Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Folketrygdfondet har økt jevnt og trutt en stund nå, så det blir for dumt å melde. At de solgte litt i går kan meget vel være utlån til short. Uansett, å tolke det som at de inte gillar läget blir for dumt.

Ja de började väl öka runt november. Men logiskt att vikta ner när det ser ut som det gör.

De kjøpte litt over 180K for to dager siden, noe som meget vel kan ha vært tilbakelevering av short. Ikke noe som tyder på at de vekter ned seg nå. Folketrygdfondet driver ikke å selger ut og inn sånn, de er ganske stabile eiere, men de låner ut til short og det vil vises som kjøp og salg på listene. Om noe så vil jeg heller tro at de benytter kursen i disse dager til å øke sin posisjon, tiden vil vise.

Er jo en antydning til utflating, men slett ingen kjøpssignaler enda

Se etter stigning på volum, og higher lows i rsi

1 Like

Minus 83 % siden toppen, kommer nok en bounce her men når?

1 Like

Tok inngang på denne i ettermiddag med 19,10 i snitt. Snitter litt ned dersom det fortsetter gale veien. Mer mørbanket aksje enn dette må man vel lete lenge etter. Jeg sliter med teknisk analyse når den er på all time low. Kanskje @Savepig har en ny oppdatering til oss? (Takk for den forrige ovenfor).

Jeg ser det skrives i et annet forum at Pexip på 2 milliarder MCAP ligger på 2 X ARR, samt at de har 800 millioner kontanter og null gjeld. Det fremstår da ganske billig?

(Beklager to poster, men forumet nektet meg å endre forrige post fordi det var for lenge siden den var postet.)

Enig. I mitt hode lyser det kjøp lang vei på dagens nivå. Ikke akkurat negativt å være gjeldfri og i tillegg ha 800 mill kr på bok heller.

1 Like

Skjønner ikke helt tankegangen til f.eks ubon partners. Få personer kan dette med oppkjøp, utvikling, og salg av videokonferanse til big business bedre Halvorsen og Winge. De kjøper seg opp med spade og sekk på 36kr, men når kursen er halvparten, rører de seg ikke. De er ikke skremt nok til å selge, men en halvering av prisen sammenlignet med få uker siden er heller ikke nok avslag til å få dem til å kjøpe mer….venter de på makro?

De har vel ikke lov til å kjøpe nå kort før kvartalstallene legges frem til uken?

De er ikke innsidere, tror jeg

Det kom ingen stor volumspike i går eller i dag når markedet smalt for fullt, så det kan indikere at de fleste svake hender nå er ristet løs. Grønn dag i dag er jo ikke negativt.

Men det har ikke blitt gitt noe reversal signal enda, så om man kjøper nå er det fremdeles å gripe etter en fallende kniv

2 Likes

Ikke mange handelsdagene igjen før vi får en oppdatering/guiding:

Finanskalender

12 mai. Kvartalsrapport - Q1

Ikke vet jeg hvem denne personen er, og om han har noen kontakter hos Microsoft. Det er sikkert tvilsomt. Men uansett litt gøy å lese. Jeg tenker at både Cisco og Microsoft er potensielle selskaper som kan finne på å kjøpe opp Pexip. Men det blir etter min tid, jeg er nok bare inne for en kjapp swing trade.

Our focus on a optimal customer experience has now been validated!

A valued financial customer in the UK used our Video Innovation solution to expand their services to deliver video banking services to their customers. The service was so popular that our customer needed to hire additional advisors to manage the extra demand

Thanks to this outstanding work by the UK&I team, we have been awarded the Best Customer Experience award from Retail Banker International

3 Likes

Jeg doblet i Pexip på 17,60 i dag. Så gjenstår det å se om jeg blir bagholder eller ikke … Merker meg også at US 10 year yield er ned 1,40%, og også at dollaren (DXY) er svakt ned. Fortsetter det får vi kanskje en liten rally i tech snart.

Dette ble postet på Xtrainvestor chat i dag: @OTE: “At Pexip er oversolgt ser alle. Men vi har også en TD Sequential perfect 8 etterfulgt av en perfect 9 på både monthly, weekly, daily (+13), H4, H3, og H2 (bare perfect 8 ). En perfect 8 eller 9 gir ofte minst en korreksjon. At vi nå har det på mer eller mindre alle tidsrammer kan tyde på at den blir større og trenden sterkere.”

Her er demo av Pexip Virtual Courts: Pexip Virtual Courts features walkthrough demo - YouTube

1 Like

Her er en “pressemelding” om det samme publisert i dag: Pexip Virtual Courts Solution Released Today - Pexip AS - er det ikke litt rart at denne ikke er sendt til Oslo børs også? Altså den er ikke å finne her: NewsWeb

1 Like

Pexip på ISE 2022 i Barcelona 10. mai 2022:

Pexip Q1 2022 - Key focus on accelerated return to profitability

1 Like