Interessen rundt PHO preges tydeligvis av at man er midt mellom to kvartalpresentasjoner og nyhetene ikke har vært for mange i det siste. Dog har selskapet varslet markedet om at en ny, meget habil CEO er ansatt med virkning fra 1 nov. Basert på hans CV og hva han har oppnådd i tidligere stillinger er det ikke noe som tyder på at han ikke også vil vise seg som en god man for PHO i den fasen selskapet nå befinner seg.
For alt tyder på at PHO nå er midt i et meget hyggelig gjennombrudd i det amerikanske markedet. Positivt fokus hver gang selskapet og Cysview/BLCC omtales i fagblader, konferanser eller på diverse nettsider. Interessen er tydeligvis økende hos urologer, pasientene og på sykehus/klinikker.
Det vi fikk av Bellete på Q2 presentasjonen var en teaser for hva jeg tror kommer på Q3 og Q4 presentasjonen henholdsvis 8 nov 18 og i feb 2019.
Hva angåre kursutviklingen tror jeg den vil skyte ny fart når vi kommer inn i oktober og det nærmer seg tiden for Q3 presentasjonen. Vil anta at kursen vil bevege seg godt opp på 70 tallet før Q3. I den grad Bellete på ny bekrefter at utplassering av scope og bruken av scope er akselererende, så tror jeg kursen raskt kan bevege seg opp mot kr 100,- før julegatene åpnes og bli liggende i området 110-120 når nyttår ringes inn.
Det vil si at vi kan forvente en dobling av kursen fra nå og frem mot nyttår. Urealistisk? Tje, det tror jeg ikke dersom ledelsen leverer varene på Q3 18.