Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Noen som sitter i Pexip?
Videosoftware som bør ha et vanvittig potensiale…!

Allerede en suksess, og fusjonerte inn Videxio Q4 2018:

Til sammenligning gikk Zoom Video Communications på NASDAQ i påsken, og er nå priset til 20,3 mill USD. Altså ca 176 mill NOK.
Pexip er idag på 33kr aksjen priset til 2,6mill NOK.

Pexip er inne i varmen hos både Google og Microsoft, og deres teknologi beskrives som overlegen.
image002

Legg merke til Zoom på 11. plass her…

Er nok en del som venter oppkjøp her. Personlig ser jeg 100-140kr pr aksje ved et oppkjøp. Bull case 150-200kr.

Om ikke exit via oppkjøp vil børsnoteri g være naturlig. Da kanskje Nasdaq Stockholm?
Tror ikke Oslo børs vil prise denne type aksje riktig.
Angående prising viser jeg igjen til Zoom sin IPO på 78mill nok. Steg 67% første dag. Nå over 100%.

Kanskje Microsoft, Cisco, Google føler behov for å stagge Zoom, og ta opp kampen om videokonferansemarkedet som er estimert til til 380 milliarder Nok i 2022?
Et oppkjøp til 12-15 mill er småpenger…

Tror 2019 blir et spennende år.

Unotert. Handles via Kjetil Noer i Pareto.

Disclaimer. Sitter i Pexip…

5 Likes

Hvordan får man tak i aksjer i selskapet?

Hvordan er regnskapstallene, og vekstutsiktene til selskapet? Har du link til en analyse av selskapet?

Har ingen analyse annen en min egen. De tjener penger, og mer vil det bli.

Står litt tall her:

Viktig å notere seg at flere av de som startet Pexip/Videxio har bakgrunn fra Tandberg og Acano som ble solgt til Cisco for 19 milliarder.

Som det kommer frem av DN gikk Olsen inn på 33kr før jul. 500’ aksjer.
Ligger aksjer til den kursen nå…

Er ingen småselskaper de har på kundelisten sin:

Siste på listen er Paypal og GE…!

De sitter sammen med Google på utvikling. Tett relasjon til Microsoft og Google gir nå resultater på innsalg. De nevnte selskapene henviser kunder til Pexip, og kontrakter closes kjappere pga M og G. Tungen på vektskålen…

Interoperability er Pexip sin styrke. Dette betyr at Pexip fungere mot alle andre videosystemer sømløst. Mergen med Videxio gir de skytjenesten.

Pexip har funnet en nisje fordi Cisco og Microsoft som er verdens største på video besvist har valgt å la løsningene sine IKKE prate sammen. For et par år siden var man nesten enige og da snakket løsningene i sammen. Så frem til de bestemmer seg for å sammarbeide igjen har pexip et bra marked. Fordi de fyller et tomrom.

Skulle MS og Cisco bli venner igjen er pexip verdiløst over natten

Det er dine ord.
Da kan jo du forklare hvordan Zoom kan prises til 20 mill Usd? Fordi Cisco og Microsoft ikke snakker sammen??
Videxio som nå er Pexip er mest nærliggende Zoom…
Hva med Google Hangout? Tar de Pexip inn i varmen (som eneste selskap) fordi Cisco og Microsoft ikke snakker sammen?

En god grunn for Microsoft å kjøpe Pexip. Da snakker deres kunder med alle :+1::nerd_face:

Ciscos løsninger snakker sammen med Microsoft. Microsoft derimot er avhengig av tredjepart som Cisco, Pexip med flere som transcoder.

Google hangouts legges ned for vanlig dødelige ila neste år.

Kan godt være.
Hva gjør Google da?

Det må du nesten spørre google om. De har offisielt ikke annonsert hva de planlegger.

Sender de en epost!

Uansett. Jeg liker caset, og er villig til å sette noen kroner på det.

Gjengen bak er flinke, så det skal ikke stå på dem.

Går mot børsnotering her i H2 2020. Personlig har jeg håpet på oppkjøp. Fremdeles en mulighet. Flott vekst for selskapet!

Noen som hoppet på her? Omsatt 800’ på 43kr i dag. Lå vel på 30kr når jeg startet tråden. Er noen litt slitne aksjonærer med god avkastning som skal ut, så tror jeg denne kommer til å gå .skikkelig.

hei, hvor får du sjekket aksjekursen?

Du må ha kundeforhold hos Pareto tror jeg. Ask 45 bid 43 i dag.
Innkalling til ekstraordinær generalforsamling 20/12. Hovedpunkt er økning i aksjekapital ved fondsemisjon. Dette gjøres nok i før 31/12 i forbindelse med børsnoteringen som kommer første halvår 2020. Det hevdes at de se ser etter fond eller kapital med horisont. Drømmescenarioet er et amerikansk fond som tar langsiktig posisjon. Skuffet ved notering under 55kr :slight_smile:

2 Likes

Intressant! Det store spørsmålet mitt er om jeg tør å vente til slutten av januar før jeg hopper på (da dukker det opp litt mer kapital, eller selge unna annent for å kjøpe nå):thinking: har troa på at denne kan gå bra på børs, men har en dårlig følelse på å vente for lenge

Tror du får handlet den med rabatt i januar uten problem

1 Like