Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Hva er pexip priset til?

6, noen milliarder

Holy crap!

Et softwareselskap i en bransje helt full av fantastiske gratisprodukter er priset til like mye som halve norske biotech tilsammen?

(Sykt hvor mange nordmenn som er gode på videokommunikasjon forresten!)

2 Likes

minner meg om da jeg signa poolight på 50

På det tidspunktet hadde vel heller ikke polight tjent ei krone.
Jeg estimerer konservativt årlige abonnentinntekter til 65 mill usd i år. Det kan bli mye mer. Å prise et vekstselskap med positiv kontantstrøm til 10x ARR er helt i nedre sjiktet.

There is no such thing as a free lunch.

Når du skal ha videostream med tanten din i Kristiansand funker det, men ikke for store selskaper, institusjoner, helsetjenester og offentlig forvaltning etc.

Hvorfor bruke Pexip, istedenfor MS-Teams?

Vi bruker ihvertfall Teams her jeg jobber og dette funker knirkefritt.

1 Like

Hvorfor ikke kun kjøpe Mercedes. Den fungerer knirkefritt :wink:

1 Like

I et lukket lite miljø vil Teams funke, men så har du disse store bedriftene etc som Kanskje bruker Skype for buisness som skal koble på en kunde som bruker Google Meet og en annen som bruker Cisco. Da kobler Pexip dette veldig enkelt sammen.

For SMB markedet vil Teams, Zoom etc funke, men ikke for store organisasjoner som er opptatt av å ha kontroll på dataene sine.
Mye av dette koker ned til sikkerhet.

1 Like

Man får jo også hele integrasjonen i resten av MS verden. Misforstå meg rett, det fins sikkert en grunn til at Pexip er å foretrekke, jeg lurer bare på hva det er?

Vi bruker teams til allmøter for hele bedriften (over 1200 stk). De aller fleste kundemøtene går også via teams. Grunnen til det er vel at MS allerede basically har monopol på bedfristmarkedet, mtp outlook, word, excel, PP osv.

Må ærlig innrømme jeg ikke har satt meg inn i teams og sikkerhet. Er det mangel på kyrptering elns som gjør det sårbart ift pexip?

Vi kjører allmøte med 2400 personer idag på teams, funker fett :wink:

Nå jobber jeg i et IT konsern med over 20.000 ansatte så vi er definitivt ikke SMB. Og vi har stålkontroll på alle data :wink:

1 Like

Teams fungerer mycket bra. Många funktioner utøver møten

Teams funker veldig fint, men dere er i skyen. Ikke on premise. Er ikke aktuelt for paranoide IT admins (med god grunn)

Pexip er også råest på teknologi, grensesnitt, brukervenlighet, customization etc

2 Likes

Men ja. Blir litt David mot Goliat, men jeg har alltid likt underdogs!

Det er også veldig tette bånd mellom Microsoft og Pexip. Skal ikke stikkes under en stol…

2 Likes

Når skulle denne bli tilgjengelig på børsen?

Forventet første handelsdag er 14. mai.

takk.

1 Like

Handles for 75 kr idag, ASK 100 :money_mouth_face:

1 Like

Tror ikke du skal legge så mye i det, Fin måte å gjøre 63kr i IPO til å virke “billig”.