Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pexip Holding ASA

Ble omsatt for over 30 mill på 70 i forrige uke. 12-13 mill på 72/73, og nå et vi på 75 kr.
Kjøper ikke den påstanden.
Ikke at den skal 100kr før notering altså, men 80kr er jo ikke umulig.

Handles hos et meglerhus som også kjører IPO, og man aner ikke hvem kjøper selger er…

Somsagt tror ikke man skal legge formye i det. Målet nå er å få etablert 63kr som en fornuftig å billig pris.

1 Like

Hvorfor er det målet nå, hvis IPO allerede er overtegnet?

For å lage best mulig utgangspunkt for oppgang?

Må jo huske på at du fikk Pexip på billigsalg over nyttår!

Du virker bitter og skeptisk fordi du tidligere har tatt feil rundt utviklingen til denne aksjen.

IPO er satt og overtegnet, de kan ikke lyve om det!
4 store fond har gått inn med over 1 Mrd samlet.
Selskapet har positiv kontantstrøm, enorm vekst og over 1 mrd på bok.
I tillegg er video i glansen om dagen. De har allerede > 15% av fortune 500 som kunder.

Må si jeg ser frem til den videre utviklingen her

1 Like

Er overhodet ikke bitter, Jeg synes prisingen i IPO fremstår som noe stiv. Håper de som har gevinst husker å inkassere den.

Hovedforretningsmodellen til Pexp har vært å knytte MS og cisco isammen, nå vet vi jo at den modellen kollapser fordi MS og Cisco skal få native støtte. Jeg er spent på Hvordan Pexip har planer om å løse dette. Og jeg mistenker egentlig at IPOen kommer nå fordi Video og er hot og fordi de nok klarer å presse sitronen langt mer enn det man ellers ville klart. Dette er jo en IPO som i hovedsak kommer fordi folk vil cashe inn, ikke fordi selskapet har behov for pengene. Så man kan jo spørre seg hvordan fremtiden ser ut.

Man ser både IPO og emmisjoner bli tagget som overtegnet gang på gang, noen på svært kort tid. Uten at det er noen garanti for hvilken vei kursen går. Jeg tror de fleste som har vært i markedet en stund tar “overtegnet” med stor ro og vektlegger det lite.

1 Like

Børsnotering kommer enten fordi selskapet trenger penger til å vokse, eller fordi grundere vil ta gevinst (eller en kombinasjon).

Hvordan ser det ut her?

Dette med overtegnet har jeg aldri skjønt. Er det ikke som at du har budrunde på en leilighet og selger den for 6 millioner, men så skryter du av at DET VAR SYKT MANGE SOM VILLE KJØPE DEN FOR 4,5!!!111

2 Likes

Ifølge papirene vil det være 80% freefloat ett IPO. Som betyr Massivt innsidesalg.

IPOen følger heller ikke den vanlige 100k euro minstetegning, men sikter seg inn mot retail.

Så får heller folk finne ut hva det betyr selv.

De kan jo bare selge nå til 75, det er flere kjøpere på døra?

Klarer de å selge så mange aksjer på en gang uten at kursen tryner da? Hvordan er det daglige volumet som omsettes ift det som skal selges i ipoen?

IPO = Intitial Public Offering

På norsk betyr det at den skal være tilgjengelig for alle som er aktive på børsen. Så ingen børsintroduksjoner gjøre medminstetegning på 100.000 Euro.

Men det finnes en retail transje for 10K til 2,5 mill og en institusjonell/proff transje for ordre over 2,5 mill.

Det er ingen selgere nå på 75 kr? Ser ikke hvordan denne aksjen da kan gå ned ved børsnotering, mulig jeg er blind på noe. Enlighten me

De vil vokse.

Meg fortalt var det ikke så lett lenger å få til nedsalget fra de store aksjonærene på 1 milliard. De ville jo ikke gi fra seg aksjene. Hva grunderene tenkte her kan jeg ikke uttale meg om.

Hva angår ipo ble det satt som et vilkår fra cornerstone investors at det måtte utstedes mer aksjer.

Dette er et vekstselskap med 1,4 milliarder på bok, positiv kontantstrøm (før oppskalering nå), minimum 65 us mill ARR og et mål om minimum 300 usd ARR i 2025
Fortell meg om et annet selskap på OB med slike utsikter hvor Covid19 faktisk gir dem styrke?

1 Like

Covid gir dem en god styrke, at MS og Cisco skal få native støtte er megaskudd for bauen.

De hadde over 30% vekst i 2019, så moment har de uansett.

Greit du firer noen røde flagg, men du er vel bastant, og de som lyttet til deg før jul har gått glipp av vel 80% avkastning.

1 Like

Ja noen vil sikkert si det er bastant å referere til meldingene fra MS og Cisco som er ganske tydelige på hva de holder på med.

Samtidig snakker fortsatt Pexip om hvordan de syr sammen og skal sy sammen løsninger ( som da ikke trenger å sys isammen).

Du sa bastant at kurs skulle ned. Det referer jeg til…

Ja jeg skrev vel ordrett “jeg tror du kan få den billigere”.

Meget bastant må jeg si.

Måten du underbygget det på fremstod det bastant.

Anyway. Ting går sin gang. De er nær en vellykket ipo, og markedet vil bestemme fra neste torsdag.

Når skal dette behovet forsvinne. Er noen mnd siden du skrev dette her.
Har du noe informasjon om dette skal opphøre siden du flagget rødt?

Post over skriver du at de allerede sammarbeider. Jeg bare lurer, burde ikke veksten til Pex stoppet opp for en stund tilbake? q1 er opp 50% fra 2019, selvfølgelig med hjelp fra covid19