Skulle til å si det, hadde det ikke vært lurt å gevinstsikre litt?
Venter til den går nedigjen, så det ikke blir så mye peng
Ned idag, opp på mandag ?
Må ha meldinger som m om utvikling skal det holde, uten det, så blir det ned
Normalt at den faller nå uten noen melding. Men er mye som skjer her fremover, så kan gå videre opp innen kort tid.
Teknisk ser den ganske overkjøpt ut så at den korrigerte ned var ikke overraskende. Vil tro RSI må lengre ned før den stabiliserer seg?
Helt enig med deg, men det er " frykten " for å være på utsiden når oppdatering fra selskapet kommer som gjør at eg ikke selger, nå kan jo det komme negativ melding også, finansiering er jo ett spørsmål.
Utrolig behagelig å nå sitte med ett lavt snitt.
Må innrømme at eg tror mer på negativ mld enn en positiv, bare fordi eg kjenner selskapet.
I Iox hoppet eg av, nekter å gå på samme smellen her
Det er jo dette som nå er ventet som nær trigger :
African Petroleum is entering an exciting period as we count down to the drilling of our exploration well on licence CI-513 in Côte d’Ivoire in May. This highly prospective well, which lies in close proximity to large commercial discoveries, continues to attract industry interest
Litt info om lisensen :
Côte d’Ivoire: Blocks CI-509 & CI-513
In Côte d’Ivoire, African Petroleum holds:
i) 90% working interest in offshore licence CI-509, with the remaining 10% held by Petroci, the National Oil Company of Côte d’Ivoire. The Company was awarded CI-509 in March 2012; and
ii) 45% non-operated interest in offshore licence CI-513, with a 45% operated interest held by Ophir Energy plc and the remaining 10% held by Petroci. A new PSC for CI-513 was signed in December 2015 and became effective in March 2016.
The two licence interests have a combined net acreage of 1,633km2.
The current phase of licence CI-509 ended in March 2016; however, the Company has not received a formal notice of termination and the Company remains in positive dialogue regarding the proposed suspension of the licence to enable sufficient time for a regional technical study and the introduction of a new partner by the Company, at which point it is anticipated the licence will be renewed.
On 14 July 2014 the Company signed an agreement to farm-out 10% of CI-509 to Buried Hill Africa Limited, subject to certain conditions precedent. As at the date of this report the conditions precedent had not been satisfied.
Independent petroleum consultant ERC Equipoise prepared an assessment of prospective oil resources attributable to the Company’s Côte d’Ivoire licences and estimates the net unrisked mean prospective oil resources at 1,273MMStb (adjusted for Ophir Energy’s 45% interest in CI-513).
Avtale med Ophir :
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=39192
I tilegg er ventet utvikling i flere andre lisenser
Solgte litt i går. Har ståltro på selskapet, men gevinst er gevinst. Noen som baisser rundt APCL på HO, noe som kan tolkes som positivt. Tror at Apcl er midt under en “perfect storm” om alt går vår vei.
Det mangler vel fortsatt noe på finansieringen her, med tanke på spud i Mai ?
Vi er så tett på nå, at eg tror Apcl er i forhandlinger med en 3. part, om å ta over mer av Apcl sin eierandel, mot dekning av kostnad.
Emisjon nå tror eg er utelukket.
Africa energi hentet penger i november og passer inn i geografien, kanskje ser vi dei som siste mann på laget ?
Laget blir da sammensatt av Apcl- Ophir - Africa ( eller en annen )
https://www.africaenergycorp.com/assets/docs/2017-03-03-CP-1491240190.pdf
Hva med litt ja takk, begge deler? Selg noe, behold resten? Såvidt jeg har forstått har du 100%+ gevinst og kan fint selge 50% og fortsatt ha en god post hvis det går videre opp.
Jo, kunne gjort det, det gjorde eg med både Qec, Iox og Funcom i vinter ( tenk, 3 aksjer med over dobling, pluss Apcl nå ).
Eg vurderer forløpende, men fristende å sitte med alt sammen videre, selv om det er en stor risiko for at kursen går nedover igjen.
Eg ville også ha anbefalt det samme som deg, ovenfor andre
Da har du gjort mye riktig, ikke bare flaks når det skjer såpass ofte gratulerer, det inspirerer!
Det finnes eksempler på at det hår gått andre veien også, men det snakkes det ikke om
Hehe, ja jeg har gjort noen premieblundere selv da. Skylder på at jeg er fersk, uerfaren og utålmodig. Startet med aksjer i januar i år. Men har lest en god del, og hørt på råd her inne bl.a, så man får mer is i magen og forståelse for ting etterhvert
For min del, så har det å kjenne selskapene godt, å lese seg grundig opp selv, vert veldig viktig og avgjørende der eg har gjort det best.
Største tapene har vert i aksjer som eg ikke har hatt god kjennskap til.
Apcl har eg følgt med over flere år, samme med Iox, litt heldig i Qec.
Funcom er også en aksje som eg har kjent til i mangen år, sammen med Gig som er den aksjen eg kanskje kjenner beat til av alle, og også den med best gevinst i, målt i kroner, eg sitter også der nå med en fin urealisert prosent.
Tolmodighet er en prøvelse, men kjenner man caset godt nok, så blir mann belønnet av ventetiden, stort sett.
Apcl mener eg er high risk, med potensial til og gå mangegangen, men også falle sammen.
Har plukket opp mye god lærdom her på forumet, men det finnes også nick på HO eg liker å følge.
I fjor på denne tid, gikk eg på en kjempesmell i Itx, det var en såpass smell at eg nok neppe kommer til å glemme det noen gang
Hvorfor følger du ikke dine egne råd? Hadde du sagt til noen at de burde gå inn med det du har inne nå?
Jeg følger deg helt og holdent Kronn… Burde sikret noe gevinst nå, men kommer ikke til å gjøre det. Har nesten 100k aksjer(du har vel godt mer), og de ligger låst inne nå. Har lavt snitt, følger med langt oppover. Ryker det så skal jeg klare å sikre gevinst på nedfarten. Risk overskygges av reward, for mange triggere fremover.
Ja det er noen fornuftige på HO. En god del saklige innlegg, linker etc om Nano der, som jeg følger mye med på.
Nei eg ville ikke anbefale aksjen for noen nå, med tilgjengelig info, men om utviklingen blir som forhåpninger, så er likevel dagens kurs lav, men den er kanskje litt høy uten at det kommer positiv oppdateringer, så da vil den sige nedover igjen, men gå kjapt opp om en partner avtale blir meldt.
Spud i mai, store forventninger der