kort sikt iallefall…min korte prosjekt i APCL har plutslig utviklet seg til Funcom nr 2…
Samme her @Celestar - men traverne på HO holder koken. Hva annet kan man gjøre? De som ikke solgte i går og i dag selger nok ikke i morgen heller. Så blir det the waiting game. I NOR endte rettsaken i at aksjen gikk 10x. Samme kan skje her om det blir rettsak. Håper det blir flere svar i morgen.
I slike tider når man ser på de store røde tallene, så er det eneste man kan gjøre å være optimist, kan ikke grave hode ned i sanden helt enda, ingenting er over… som en på HO skrev, det er ikke over før liket slutter å fise.
Forhåpentligvis får vi løst Funcom problemet før xbox hypen , satser på samme rekyl som pre CE
Men hva skal Apcl gå til rettsak på ?
Noen her forresten som kommer til å requeste detaljer for call in samtalen med oppdatering rundt situasjonen kl 11.00 i morgen?
Skulle veldig gjerne, men er opptatt.
Tipper det kommer frem noe som tolkes positivt og at aksjen stiger igjen imorgen
Slenger inn detaljene her for å sende forespørsel om det om det skulle være noen som har mulighet. En får dette med å sende mail med forespørsel til ap@buchanan.uk.com. Jeg er desverre opptatt på jobb da.
APCL - Investor conference call
African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum"
or the “Company”) will be hosting an investor conference
call at 10am BST / 11am CET on Thursday 6 July 2017 to
provide an overview of the recent press speculation
regarding its A1 and A4 licences in The Gambia.
To request the dial in details, please contact
ap@buchanan.uk.com
For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810
Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney/Chris Judd
Tel: +44 207 466 5000
Jeg syntes det virket veeeldig risky å sitte i aksjen når du hadde solgt deg ut. Enda verre enn når du satt i aksjen.
Pin er lik for alle, call klokken 11:00 Norsk tid.
Norway Toll: 800 19 747
Norway Toll Free: 2350 0559
PIN: 72449297#
De hevder i pressemeldingen at det er momenter som må iverksettes dersom lisensene skal overdras. Og jeg tror ikke det er så enkelt som at “sorry, vi trenger mer tid”. Her er det store penger involvert og jeg tror den med størst og dypest lommebok vinner.
Enda bra de fikk kjørt den emien på 7.75!
DA stiller APCL ELENDIG. for de har små lommer iforhold til Total og gutta.