Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Flere millioner (ish 2,5?) shortede aksjer. Nervøse investorer. Under pari salg i kvartalet.

Potent cocktail det. Flere som kaster kortene.

Jeg kjøpte meg inn nå. Over 50-tallet i går, og kunne hatt mer is i magen der. Men 40 tallet er et røverkjøp og 50 føles trygt ut.

Ei lita melding eller to mot Q4 og noen shortere som har fått gevinsten sin så er vi oppe og nikker mot 80kr igjen.

Jeg opplever disse nivåene som en god inngang.

Men det er pexip da. Solid selskap. Solid ledelse. Solid produkt. Dørgende kjedelig aksje :joy:

2 Likes

Ikke sett noe spesiell trend, men 2 dnb fond dumpet litt mandag. Gårsdagens får vi svar på mandag. Spent å se om Tigerstaden øker :slight_smile:

Økt short og litt algostyrt? Så å si alle som har kommet inn etter notering sitter med tap under 60kr, så null støtte og det er ikke akkurat positivt :slight_smile:

2 Likes

Seig den ass :see_no_evil:

1 Like

Hvorfor har Pexip en churn på 11 prosent?

Meget høyt for en abonnement-tjeneste, særlig b2b.

Utover det en nydelig inngang nå, snitter 53 selv :heart_eyes:

@Janno Fortsetter DNB å dumpe aksjer? :thinking:

Nei, ser ikke sånn ut.

1 Like

Hehe de reduserte litt ja men ikke så mye, samme gjorde Tigerstaden AS med sine 100k av 100k. Mulig han prøvde seg på en kortsiktig trade. Uansett vanskelig å tolke enkelt eiere.
Topp 50 reduserte eierandelen med 0.8%.

Jeg doblet andelen min iallefall, så satser på at jeg tenker riktig på litt lengre sikt :slight_smile:

1 Like

Jeg håper du har rett :slight_smile:

Kjøp noen aksjer på 48, når jeg trudde den skulle snu opp igjen. Tok vist feil.
Solid selskap og solid ledelse, med ett solid produkt som eks. amerikanske forsvaret bruker.
Innsidekjøp på mye høyere kurs, og analyser på 80 med kjøp anbefaling.
Var virkelig rapporten så dårlig ? Kan ikke se at den skulle få en så sterk nedgang.
Noen som ser hvem som selger, er det små investorer eller større investorer?
Hva skal til å snu trenden her ?

Tenker det bare er å sitte rolig tilbake i stolen å fylle på litt, villt at den falt så mye…

1 Like

Var siste rapporten så dårlig ?

Kortsiktig så var det ikke så positivt, men var ikke ‘dårlig’ i mine øyne. Er vel litt panikksalg for noen

1 Like

Kjenner ikke selskapet så godt men for tiden den mest oversolgte aksjen på Oslo børs. (RSI 17-18)
Aldri vært omsatt så lavt tidligere og brøt under regresjonstrenden i går.
Tok et lodd selv på 45-46 på denne

Bør være noen muligheter her :

Og dagens utfordring på 46.94 :

(Ligger i en Falling Wedge formasjon)

3 Likes

Ny i Pexip selv. Prøvd å les meg opp litt, syntes reaksjon var noe overivrig på salg siden.
Godt med Insidere som har kjøpt på høyt nivå.
God ledelse og store kunder.
Håper vi får en skifte snart. Noen positive avklaringer og kontrakter.

1 Like

Her har det tydeligvis vært full panikk basert på en analytiker og to. Utrolig at de skal ha slik påvirkning.

Pr nå prises selskapet til 5xARR. Det er faktisk det de ender opp med for 2021. Ca 1 milliard i årlige inntekter fra abonnementer.
Mao. så prises det inn null vekst for de kommende årene. Det er guidet 300 mill usd i 2024. Om det bommer med 10%, så snakker vi fremdeles om ca 2,5 millarder Nok i årlige inntekter.
Til sammenligning prises utenlandske SaaS selskaper til et snitt på 14xARR.
Nok en gang et bevis på at teknologi og OB ikke går hånd i hånd.

Her er det noen som utnytter situasjonen, og herjer med kursen, og en inngang på disse nivåene er gull!

8 Likes

PEXIP: Arctic kutter kursmålet til NOK 100 (110), gjentar kjøp. 120% oppside til kursmål.

1 Like

Invitation to Pexip Capital Markets Day

Foreløpig antydning til et brudd opp av formasjonen

4 Likes

Chart: Europe’s airlines take to skies again but don’t expect a return to ‘normal’
Business travel may be a thing of the past as remote working is set to stay.

Hva skjedde der, nye lows hele tiden. Er til å bli sjuk av, føler med folk… meg selv inkludert litt