Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Dette er Paretos begrunnelse, ikke min. Jeg bare svarer på hva jeg tror Pareto har forankret analysen i.

Ingen har sagt at Pareto vet, derfor bruker Pareto ordlyden “likely” (<51%) Jeg synes det er OK å ta sats og synse på den måten, men hver sin smak.

Personlig er jeg “sikker” på skuffende ARR-tall når jeg ser analytikere mv. er invitert. Da lukter det unnskyldninger og god guiding.

Det finnes dessuten gode datasider som tracker nye nedlastinger? Sensor Tower feks. Jeg vet ikke om den gir mening på Pexip som er et nisjeprodukt.

Jeg er long Pexip og har snitt 50 og noe. Så jeg er “biased” på den måten at jeg forbereder meg for skuffelser :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er ok å “ta sats synse”, som du sier. Jeg gjør det selv hver gang jeg kjøper/selger. Helt ok at analytikere også spekulerer på varierende grunnlag.

Gjør det?
Jeg tolket det på refleks positivt at de nå plutselig skal kjøre video.
De har levert skuffende tall før og video kan de da :slightly_smiling_face:
Motsatt tolkning, altså, men jeg har neppe bedre grunnlag enn deg.

1 Like

Da har tidligere største eier solgt alle sine 12 mill. Og er ute.

7 Likes

Flott!!!

De har faktisk økt med 50k!

Og likevel faller kursen ytterligere. Nedtrenden blir sementert mer og mer. Blir spennende å følge utviklingen den nærmeste tiden.

Er ikke samme State street konto som har økt med 50K, så den kontoen der til SSB selger for et annet fond enn den kontoen som har drevet nedsalg lenge. På SSB konte 1E, den som har drevet nedsalg, der solgte SSB 399K aksjer på dagens lister og har igjen 357K, som de sikkert solgte ut i forigårs.

1 Like

Burde i teorien skape klar bane for oppgang ved trigger eller hur.

Ja, kanskje Q1, om Q4 skuffer

Uansett modig av Svindal å snitte ned rett før mandagen nå om det er så dårlig som Pareto skal ha det til.

Han kjenner hvertfall selskapet bedre enn meg

Tipper Svindal & co tenker lenger enn mandag :blush:

Selvsagt. Sitter med solid papirtap. Men om det lå i kortene en blåmandag kunne han ventet litt tenker jeg.

:sweat_smile:

1 Like

Sier en del:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=Pexip

1 Like

Hva skal man tolke det som iforhold til bunnlinjen?

Det er topplinje og ARR de blir målt på nå mens IPO pengene investeres i vekst.

1 Like

Ville styreleder og styremedlem Svindal lagt inn ca 1.600.000 på bordet rett før en presentasjon dersom infoen «garantert» sender kursen ned?

Jeg bare lufter tankene

Jeg hadde ventet til tirsdag isåfall. :stuck_out_tongue:

Tja, kan også være et støttekjøp for å minimere fallet som er forventet. Han får jo ikke solgt seg ut uten å dumpe kursen så kan like godt kjøpe mer og håpe på bedre tider.

1 Like

Må nok legge ett par hundre mill på bordet for å støtte denne her.

Er ikke uenig i logikken din. Men logikken min er at han er styreleder som burde vente til tirsdag, dersom presentasjonen driver kursen nedover. Det er presentasjon på mandag.

Han sitter vel ikke i styret får jeg håpe? Da ville han hatt meldeplikt.