Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Er fersk i gamet, er det fremdeles mulig å tegne aksjer nå før notering 14 mai ?
Hvordan går jeg evt frem ? Er ikke snakk om store summer, men ca 20k.

Handlet for 6.5mill på 73 idag også. ASK 75 neste

1 Like

Se det. Tipper stor overtegning, så vet ikke hvor mye retail kan forvente. Vet heller ikke hvor mye de har satt av til retail.
Jeg har tegnet meg for ca 30% av eksisterende beholdning. Satser på å få 50% av tegning.

Tegningsperioden er vel åpen til 12. Mai.

Jeg har hørt du bare får 5-10% av ønsket tegning. Har tegnet meg for 20% av eksisterende beholdning selv, forventer ikke mye

Hørte det samme i går, så lurer på om jeg må overtegne. Litt usikker da jeg ikke vil selge annet for å frigi midler akkurat nå.

Takker.

Vet man noe om forventet kurs ved notering ?

63 kr er IPO. Den er overtegnet ref poster lenger opp. Sikkert mulig å få noen aksjer med minstekjøp 10 500, men da må det meldes interesse før 12.5.

Idag omsettes den på 73 gjennom pareto.

Dette blir bare antagelser men utifra disse opplysningene forventer jeg at kursen går over 80 første handelsdag.

Enig med Hoffer. Som sagt tidligere tror jeg vi ser 100kr fort.

Big thx boys.
Mao god grunn til å kjøpe nå…

Forsøker å sende inn en ordre jeg da, planen er å flytte dette til Nordnet ved første anledning da jeg vil ha det samlet hos en tilbyder.

Tenker som nevnt å handle for 20k, iom at ryktet tilsier at en kun får 5-10% av ønsket tegning.
Betyr det at jeg kan sitte igjen med aksjer for 5-10% av 20k dersom det er hva jeg bestiller ?

Ja, eller da vil du nok antagelig få aksjer for minstebeløpet på 10 500 kr.
Mulig det står noe mer konkret om dette på pareto sine sider

Mulig dumt spm… :slight_smile:
Men er det noe lockups eller minsteperiode man må sitte på aksjene ved å kjøpe før offisiell notering ?

Sliter litt med å skjønne hvordan de skal vinne kampen mot: teams/skype/zoom/messenger osv. Eller er tanken at man satser på at de blir kjøpt opp?

De har et sterkt samarbeid med Microsoft fordi de utfyller og syr ting sammen.
Hovedmarkedet til Pexip er enterprise og institusjoner som tenker sikkerhet. Altså mulitinasjonale kunder som må sy sammen deres endpoints. De du refererer til er store i SMB markedet, men ja, en veldig kompetativ bransje.

Det Zoom holder på med er jo helt krise hva angår sikkerhet…

Teknologisk er de helt i tet både hva angår sikkerhet og kvalitet.

2 Likes

Niks. Kun grundere og store aksjonærer som hadde et nedsalg på 1,2 milliarder som har det.

Pexip

Ift kjøp, valg av VPS konto er greit.
Men bankkonto, hvilket kontonr refereres det til her ? Nordnet og tilhørende kontonr, eller ASK kontonummeret ?

Mulig jeg har misforstått, men havner disse aksjene under min konto hos Nordnet om kjøpes går gjennom ?

Konto du ønskerr pengene trekt ifra. Du bruker en privatkonto. Ikke VPS

De havner på VPS konto du velger fra nedtrekslisten…

Om du använder Nordnet så kan du fylla ut det här under Selskapshendelser.

3 Likes

Det her virket jo vesentlig enklere :slight_smile:
Prøver det, takk for info!

Jeg la inn kontonummeret til “cash-delen” av ASK i dette feltet. Har lyst til å bruke fortjeneste fra salg av andre aksjer i ASK for å betale for disse. Håper det går i orden.