Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PHO Q3 (PHO.OL)

Skuffer på topplinjen.

Opex kom inn langt under forventet. Kjempebra. Det viser at de har ord i behold når de sier den har flatet ut.

Mottatt 1 mill $ for Cevira. MEN har mottatt nye 2 mill nå i oktober.

2 Likes

Hausebrigaden skuffet, realistene fornøyd?

3 Likes

Opex flater ut, omsetningen er som forventet i feriekvartalet, bruksfrekvensen henger ikke med på kvartalet da dette er varer som må forhåndsinnkjøpes. 23 nye skop er helt fantastisk, pipelinen er i ferd med å pøse ut skop.

4 Likes

Q3 er alltid dårlig (relativt sett mot q2) i PHO
Vært sånn i mange år. Så resultatene er gode. Men vet hvor kursen går. God strategi i pho har vært kjøp ca 2uker før tall. Selg dagen før på hypehoppet i pris. Tror jeg har denne harselasen hvert år rundt Q3

2 Likes

Finansavisen med positivt fokus på tallene.

6 Likes

Jeg er fornøyd

23 nye scope må vel være rekord.

Trenden fra i fjor, med liten økning fra Q2 til Q3, holder seg. Mye grunnet ferietid. Men økningen økte. Og det er full gass «AS we speak»

Nå vet vi hvordan Cevira blir bokført, og vi VET at det er kommet nye 18 mill ekstra inn på konto allerede. Nye 18 kommer snart.
Dvs at kineserene HOLDER ord, for de som lurte på det.

Opex ned fra 51 mill i Q2 til 47.8 nå i Q3 er helt rått bra :+1:

5 Likes

Jeg hadde håpet på 2-3 mill til fra USA, men ny rekord i utplassering av skop veier opp dette for min del.
Og, guidingen for 2020 opprettholdes.

3 Likes

Litt mindre topplinje enn mange trodde, men likevel veldig sterk resultatutvikling.

Hegnar kan bruke standardoverskriften sin med “fortsatt rødt” for siste gang.

Om markedet er litt tilfreds eller litt skuffet gjør ikke meg noe, jeg er “nøjd” med at vi er “on track”. :slight_smile:

2 Likes

jeg tror jammen meg at hegnar allerede endret standardteksten sin" Photocure økte omsetningen i tredje kvarta, og resultatet før skatt viser nå positive tall"

2 Likes

Det er ingen kostnader knyttet til Bellete, spennende om det stemmer eller om det kan være noe som venter på Q4?

Hadde det vært kostnader knyttet til Bellete hadde de måttet ta det nå, enten i regnskapet eller i omtale i beretningen.

2 Likes

Skjønner fremdeles ikke hvor mange rigide og flexiskop som kom inn i Q3.

Positivt:
Ny rekord for utplassering av scop (Flex: 8 ; Rigide: 15)
Kontroll på kostnader

Negativt:
Omsetning skuffer i Nordics
Omsetning i den nedre del av range for US

3 Likes

Don

Det kom 8 nye Flexi og 15 Rigide

Edit. Ser at Teddy1 var før meg :+1:

1 Like

Helt enig!
23 skop i et tredje kvartal er ekstremt bra! Tyder også på at flex markedet nå kommer for fullt fremover.

Alt i alt positiv rapport

Denne var fin fra presentasjonen:

5 Likes

Highlights for the third quarter 2019
(Numbers in brackets and comparisons are for the corresponding period in 2018.)
• Third quarter Hexvix/Cysview revenue increased 18% to NOK 51.1 million (NOK 43.5 million)
• Continued strong U.S. Cysview revenue growth with a third quarter increase of 42% in USD
• The installed base of blue light cystoscopes was 211 at the end of the third quarter, an increase of 74 or
54% since the same quarter last year. The installed base included 22 flexible cystoscopes at the end of the
quarter

1 Like

8 fleks med forventet bruksfrekvens på 4 x rigide, pluss 15…heftig utplassering av fremtidig pengemaskin!

1 Like

Ser ut som på slide 22 i presentasjonen at det vil kunne komme en god del utbetalinger/milestones fra Asieris før den på 18mill$ ved Approval.
Nytt for meg, men både logisk at det er sånn og positivt.
Fint om noen kunne spørre litt rundt det på Q3.

3 Likes

For de som ikke kommer inn på webcasten så har de lagt ved feil link i børsmeldingen. Riktig link er:
https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98164404

(med 4- tall på slutten også)

2 Likes

Ka er det med alle som kommentere med “fint om noen kunne spørre litt om dette” når det nærmer seg kvartalrapporter??

No er ikkje detta rett direkte til deg @Snoeffelen, men eg lure på generelt basis. Bare du som fikk meg til å knasta noen ord ned på tastaturet :joy:

Har sett det som ein gjenganger på hver kvartalsrapport det siste året. Folk komme med ting de lure på, men håpe at noen andre skal spør. I etterkant komme det kritikk på ting som ikkje er tatt opp, eller noen er misfornøyd med spørsmålene.

Min mening er at er man genuint nysgjerrig på noe, så sender man spørsmålet inn via de aktuelle kanalene som er kommunisert i forkant av Q3. Eg regne med det tar lika mye energi som å skriva ein post på forumet… + ein eventuell mailadressa.

Rantmode = off :joy:

Tror eg må ha ein kopp til med kaffe :stuck_out_tongue:

7 Likes