Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Sannsynligvis. Ingen PM eller relevant nyhetsartikkel.
Viser hvor eksplosivt dette papiret er.

Der kom meldingen!

African Petroleum Corporation Limited (“African Petroleum” or the “Company”), an independent oil and gas exploration company with licence interests in four countries offshore West Africa, is pleased to announce that its wholly owned subsidiaries European Hydrocarbon Limited and African Petroleum Sierra Leone Limited (“Subsidiary Companies”) have signed agreements with the Petroleum Directorate Sierra Leone to enter into the Second Extension Periods of the SL-03 and SL-4A-10 licences respectively and to modify the work programmes for both licences during these periods.

The Second Extension Period will expire on 23 April 2019 for the SL-03 licence and on 17 September 2019 for the SL-4A-10 licence should the Subsidiary Companies commit, prior to 1 November 2018, to drilling one exploration well in each licence area during the remaining term of the respective licence. During the next 12 months, the Subsidiary Companies will be utilising State owned well and seismic data, together with existing seismic data, to further de-risk the licences prior to deciding to commit to the drilling of an exploration well on each licence (which must be drilled prior to expiry of the respective Second Extension Period, if the Subsidiary Companies commit to drilling).

In accordance with the requirements of the petroleum licence agreements, African Petroleum has relinquished 50% of the SL-03 licence area, reducing the licence area from 1,930km2 to 962km2, and 50% of the SL-4A-10 licence area, reducing the licence area from 1,995km2 to 995km2.

Simultaneously with the approval of the entry into the next licence periods, the Petroleum Directorate Sierra Leone agreed to modify the work programmes and minimum expenditure requirements of the two licences, and to defer the social obligations of the two licences contingent on the drilling of an exploration well on each licence (“Licence Amendments”).

The entry into the next licence periods and the Licence Amendments were ratified by the Parliament of Republic of Sierra Leone on the 4 December 2017.

The Subsidiary Companies have been working with ERC Equipoise to re-assess the prospective oil resources on the SL-03 and SL-4A-10 licences through the inclusion of two new material prospects: Leo and Vega. It is expected that the revised prospective resources for the SL-03 and SL-4A-10 licences will be published shortly.

The ultra-deep water (3,000 - 3,600 metres) setting of these licences has received limited industry interest during the low oil price environment in the last few years. However, the Subsidiary Companies have recently experienced increased industry interest in this acreage due to technology improvements and cost reductions in ultra-deep water drilling together with the materiality of the prospects identified by the Subsidiary Companies on the SL-03 and SL-4A-10 licences.

Jens Pace, African Petroleum’s CEO, comments:
“We would like to thank the Petroleum Directorate and the Parliament of the Republic of Sierra Leone for supporting and ratifying our entry into the Second Extension Periods with amended commitments. Our relationship with the Petroleum Directorate has been very important over what has been a challenging couple of years for offshore oil and gas development. We believe negotiations were helped by the fact that we have been active in the country since 2010 and have invested in excess of US$39 million in the two licences to date. Based on recent discussions we have held with industry players, we are aware of an increased appetite for material ultra-deep offshore opportunities, driven by the advancements in drilling technology and the decrease in operating costs. The additional flexibility afforded by the amended commitments will help us to introduce new parties to the project.”

8 Likes

Ser ingenting?!

Kunstige handler. 10 000, 100 000, med korte intervaller.

EDIT;

JAH!!

1 Like

Så venter vi på Senegal, og neste stopp er månen!

5 Likes

Gratulerer👍

2 Likes

Den siste meldingen var jo vel og bra det, men blir en dråpe i havet i forhold til dagens situasjon. Nå mener kanskje noen at jeg er veldig negativ og for kortsiktig, men kommer det en negativ melding angående SOSP eller Gambia så gir denne meldingen ingen støtte i kursen.

Vurderte tidligere i dag å gjøre en rask trade når meldingen kom, men avventer til noe mer konkret kommer fra senegal/gambia

1 Like

Ikke dumt å være klar viss den skulle ta av. Kan vel sette en stopp loss på innsatsen, slik at du ikke taper penger på dårlig melding?

Må si som aksjonær i selskapet at jeg satte stor pris på denne meldingen. Selskapsverdien på nåværende tidspunkt etter dagens oppgang er på 219 millioner, og tenker at dette kan være vesentlig for fremtiden til selskapet i sin helhet. Jeg tror dette er med på å redusere nedsiden i selskapet. Om kursen skulle falle ned mot 1 blank igjen uten nyheter rundt Gambia/Senegal nyheter så vil jeg vurdere å legge inn litt ekstra nå.

1 Like

@Starfighter det er kjekt å være inne hvis den tar av, det er også kjekt å være ute om noe negativt kommer. Stop loss er jo ikke en garanti på at man får solgt aksjene.

@laplagam jeg skjønner hva du sier og er forsåvidt ikke uenig i det. Poenget mitt er at det er ikke denne meldingen som er avgjørende for apcl her og nå. Hvis du trekker inn en lang rettsak med Gambia, hvordan skal dette finansieres? Meldingen er jo positiv, ikke tvil om det, men det er ikke her skoen trykker for øyeblikket.

2 Likes

Samtidig kan man si at dersom de ikke hadde fått forlengelse her hadde de bare hatt en rettsak igjen og aksjen ville gått til 50 øre.

Jeg turte (desverre) ikke fylle på i frykt for dette på krona men vurderer som deg nå at dersom den faller til krona igjen så kjøper jeg mer.

Vi er sikkert ikke alene om å tenke slik…

1 Like

Det eneste som er sikkert er at ingen av oss vet utfallet.
Håper selvfølgelig at gambia/senegal løser seg, men ting tar forferdelig lang tid.
Om det skulle løse seg, er jeg uansett ikke redd for å gå glipp av store deler av oppgangen. Har ikke noe problem med at dere får noen xxx prosenter betalt for risikoen, skal nok håve inn tresifret prosenter også (selv om jeg må hoppe på raketten som allerede er avfyrt).

1 Like

Ja, enig i at stopp loss ikke er en garanti for å få solgt, men setter du litt avstand mellom trigger kurs og salgskurs, så øker vel muligheten for at den blir utløst. Bare en tanke jeg har!

Hvorfor ble det solgt dyre aksjer etter stengetid på Børsen i dag?

Dette skurrer for meg.

1 Like

Kan vel være en handel som ikke ble meldt om før etter stengetid tidligere på dagen

Heh, flaut :sweat_smile:

At jeg aldri lærer denne aksjen…
Hadde dog ikke trodd at vi skulle rett tilbake til start. Vi får se om Senegal klarer å skaffe tillit hos investorene igjen :grin:

2 Likes

Jeg tror jeg blir sittende til vi får svar om Gambia nesten uansett. Sierra Leone var ikke engang på min radar, så Senegal er det jeg har ventet på i første omgang. Vi har under to uker på oss nå, så det blir spennende å se. Det er ingen grunn til at APCL skal vente med å gi beskjed om avtalen er i boks, så jo nærmere vi kommer 15. desember (arrester meg om datoen er feil) jo mindre sjanse er det for at avtalen går i boks. Slik tenker jeg.

1 Like

Vel. SL-03 løp ut i April i år, men ble forlenget nå den 5. Desember… :neutral_face:

@VargVemund hvis de ikke klarer å lande Senegal tror jeg vi kan få et massivt fall. Håper de klarer det. Vurderer å øke her eller kjøpe krypto, begge deler er jo gambling :smile:

1 Like

Hvis du liker gambling, så er WTC (Krypto) på “billigsalg”. :slight_smile:

Hehe takk - jeg har litt Walton etter råd fra deg! Har gått opp litt i hvert fall siden jeg kjøpte. Kan si det samme om Iota, jeg tror den skal opp igjen og langt over der den var, etter en korreksjon.