Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Kanskje ny CEO kan inspirere ny tillit.

Syns uansett -65% fra toppen er et spark i trynet

Skulle gjerne sett Tom-Erik, cso og ex ceo av videxio ta over umiddelbart etter Odd Sverre. Det kunne bidratt med ro i en turbulent periode.

1 Like

Jeg tror bare én ting hjelper. Og det er avkastning på vekst-initiativene de har iverksatt (a.k.a nye selgere)

Det inspirerer ikke tillit å ansette masse nye selgere som ikke får opp veksten.

1 Like

-70 % :laughing:

Dette er motsatt av NAS i 2020.

At de opprettholder guiding om 300m $ ARR i løpet av 2024 kan vel ikke tolkes annerledes enn at de forventer at veksten skal øke en del utover i 2022 og 2023. Noe som også gir mening med tanke på at de har økt salgsteamet mye det siste året, noe de sier har ca 15 mnd ramp-up time, mao vil veksten øke gradvis etter hvert som flere og flere selgere er ferdig opplært og varme i trøya. Da kan man ikke se på veksten nå og tegne en lineær graf frem til 2024 og si at de når ikke målet, for veksten vil ikke være linær men sannsynligvis øke gradvis mer og mer etter hvert som de høster fruktene av investeringene i ansatte. Det syns jeg hvert fall gir mening og det rimer med at de selvsikkert fortsatt kan opprettholde guidinga.

2 Likes

Ser også for meg at salgsteamet kan få en boost når nedstegninger går mot slutten og back to office med hybridkontorer kicker inn utover våren sannsynligvis.

1 Like

Jeg ser en god analytiker i et slags tech fond skal plukke opp denne i Q2. Typisk at proffene kan timingen bedre enn oss overivrige retail-folka :sweat_smile:

1 Like

Vi kan vel ikke være så altfor langt fra rock bottom nå :rofl:

Kalles det en dobbelbunn - det vi ser på grafen nå?

Da må det være hvis vi regner dobbelt bunn med den i dag og i går opp mot den 15 desember hvor den også var nedom 34 tallet? Dobbelt bunn er vel at den er på et bunnivå, stiger en del fra det for så å falle tilbake til det samme bunnivået, før den etter det stiger igjen.

1 Like

Leste litt. Vi kan ikke kalle det en dobbeltbunn før trenden brytes. Så vi vet ikke før om litt tid

Ja, var jo det jeg skrev på slutten der, at den stiger igjen etter å ha falt til samme bunn for andre gang. Satser på at bunnen er nådd her, vil være helt hinsides hvis den faller enda lengre syns jeg.

2 Likes

Støtter

Financial calendar

Har ikke særlig troa før sen-våren, men hyggelig å se oppgang for det

Om vi ser ca 12-24 måneder frem i tid så burde det vel gå seg til.

70 til sommeren :ok_hand:Har aldri tatt feil :sweat_smile:

Da er jeg millionær.

Kursfallet er blitt utnyttet av en av selskapets storaksjonærer, eksalpinist og programleder Aksel Lund Svindal, til å gå på bunnfiske i aksjen og øke sin beholdning med 17 prosent gjennom kjøp av 201.868 aksjer for rundt syv millioner kroner.