Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Hvis du leser tråden, så er det påpekt. Jeg ble fortalt noe annet

Hvordan blir det bestemt hvem som blir tildelt og hvor mye? Er det first come, first serve? Eller får man en prosent av det man ber om avhengig av total interesse?

Ikke helt sikker hvordan det løses her.

De har veldig gode ingeniører, og dermed et veldig bra produkt. Eksempelvis først ute med AI på videokonferanse. Ser fett ut!

Sikkerhet kombinert med sømløs interoperabilitet er vel grunnen til 75 av Fortune500 selskaper velger de. De kan velge skybaserte løsninger (som får mange til å pisse på seg av sikkerhetsgrunner), eller implementere software lokalt (on premise) Dermed har IT admin full kontroll.
Denne sikkerheten er grunnen til eksempelvis US Military og rettssystemet i Irland bruker de. De er store innen helsevesen og andre instusjonelle.

Store multinasjonale selskaper velger de da de gjerne har forskjellige løsninger i avdelinger/land. Noen Cisco, andre Microsoft Skype/Teams, Google Meet etc. Pexip syr dette sømløst sammen.

1 Like

så…dette er det nye facebook,der de kjører reklameinntekter som kan dukke opp innimellom under et møte?

eller selger de en DVD man innstallerer som man gjør med et operativsystem på PC,-der de gjerne tar servicebehandlinger pr. telefon for å hjelpe kunden å bruke softprogrammet?

hjelper lite med å være “Nr. 1#” over allt,-overallt hvor en er kunde hos en selger er selvfølgelig deres produkt “best” :sweat_smile:

vis meg bunnlinjen heller!

EDIT:

ja…her har de jammen meg noe å jobbe med for å forsvare en verdsettele på over 6 milliarder!

“Da Pexip avsluttet 2019, rapporterte selskapet en omsetning på 370 millioner kroner. Tre måneder senere viser abonnementssalget at 12 måneders omsetning har steget til 57 millioner dollar…”

Den prisingen er i nedre sjiktet sammelignet med peers.

får litt feelingen av en “Kahoot”-syndrom her…

“Milliarder” av brukere,…men det synes bare desverre ikke på bunnlinjen,-navnet “Pexip” var da noe av det verste jeg mener å ha hørt å kalle et selskap av en slik “signifikant” art innen IOT.

Det fortsetter å gå små poster på 73kr. Altså drøye 15% over tegningskurs. Er du så klart at den blir overtegnet til de grader?

PEXIP: TILBUDET AV AKSJER INKLUDERT OVERTILDELINGSOPSJON ER OVERTEGNET

Oslo (TDN Direkt): Pexip har blitt informert av tilretteleggerne i børsnoteringen at tilbudet av aksjer inkludert overtildelingsopsjon er overtegnet, ifølge en melding onsdag.

Tilbudsaksjene i forbindelse med børsnoteringen ble tilbudt til en fast kurs på 63 kroner pr aksje, som tilsvarer en egenkapitalverdi etter utstedelsen av nye aksjer, men før en potensiell utøvelse av overtildelingsopsjon, på om lag 6,3 milliarder kroner.

Kan bli veldig bra dette her. Lockup på 6-12 mnd gjør at det blir fulle guffe her ut året.
Regner med et heftig Q2 da Covideffekten slår inn for fult, og husk at de hadde vekst på over 30% i 2019. Dette momentet ble tatt med inn i Q1 2020.

Får håpe min lille tegning kom med da! Sendte inn i går.

2 Likes

Gikk mer aksjer i løpet av dagen. Omsatt for 5 mill på 73kr, så helt tydelig at folk skal inn.

1 Like

De prater endel om pexip. Tinfonder putter ca 2% av fondet inn i pexit.

1 Like

Veldig bra de fikk med de! Antar det vil skape stor interesse fra Svenskene som tradisjonelt er mye flinkere hva angår prising av teknologiaksjer.

Sitter med en følelse at det er mye utenlandske investorer som tegner seg. Også blandt retail.
Laber interesse her på forumet i hvert fall.

Funfact, ifølge Tin er dette største Tech IPO i Norden ever.

Personlig synes jeg prisen er litt stiv. Meeen markedet virker ikke å være enig. Jeg her uansett eksponert via andelene jeg eier i Tin.

Stilig. Jeg skal høre den senere.

Må sikkert spole litt for å komme til Pexip delen, men det er ganske spennende å høre hvilke betraktninger de gjør seg.

Og begge to er EKSTREMT gode forvaltere med VELDIG sterk track record.

Sikkert en stream det er verdt å sette av tid til uansett uavhengig av Pexip :v: