Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Ikkje eit resultat å hoppe i taket over… Blir det vidare ned her i morgon?

“Omsetningen var på 222 millioner kroner i kvartalet, opp fra 180 millioner i samme periode i fjor. De årlige gjentakende inntektene (ARR) utgjorde 105,6 millioner dollar i kvartalet, mot fjorårets 87,2 millioner.”

1 Like

Syntes dette var bra. Vi er verdt 1,7mrd…
1 mrd i ARR og 580mill cash….

Oppkjøp kommer, det er sikkert. Men griseprisa er pexip

3 Likes

Resultatet er priset inn allerede ettersom det har vært tilgjengelig en stund. Er eksterne faktorer som påvirker nå om dagen vil jeg tro…

Blir spennende å høre hva Trond har å si, kan vel ikke gå annet enn oppover herfra? :sweat_smile:

1 Like

Ny CEO skal vel kjøpe en masse aksjer nå hvert øyeblikk også.

Legger ved lenke til en tweet postet i dag med noen interessante punkter: https://twitter.com/janfer_/status/1524777290168664066

PAs har vel 25 kr foreløpig som TP på Pexip. Dette skriver de etter dagens rapportering:

Pexip’s Q1’22 report included I) profitability below expectations, II) guidance of slow growth in Q2 and III) that it plans to scale down its organization (i.e. reduce staff) to return to profitability. While revenues came in fairly in-line with cons., the negative EBTIDA of NOK 52m and the quarterly cash burn of 204m (including 147m in non-recurring) were below expectations. In addition, the company guides Q2 ARR growth of USD ~1m, far below our and cons. expectations of more than USD 4m. Reflecting the significant slowdown in growth and the continued cash burn, the announced scale-down (not specified in terms of nr. of FTEs) is the right thing to do, in our view. Positive to see the company adapting to the demand/environment, but we will likely keep our Hold recommendation until we see signs of improved growth and cash generation – please see link to latest update. Pas

1 Like

Pareto er vel de som har vært mest negative og satt lavest kursmål av dem alle etter forrige guiding/endring på ARR. Jeg klarer ikke å finne lenke i farta, men Arctic Securities har hele 60 kroner i kursmål etter at de senket det sist gang. Så det er veldig store sprik på kursmålene. Alle de andre kursmål jeg har sett er også en god del høyere enn Pareto sitt kursmål.

Jeg tok ny inngang i dag på 16,95. Jeg liker utrykket til @Annab ovenfor om at selskapet nå er “griseprisa”. Jeg blir sikkert ikke sittende lenge før jeg selger, på grunn av børsklimaet. Vurderer det dag for dag. Men må si jeg føler meg temmelig trygg med 16,95 i snitt. Faller den i morgen snitter jeg ned ytterlig. Jeg blir forresten veldig overrasket om det ikke kommer insidekjøp i morgen. Ny CEO har jeg lest i et annet forum at visstnok har sagt at han skal kjøpe aksjer. Skulle nesten tro endel andre insidere vil kjøpe litt også nå som kvartalsrapporten er unnagjort og de har lov igjen.

I disse børstider kjøper jeg kun i selskaper som er “griseprisa”, og da er Pexip perfekt for meg. :slight_smile:

1 Like

Sorry men insidekjøp frå ceo betyr nada. Har aldri sett noko som tyder på at slike kjøp har noko inverknad på kursen.

Arctic med oppdatering etter dagens kvartalsrapport. Opprettholder kjøp, med target 60kr:

https://chat.xtrainvestor.com/file-upload/Qq8XWCkAdmx3STsjX/IMG_3249.png

1 Like

Takk for at du deler. Men bildet er ikke mulig å få opp uten at man er logget inn på Xtrainvestor. Jeg har ikke lyst til å opprette noen konto der. Orker du å laste opp bildet i posten din?

bilde

1 Like

Mandatory notification of trade by Primary Insiders

Mandatory notification of trade by Primary Insiders - Pexip Holding ASA

Inb4 ceo drar frem planboken

Innsidekjøp til den nette sum av 15 mill kr. Nå snakker vi. :grinning:

Correction - Mandatory notification of trade by Primary Insiders - Pexip Holding ASA

Kan 15,53 vært en slags bunn i dag tro? Solid Innsidekjøp over :+1:

Brenner hundrevis av millioner i kvartalet, dog? Så den cashposisjonen håper jeg rekker frem til selskapet er profitabelt. Å emittere på disse nivåene ville vært en tragedie.