Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Genialt at du tar tak i denne konferansen, jeg satt og så så vidt på twitterfeeden i går kveld:

https://twitter.com/search?q=%23BLADDR18&src=tyah

Risikoen her er jo at teknologifremoverlente kols kan finne på å gå i helt andre retninger enn Photocure sine produkter.

Jeg tror at den uttalelsen var ment for hvitt lys teknologien og at det videre ble tatt opp forbedringen som ble fordelaktig med blålys.

Og så er det vel alltid en liten risiko at noen kan gå andre veier, men ikke uten store studier og refusjoner som tar år å implementere så bare de fortsetter å bygge salgsorganisasjonen i US og flexiscopene finner sine faste plasser rundt i Trump-landet så skal det bli vanskelig å holde photocure sin andel av cystoskopier under 20%

4 Likes

Fra Registry Studien:
“Among patients with positive or suspicious cytology within 8 weeks of BLC who had no lesions seen with WLC (111 total), BLC detected an additional 58 malignant lesions in 36 patients (sensitivity 97%). On the other hand, in patients who had negative cytology and no lesions with WLC (150 total), BLC was able to detect 35 new malignant lesions (sensitivity 83%).”

https://www.urologiconcology.org/article/S1078-1439(18)30135-2/fulltext

Dette blir vel å regne som pre-diagnosis/first diagnostic?

Tipper vi får en photocure melding nå på morran om presentasjonene i Madrid, og at det sammen med dagens helside i FA kan dra oss over 60 i dag😊

2 Likes

Man har jo ett stort survaillence marked i europa oxo der de nye flexiscopene nesten burde kunne selge seg selv etter all denne dokumentasjonen.

  • Pasientene får den desidert beste behandlingen/diagnosen
  • Sykehusene sparer penger på liggedøgn
  • Klarer/vil ikke IBSEN virkelig satse og selge masse flexiscope i europa skulle man tor det var nærmest som kontraktsbrudd å regne.
  • som bevisst pasient ville jeg personlig krevet denne behandlingen, selv om jeg kanskje måtte betale for Cysveiw selv, men det fordrer jo at sykehuset har karl Storz flexiscopet

2 Likes

Takk til Reserven på H-O
I går kl 23:29 for deling.

5 Likes

Ha kursen blir i dag, mandag eller neste fredag er ikke så veldig interessant, dersom man da ikke driver med trading. Jeg tror at vi vil få mye glede av PHO de kommende to tre årene. Innen den tid begynner det å tilfalle aksjonærene fete utbytter og kursen kommer til å ligge langt over dagens nivå.

2 Likes

Interessen rundt PHO preges tydeligvis av at man er midt mellom to kvartalpresentasjoner og nyhetene ikke har vært for mange i det siste. Dog har selskapet varslet markedet om at en ny, meget habil CEO er ansatt med virkning fra 1 nov. Basert på hans CV og hva han har oppnådd i tidligere stillinger er det ikke noe som tyder på at han ikke også vil vise seg som en god man for PHO i den fasen selskapet nå befinner seg.
For alt tyder på at PHO nå er midt i et meget hyggelig gjennombrudd i det amerikanske markedet. Positivt fokus hver gang selskapet og Cysview/BLCC omtales i fagblader, konferanser eller på diverse nettsider. Interessen er tydeligvis økende hos urologer, pasientene og på sykehus/klinikker.

Det vi fikk av Bellete på Q2 presentasjonen var en teaser for hva jeg tror kommer på Q3 og Q4 presentasjonen henholdsvis 8 nov 18 og i feb 2019.

Hva angåre kursutviklingen tror jeg den vil skyte ny fart når vi kommer inn i oktober og det nærmer seg tiden for Q3 presentasjonen. Vil anta at kursen vil bevege seg godt opp på 70 tallet før Q3. I den grad Bellete på ny bekrefter at utplassering av scope og bruken av scope er akselererende, så tror jeg kursen raskt kan bevege seg opp mot kr 100,- før julegatene åpnes og bli liggende i området 110-120 når nyttår ringes inn.

Det vil si at vi kan forvente en dobling av kursen fra nå og frem mot nyttår. Urealistisk? Tje, det tror jeg ikke dersom ledelsen leverer varene på Q3 18.

2 Likes

Helt greit å bli nevnt i åpningsforedraget på blære kongressen.

Fra artikkelen
“Ashish Kamat, MD gave the opening lecture at the 3rd Global Congress on Bladder Congress discussing the current status in non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) and future directions”

“Because of this high residual rate, the concept of fluorescence cystoscopy (Cysview®) has been introduced. Cysview® is an optical imaging agent used in the cystoscopic detection of bladder carcinoma, including CIS. It is used with the KARL STORZ D-Light C Photodynamic Diagnostic (PDD) system enabling the performance of blue light cystoscopy, utilized as an adjunct to the white light cystoscopy. Pivotal studies have shown that blue light cystoscopy (Cysview®) had diagnosed a tumor in 16.4% of patients, and 32% were diagnosed with CIS, only when Cysview® was added. 6,7 Another added benefit of Cysview® is the significant increase in time to recurrence that it brings, from 9.4 months in standard white light cystoscopy to 16.4 months in Cysview®, p=0.04.8 Furthermore, a meta-analysis including five studies with 1301 patients demonstrated that it also causes a decrease in the rate of progression from 10.7% in white light cystoscopy to 6.8% in Cysview®. Lastly, it increases the time to progression. 9,10”

https://www.urotoday.com/conference-highlights/global-congress-on-bladder-cancer-2018/106965-overcoming-barriers-to-progress-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-where-are-we-in-2018-and-where-will-we-be-in-5-years.htm

5 Likes

Veldig overaskene at MARKEDET IKKE TAR DETTE INNOVER SEG

Hehe, innlegget så noe hysterisk ut når det caps locken hengte seg opp etter et lite uhell med kaffekoppen!:laughing::laughing:

ja, det er utrolig, vi burde vært langt over tresiffret kurs.

Markedet vet Cysview er et flott produkt etc. Det som trengs er show me the money, noe som tradisjonelt har vært PHO sitt problem. Jeg tviler på om investorene er villig til å betale mye mer enn dette for PHO før man ser igjen at veksten fortsetter i USA. Oppdatert guiding ville også vært ok.

2 Likes

Helt greit at kursen ligger der den ligger. Det gir oss som har sett lyset glimrende muligheter til å øke vår eksponering til en meeeeget behagelig pris. Slikt er så ansolutt ikke å forakte.

phø. Du har hatt nok tid å kjøpe i hele 2017/18. Det skal vi ha slutt på :wink:

Det har du helt rett i og jeg har utnyttet muligheten. Men det renner stadig inn noen kroner her og der, og dersom billigsalget fortsetter enda noen uker så er det ikke meg imot. Jeg skal uansett ikke selge en PHO på en god stund ennå.
Antar at utbyttene begynner å renne inn, senest i 2020. Og da går vi noen virkelig lukrative år i møte.

1 Like

dagsfersk:

merk denne setningen: " Advent of new techniques such as Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview has enhanced the diagnosis of bladder cancer thus increasing the demand for cystoscopes. Rising adoption of BLC technique by industrial players namely, Karl Storz GmbH & Co."

4 Likes

http://radforsk.no/new-ceo-in-photocure/

2 Likes

"Jeg er glad for å kunngjøre Dan Schneider som vår nye president og administrerende direktør. Photocure går inn i en periode med akselerert vekst i det viktige amerikanske markedet med styrket fokus på kommersiell utvikling. Dan bringer over 25 års erfaring med å utvikle og utvide raskt voksende helseforetak i USA. Han vil videre utnytte mulighetene som følge av Photocures unike posisjon i blærekreftmarkedet. Jeg gleder meg til å jobbe med Dan for å utvikle Photocure til å bli det ledende blærekreftsselskapet, sier Jan H. Egberts, styreleder for styret.

:clap::hugs:

1 Like

Flott artikkel tekdude. Her er en godbit: “Additionally, newer technologies namely, Blue Light Cystoscopy with Cysview enables enhanced diagnosis of cancerous cells. The Cysview (hexaminolevulinate HCl) gets absorbed by cancerous cells and glows pink under blue light. This development has further catalyzed the video cystoscopes market growth. Additionally, growing prevalence of bladder cancer, high patient awareness coupled with uniform product accessibility, minimally invasive technique and reduced procedural time benefits, contribute to the lucrativeness of video cystoscopes.”

4 Likes

Kursutviklingen i PHO lider nok av nyhetstørken. Siste melding fra selskapet var ansettelse av ny CEO, noe som i seg selv burde vært tatt imot med stor entusiasme. Det ble den forsåvidt også, men den gikk fort over.

Vi venter nå på en ny guiding fra ledelsen, men den kommer neppe før Q3 er presentert.
Vi venter også på nyheter fra Australia, New Zealnad og Canada.
Men mest venter vi på en oppdatering fra USA som ikke kommer før presentasjonen av Q3 om vel en måneds tid. Kursen vil trolig ligge å vake i underkant av 60 tallet, muligens sige enda noe mer tilbake før den drar seg noe opp frem mot Q3 presentasjonen. Men den effekten slår neppe til før i midten av oktober, gitt at det ikke kommer positivt nytt fra andre markeder i mellomtiden.

Jeg ser derfor gode muligheter til å kunne posisjonere seg i PHO til en relativt billige kostnad de nærmeste to ukene. Men har man ønske om å utnytte dagens markedspris bør man trolig komme seg på innsiden før 15 oktober. Deretter tror jeg nok at forventningene for hva som kommer på Q3 vil påvirke kursen i positiv retning. Selv heller jeg til at kursen vil ligge oppundere kr 80 ved stengetid 7 november og at de oppdateringene som kommer på Q3 presentasjonen vil resultere i en brutal take off. Vi avslutter trolig året 2018 i området kr 120,- om ikke enda høyere.

Ha en fin fin børsdag!

1 Like

Hvordan vurderes muligheten for mulig oppkjøp her?