Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Noen tjente gode penger denne uken…

Trist, trist og trist.

Hele pexip hypen ble drevet av ARR mål på 300 i 2025, som så ble pushet til 2024. Pt har de ingen ARR mål i det hele tatt, de kommer tilbake til mål på sensommeren, sa de.

CEO måtte gå fordi hans strategi (lavere vekst, økt lønnsomhet?)var uforenelig med styrets strategi, og ville ha resultert i brudd på ARR målet allerede i fjor sommer.

87 mill i tilbakekjøp av aksjer på fallende kurser, bl.a for ny CEO, antagelig i viten om at kursen kom til å bombe når ARR målet ble brutt.

Styret sparket en CEO som nok hadde rett, de brukte mer enn 10% av cashbeholdningen på dyrere enn nødvendig buy back bl.a for ny CEO, de kunne ha brutt og satt nytt ARR mål i fjor(da markedet og ikke minst kursen fortalte dem at de ikke var troverdige lenger), selskapet hadde nå allerede vært i full comeback modus.

Denne skuta driver i strømmen med seilene på dekk, uten kaptein, uten mål, og med et styre som ratter frenetisk og nytteløst.

2 Likes

Er Aksel Lund svindal fortsatt med på skipet? Om noen har tilgang på aksjonærlister?

Han sitter med 1.35%. Ikke solgt noe.

Det er jo et veldig godt tegn… gode rådgivere rundt han og tette bånd til Pexip.

Aksel Lund Svindal har vel vist seg å være en tilnærmet katastrofe på børsen. Pilen gikk rett opp når det meste av høyrisk-aksjer gikk til himmels. Men uten evne til å agere underveis. Utover å snitte ned på alt for høye kurser (var åpenbart ikke alene om det). Klarer virkelig ikke se at ALS sine disposisjoner skal være av betydning for om et selskap har en lys fremtid. Det være seg Airthings, Canopy, Pexip eller andre.

1 Like

Han er vel ikke stort annet enn aksjonær, som får en del mediadekning?

Korrekt.

“CEO måtte gå fordi hans strategi (lavere vekst, økt lønnsomhet?)var uforenelig med styrets strategi, og ville ha resultert i brudd på ARR målet allerede i fjor sommer”
Hvordan vet du det Salamis? Du sier det som om det er fakta, men jeg har aldri lest noe sted at selskapet har sagt dette. Derimot husker jeg at de presiserte at uenigheten ikke gjaldt selskapets vekststrategi og målsetninger, men mer hvordan målet skal nåes. Jeg tenkte mer i retning av at han kanskje var uenig i de 3 satsingsområdene de fokuserer på nå, men så lenge det aldri har kommet noe konkret grunn på hva uenigheten var, så blir det spekulasjoner. Hvis ikke du har fakta da Salamis?

1 Like

Kjære Aristo, man setter vel ikke et spørsmålstegn etter å ha presentert et faktum, gjør man vel? Spørsmålstegnet indikerer at jeg spekulerer om grunnen til bruddet, ut over grunnen som ble oppgitt i børsmeldingen. Jeg synes at man sjelden eller aldri får vite alle/reelle grunnene til at noen sier opp/får sparken. Jeg ser derfor generelt skeptisk på grunnene som oppgis.

Acting CEO sa i presentasjonen at de tar selvkritikk for ikke å ha revidert ARR målet «for noen måneder siden»( var det det han sa?). Jeg synes derfor det var greit å koble revidert ARR mål og CEO bruddet. Jeg ser på strategi og hvordan man skal nå et mål nesten som synonymer.

Sorry, så rett og slett ikke spørsmålet, så da var jeg litt kjapp og krass i svaret. Utelukker ikke at du har rett i at det er der uenigheten ligger, men mener selskapet sa at det ikke var det den gangen nyheten kom. Nå får vi uansett se framover og håpe at ny CEO blir bra.

1 Like

PEXIP: ARCTIC SENKER KURSMÅL TIL 60 (65), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities senker kursmålet for Pexip til 60 kroner pr aksje fra tidligere 65 kroner pr aksje og gjentar kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering fredag.

Meglerhuset skriver at endringen i ARR var skuffende i første kvartal, men lar tviler komme Pexip til gode frem til flere begynner å jobbe på kontoret i stedet for hjemmefra. Ettersom selskapet reduserer ansettelser fremover, reduserer også Arctic vekstestimatet sitt

Pexip Engage - a Video-Enabled Customer Engagement Application - Released Today

1 Like

En dag snur det, har tro på pexip.

Pexip Holding ASA: Revised Statement of the Nomination Committee

Trond K. Johannessen takes the helm as Pexip CEO

1 Like

Minutes from Annual General Meeting 2022

Ikke mange andre “lyspunkt” enn all time low i chartet her desverre, bare å avvente og se om man får noe lovende bunnsignal

Marketcap 2,4 milliarder

Många på Twitter som hadde troa på ATH. Men ajaj bottenlös. Folketrygdfonden ser inte ut att gilla läget