Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Bare å holde på kortene.
Hadde vært interessant å se om det er noen forandring blant de 20 største aksjonærene.

Bli insider så får du oversikten :slight_smile:

1 Like

Kort fortalt er det minimale bevegelser blant topp 50. De har vel heller økt siste måneder.

Det var det jeg trodde, men ble usikker idag da jeg så volumet.

Bevegelsen i dag tipper jeg skyldes mindre aksjonærer. Ble nok trigget en del stopp loss på 82, og videre på 80kr.
Dette vil en først se om et par dager på aksjonærlistene. Jeg tipper topp50 har økt i dag…!

Merkelig reaksjon i dag. Tror ikke markedet tar innover seg at q3 er det svakeste kvartalet. Likevel slo de forventet vekst ref ABG.
I Q3 har de ansatt masse folk. Ca 70% på salg. Det tar litt tid å lære de opp, så full effekt av disse ansettelsene kommer nok nå i Q4. Et kvartal som vanligvis er det sterkeste.

Hva ser du som et naturlig kursmål for aksjen? Er det nært forestående noe gjennombrudd?

Jeg la link til ABG sin oppdaterte analyse ovenfor. En grundig analyse hvor de også sammenligner prising med peers i utlandet, og på median av de sier de target 115kr.
På estimerte inntekter for 2021 sier de 160kr. Altså over 100% fra dagens kurs.

Personlig mener jeg den burde vært over 100kr siden børsnotering, men jeg har hevdet før børsnotering at oslo børs var feil handelsplass for Pexip.

1 Like

Takk for godt svar. Hvor langsiktig mener du vi skal tenke før vi passerer 100 her? Har nylig gått inn i selskapet og vurderer å fylle på.

Q4 blir nok knallbra, og tenker vi rykker forbi hundre senest i Januar. Da med forbehold om makro, presidentvalg etc…

Tipper de som kjøpte på høy 70 gjorde gode kjøp. Kan ikke skjønne at dette var en overreaksjon som trigget litt stop loss og panikk.

Jeg trode vi skulle opp og teste motstand på 93ish, men så feil kan en ta. Gikk de prosentene ned jeg trodde den skulle opp :upside_down_face:

2 Likes

Mandatory notification of trade by Primary Insiders

Noen tanker rundt hvorfor denne dropper såpass i dag? Ser ikke at det er noen meldinger eller noe som skal indikere ett såpass fall?

Mine 4 merkuraksjer er ned 5%+

Skjønn det den som kan. USA reagerte i går ned på forverring av Covid situasjonen. En situasjon Pexip tjener på, men markedet ikke ser ut til å ta innover seg.

Gjør Pexip det så sykt dårlig !? Mtp at aksjekursen ender på taperlisten hver dag ?

Og hvorfor poster de ingen nyheter til sine aksjonærer ?? Er jo helt stille fra dette selskapet :confused:

Om de gjør det dårlig, se siste regnskapene så finner du fort ut det…

Nettopp, de gjør det sykt bra… Noen som vet hvorfor kursen oppfører seg slikt da ? ? Er det noe som tilsier at denne skal ned så mye som den har gått ned i det siste ??

Er snodig dette, men mange som gikk inn på høye kurser etter IPO, og det kan være disse som tar tapet nå. Utrolig svak er den uansett.

Men du er inne på noe når det gjelder kommunikasjon fra ledelsen. Den synes jeg er langt under par. Det er for lite oppdateringer til markedet som igjen er veldig utålmodige.

De må ta noe grep her.

Med de vekstutsiktene de har er det utrolig merkelig at ikke markedet er villig til å prise veksten. I dag er bunnpriset i forhold peers når det kommer til ARR.

Realiserte et tap her tidligere på 90kr. Tenkte nå på 80 at det var en Gulden mulighet til å hente det inn igjen. Så feil kan man ta :man_shrugging:. Får sitte på disse fremover.

Tror fort at Pexip kan bli en av Nyttårsrakettene for 2021…
Avventer selv inngang til etter presidentvalget i USA…

Flagging