Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Det er meldt

Eh nei…

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=12767&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=

Beklager. Han sitter ikke i styret lenger.

Men kjøpet er reelt.

Svindal-familien kjøper 25.000 aksjer i Pexip
Aksel Lund Svindal og familie har ifølge aksjonærlistene, kjøpt ytterligere 25.000 aksjer i videteknologiselskapet Pexip. Fra tidligere av skal han, hans bror og deres far gjennom investeringsselskapet Riisalleen Invest as hatt 605.000 aksjer i selskapet. Det betyr at kjøpet har økt beholdningen med over fire prosent.

Familien har gjennom sitt investeringsselskap, nå aksjer for nesten 25,2 millioner i Pexip.

Aksel Lund Svindal har også den siste uken kjøp 14.800 aksjer gjennom sitt heleide holdingselskap A Holdings. Gjennom selskapet eier han ytterligere 1,191 millioner aksjer i Pexip.

Pexip skal mandag 10. januar legge frem sine årlige gjentagende inntekter (ARR) for fjerde kvartal 2021. Selskapet så en kurstopp i februar 2021 på kurs 117,48 kroner aksjen, og har siden den gang falt 66 prosent.

Etter børsåpning torsdag faller Pexip 4,4 prosent.

Det kom en artikkel i FA. Det er ikke det samme som en børsmelding. Aksel Lund svindahl sitter heller ikke i styret til pexip.

Han har dog vært investor i lang tid.

Er forresten litt usikkert hvor jeg har fanget opp at han har sittet i styre. Mulig jeg har blinksket på akkurat det.

Edit: fant feilkilden:

« Svindal er selv styreleder i A Holdings, mens hans far Bjørn O. Svindal er styremedlem.»

Fra artikkel Aksel Lund Svindal med 30 mill. i tap på halvannen måned etter Pexip-stup | DN

Leste for fort :joy:

1 Like

Han sitter i styret i skitude. En rolle han faktisk kan bidra i:)

1 Like

Vad har Aksel för investerings trackrecord förutom att ha pengar och vara känd ? Som skulle göra detta till en trigger

2 Likes

Somehow har han 200.000.000 og jeg 200.000

Ingen, men han har tittet ledelsen i øynene mange ganger og han har sikkert fantastiske rådgivere.

For meg skader det ikke: )

Jeg har store forventninger til denne aksjen nå som største eier er ferdig med å dumpe flere millioner aksjer ut i markedet.

Folk må slappe av litt. Pexip er et kjempe selskap og de leverer faktisk dag for dag. Mange har dessverre urealistiske forventninger så de kan trade på det. Ikke glem det var selskapet selv som fremskyndet 2025 målet til 2024, og det er jo et knallsterk tegn. Om de lykkes eller ikke er til syvende å sist ikke så viktig da de kommer dit enten eller. ARR 300musd er 3/4 av dagens børsverdi. Kjøper Cisco opp pexip i morgen så kan vel flere legge et pent tall før x multippel.
Tandberg ble kjøpt opp for 19mrd nok. Og det er maaange år siden, og cisco har heller aldri investert mer i video enn nå.
Ikke glem de også kjøpte opp videobroen Acano, for flere mrd, bare for at MSFT og cisco skulle få snakke sammen. Dette ødlag etterhvert MSFT med sin teams løsning. Så dette sier sitt om Cisco sin ambisjon og hvor bra pexip passer inn. Jobber i bransjen.
Pexip er ikke bare aktuell for Cisco, men også for MSFT og zoom, eller alle som ønsker å bygge en «standardisert» video verden. Og det må komme da ulike øyer som er realiteten i dag ikke snakker samme språk eller godt sammen.

Og for å legge til, pexip kunne vært cash flow positive om de hadde ønsket, men de velger å investere og det skal vi som aksjonærer være utrolig glad for, da det har aldri vært en bedre tid å jobbe innen videobransjen enn nå. Men dette er det nok bare langsiktige investorer som vil få godtgjørelse for.

7 Likes

Godt sagt

Tror du Pexip trenger gjenåpning for å selge mer?

Ift. at selgerne kan møte potensielle kunder og at bedrifter venter med nye løsninger til “Verden er gjenåpnet”?

Min erfaring som ansatt i en kontorjobb er at lockdowns tvinger frem digitale løsninger for møtevirksomhet.

På kontoret mitt dukket det plutselig og to gigantiske skjerme i hvert møterom, med HD kamera ala pexip løsning

Pexip adds USD 6.6 million in Annual Recurring Revenue during Q4 2021

1 Like

Dette var jo en god del bedre enn hva pareto spådde.

2 Likes

Kan ikke stole på analytikere det hele tatt

Paret «ingen store kontrakter»

Pexip: «vi jobber nå med sentralbanken til usa»

LOL

1 Like

Spent på hvordan denne aksjen nå oppfører seg uten et massivt salgspress fra største eier som er ferdig.

Fin YOY vekst i alle 3 kjærnemarkedene som Pexip opperer i. + 63 MUSD ARR + 40 % innenfor Video infrastruktur. + MSUD 11 ARR + 109 % YOY innenfor kritsike videomøter og MUSD 19 ARR + 42 % YOY innenfor Video enablement… småpent.

1 Like

Massiv salgspress fra alle andre?
Tragisk åpning mtp resultatene, imo.