Dobbelsmell for tek i norge, faller med ose når olja raser, faller med nasdaq når ose stiger pga olja
Vet ikke i hvilken grad, men er ikke høye drivstoffpriser bull for selskap som Pexip og Zoom🙂?
Jeg var senest idag i et videomøte hvor hovedbegrunnelsen for valg av møte var høye drivstoffpriser.
Blir mye rimeligere med videomøter enn dyre reiser, liksom…
Noen glupinger med formeninger rundt dette?
Har ikke hatt tid til å lese årsrapporten(eller gidder ikke , regner ikke med noen store avvik fra Q-rapportene), men noe spesielt siden Pexip er ned 6% idag?
For øvrig nedjusterer Arctic til 65 kr, men fortsatt 100% oppside
PEXIP: ARCTIC SECURITIES NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 65, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities nedjusterer sitt kursmål på Pexip-aksjen til 65 kroner fra 90 kroner og gjentar kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering torsdag.
EDIT: litt risk-off før Q1-tall, noen som vet konsensus?
Kva forventningar har folket her inne til ARR-oppdateringa fra Pexip i morgon?
Ut fra kursen å dømme så er det lite FOMO-stemning i markedet…
Oslo, Norway, April 4, 2022: Pexip Holding ASA (“Pexip” or “the Company”,
Oslo Børs Ticker: PEXIP) will release its Q1 2021 Annual Recurring Revenue (ARR)
update on April 7, 2022, at 07:00 CET. The Company will also hold a short
presentation of the ARR update on April 7, 2022, at 08:00 CEST. The webcast will
be available on investor.pexip.com. The presentation will be held by Øystein
Dahl Hem, Interim CEO and CFO, and Åsmund Olav Fodstad, Chief Revenue Officer.
Vanskelig å si, nå virker det som markedet legger vekt på COVID og Chip-mangel. i tillegg til rentehevninger og annen makro-usikkerhet. De har jo overrasket før, men tror ikke jeg tørr å ta et evt. bet her før oppdateringen imorgen
Jeg tenker at vi hvert fall bør komme over 110 m $ i ARR. Tror markedet vil reagere positv til DARR på over 5 mill, så håper på det, men frykter at vi havner et sted mellom 3,6-5 mill, altså rett over 110 mill ARR totalt. Men er vanskelig å spå for dette kvartalet, siden de har gjort endringer hos en kunde som gir 2 mill mindre i ARR i Q1, men mer totalt på året. Og fordi Q1 er vel normalt ikke det sterkeste kvartalet og de opplever vel fortsatt back to office forsinkelser og råvaremangel som forsinker overgangen til hybride kontorer. Tror forventningene fra markedet er lave, at et svakt Q1 er priset inn, mens fra Q2 og utover så forventer jeg raskere vekst for at de skal kunne opprettholde 300 m$ i ARR innen utgangen av 2024 som et realistisk mål
Der trakk de endelig guiding. Ser vi bunn neste to ukene?
Ja, dette var bad😬. Det positive er jo at de fortere blir lønnsomme igjen😜
HP kommer kjøpe dem opp snart tror jeg, de kjøpte poly nettopp. De trenger infra
Litt uventet å høre at de sier at guidingen ryker fordi kundene er for store…(?)
Om dei mista eit kvartal med store inntekter fordi dei brukar lang tid på å bestemme seg, gir det vel meining? På samme tid, blir gøy når vi får melding om at dei har laga ein avtale med selskapet…
Pexip Holding - An obstacle too great to overlook
Although Pexip has tripled its staff over the last 3 years to accelerate growth, yesterday revealed negative growth q/q, for the first time ever. While some issues might be temporary, we find it increasingly worrying that its main segment, constituting ~60% of its ARR and key contributor to historical growth, sees increased competition from Cisco focusing on interoperability. We are firm that Pexip has its place in the video conferencing market (bec. security technology) and believe it might be an attractive M&A target, but positive arguments are overshadowed by the abovementioned issue, for now. While we should have changed our recommendation earlier, we downgrade following yet another disappointment – Down to Hold (Buy) with a TP NOK 25 (70) – please see slides.
Hvor mye har Pexip på bok i EK?
Gjeldsfri og nesten milliard på bok… burde jo være en god case med økte renter og høy inflasjon… mcap på 3 mrd kan ikke være stort urimelig men meglerhusene skal hive seg på bølgen nå og snakke de ned…
Gitt at storeierene kommer på gli så tror jeg Pexip blir kjøpt opp pga. teknologien. De har såpass mange kunder med høye sikkerhetskrav at et større selskap sluker Pexip og legger til video i cyber security suiten. Det er i hvert fall bedre timing nå som prisen har falt og “businessen” i Pexip skuffer.
Arctic med ny analyse, og TP redusert fra 65 til 60kr pr aksje.