Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Det kunne blitt riktig pent med sammenfall mellom at den kontoen var ferdig solgt og ARR vekst pekende mot en viss realisme for 2024 målet. ARR kom inn under konsensus og temmelig nær kald-dusjen fra Pareto onsdag.

1 Like

Huff. Får legge denne i glemmeboken og se på den i desember 2022

1 Like

Ja enig :ok_hand::slightly_smiling_face: men Pexip fortsetter å insistere på det motsatte. De har også guidet negativt for Q1 pga dette

Kan det være at Pexip sine systemer er så intrikate ar alle bør være mer tilgjengelig? For å teste løsninger osv.

Hadde ikke Pexips løsninger hvert veldig intrikate, ville jo alle gjort det bare Cisco og Pexip gjør :grinning_face_with_smiling_eyes:

Idk, fornøyd med tallene egentlig!

Får bare kjøpe mer ved hver lønning :smiley:

Hva skjedde her? var ikke dette bedre enn forventet? Ikke alltid like lett å skjønne børs :stuck_out_tongue:

Jeg tipper fordi de guidet at Q1 også vil bli tøff.
Usikkerhet og utålmodighet = salgspress?

«Stikker hodet i sanden»

(Klinket inn 80.000 til i dag)

Skuffer for femte(?) kvartalet på rad, men målet i 2024 er fremdelds i rute…

Jeg blir mer og mer skeptisk.

2 Likes

Virker som om markedet deler ditt syn i dag

Er warren buffets anbefaling om å være grådig når andre frykter gjeldende her? Hvordan er stemningen folkens? Frykt?

Heller å unnlate å tro at man vet bedre enn markedet. I sær når trenden bare går i én retning (har ikke eid Pexip siden kr 78).

1 Like

Nei, rører ikke posisjonen min. Verken salg eller påfyll. Særlig ikke påfyll :grinning_face_with_smiling_eyes:

Noen tar unna alt på 35, spennende å se hvilke som selger/kjøper

Buy the dip!!

Hvilken dip?

Den

1 Like

Nettopp.

Det er som CEOen sier. Lite business under lockdown. Så da venter vi på gjenåpning. Er vel det logikken til investorene er. Tjene penger andre stedet og se på denne senere. Hyggelig for dem.

Så ikke ut som du greide å ta alt😊

I kursfallet de siste månedene ligger nok iberegnet en lav(ere) sannsynlighet for at de klarer å nå ARR-målet. Hvis de etterhvert kommer med en ny offisiell guiding med mer moderate mål, tror jeg at kursen for lengst har nært bunnet ut og kanskje ikke krakker.

Hva foretrekker ledelsen og aksjonærene; et hardt slag på kjeven og så en lengre men forutsigbar restitusjonsperiode, eller dette nesten 1 år lange fossefallet som kanskje avsluttes med en non-event, etterfulgt av en (kortere?) restitusjonsperiode.

Jeg hadde foretrukket en på kjeven…sånn er jeg ihvertfall.

1 Like