Behovet har jo vært å få disse løsningene til å snakke isammen. Pr idag snakker de ikke isammen, så veksten på dette området vil nok ikke stoppe før MS og Cisco sine løsninger snakker isammen ut av boksen, dette skal skje ifølge meldinger fra begge selskapene men det har ikke skjedd enda.
Cisco blir den fjerde tilbyderen som tilbyr løsning basert på Microsofts CVI rammeverk. Ciscos løsning har bedre layoutmuligheter på multiskjernløsninger enn de andre.
I tillegg har MS og Cisco inngått et unikt samarbeid som gjør at Ms room systems kan joine Webex meetings og Cisco devicer kan joine Ms Teams møter (uten kost). Dette støttes av devicer som har en innebygget nettleser (webex room kits etc).
Hei! Første tråd på forumet og evt. første tegningen jeg gjør på en børsnotering Har dere som er litt rutinert i gamet et tips? Jeg leter ikke etter en månerakett, men har tro på produktet og liker å satse på norskt. Jeg har forholdsvis god tid til å se avkastning, men vil unngå å kjøpe katten i sekken. Har lest hele tråden nå, og det er mye for og imot. Jeg har lyst til å lære meg mer om aksjer og har så vidt kommet i gang med enkeltaksjer etter en del fondsparing. For den spede amatør, er det et trygt kjøp, eller ville dere holdt dere bort fra denne? Ser mange snakker om at de venter en kurs på 100 kr, og selv om jeg nok ikke tenker å selge med en gang jeg ser positivt tall, så hadde det jo vært hyggelig for en amatør som meg at ser ikke stod At kursen var 0,54 kr neste fredag. Har helgen på å bestemme meg, og tenker å kjøpe minstetegningen på mandag hvis jeg ikke får råd om å ikke gjøre det. Send meg gjerne en PM om du har lyst til å dele litt av din erfaring med slike noteringer På forhånd tusen takk!
Som postet tidligere her på tråden så har jeg diskutert MS/Cisco med en bekjent sentralt i Pexip. I følge han påvirket dette ikke dem i det hele tatt, det kunne muligens være positivt. De er på totalt ulike markeder, hvis jeg forsto han rett.
Når du bestemmer om du vil investere i denne aksjen tror jeg ikke du skal vektlegge så mye hva folk her spår om kurs de neste ukene. Markedet er helt koko for tiden og mange bedrifter er prissatt til absurde nivåer i forhold til nåværende og fremtidig inntjening. Kanskje vi befinner oss i en boble som er i ferd med å sprekke, og i så fall vil de fleste aksjer bli dratt med i dragsuget, uansett om de ellers er solide bedrifter med god økonomi.
For å si noe om hvorvidt dette er en riktig aksje for deg å investere i må man også vite en del om din tidshorisont for investeringen, risikovillighet, portefølje ellers, hvor mye kapital du har i markedet osv osv.
Jeg gir av prinsipp ikke investeringsråd til andre, så jeg vil ikke si om du bør kjøpe eller ikke, men som skrevet over har jeg tegnet meg for et mindre beløp i denne da jeg tror den har større oppside enn nedside på kort/mellomlang sikt. Om den går over 100 de første dagene slik enkelte her spår, tror jeg nok jeg vil ta gevinst og bevege meg videre
Boken for «institutional offering» ble lukket fredag. Dvs 95% av aksjene. Hvilket vil si at det bare blir småtteri til retail. Kun Norge og Sverige som var åpen for retail.
Blir ei spennende uke!
Får nok ikke mange aksjene, selv om man sendte inn en tegning
Pexip IPO
“More than 20 times oversubscribed excluding shares pre-allocated to cornerstone investors”