Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Helt greit at kursen ligger der den ligger. Det gir oss som har sett lyset glimrende muligheter til å øke vår eksponering til en meeeeget behagelig pris. Slikt er så ansolutt ikke å forakte.

phø. Du har hatt nok tid å kjøpe i hele 2017/18. Det skal vi ha slutt på :wink:

Det har du helt rett i og jeg har utnyttet muligheten. Men det renner stadig inn noen kroner her og der, og dersom billigsalget fortsetter enda noen uker så er det ikke meg imot. Jeg skal uansett ikke selge en PHO på en god stund ennå.
Antar at utbyttene begynner å renne inn, senest i 2020. Og da går vi noen virkelig lukrative år i møte.

1 Like

dagsfersk:

merk denne setningen: " Advent of new techniques such as Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview has enhanced the diagnosis of bladder cancer thus increasing the demand for cystoscopes. Rising adoption of BLC technique by industrial players namely, Karl Storz GmbH & Co."

4 Likes

http://radforsk.no/new-ceo-in-photocure/

2 Likes

"Jeg er glad for å kunngjøre Dan Schneider som vår nye president og administrerende direktør. Photocure går inn i en periode med akselerert vekst i det viktige amerikanske markedet med styrket fokus på kommersiell utvikling. Dan bringer over 25 års erfaring med å utvikle og utvide raskt voksende helseforetak i USA. Han vil videre utnytte mulighetene som følge av Photocures unike posisjon i blærekreftmarkedet. Jeg gleder meg til å jobbe med Dan for å utvikle Photocure til å bli det ledende blærekreftsselskapet, sier Jan H. Egberts, styreleder for styret.

:clap::hugs:

1 Like

Flott artikkel tekdude. Her er en godbit: “Additionally, newer technologies namely, Blue Light Cystoscopy with Cysview enables enhanced diagnosis of cancerous cells. The Cysview (hexaminolevulinate HCl) gets absorbed by cancerous cells and glows pink under blue light. This development has further catalyzed the video cystoscopes market growth. Additionally, growing prevalence of bladder cancer, high patient awareness coupled with uniform product accessibility, minimally invasive technique and reduced procedural time benefits, contribute to the lucrativeness of video cystoscopes.”

4 Likes

Kursutviklingen i PHO lider nok av nyhetstørken. Siste melding fra selskapet var ansettelse av ny CEO, noe som i seg selv burde vært tatt imot med stor entusiasme. Det ble den forsåvidt også, men den gikk fort over.

Vi venter nå på en ny guiding fra ledelsen, men den kommer neppe før Q3 er presentert.
Vi venter også på nyheter fra Australia, New Zealnad og Canada.
Men mest venter vi på en oppdatering fra USA som ikke kommer før presentasjonen av Q3 om vel en måneds tid. Kursen vil trolig ligge å vake i underkant av 60 tallet, muligens sige enda noe mer tilbake før den drar seg noe opp frem mot Q3 presentasjonen. Men den effekten slår neppe til før i midten av oktober, gitt at det ikke kommer positivt nytt fra andre markeder i mellomtiden.

Jeg ser derfor gode muligheter til å kunne posisjonere seg i PHO til en relativt billige kostnad de nærmeste to ukene. Men har man ønske om å utnytte dagens markedspris bør man trolig komme seg på innsiden før 15 oktober. Deretter tror jeg nok at forventningene for hva som kommer på Q3 vil påvirke kursen i positiv retning. Selv heller jeg til at kursen vil ligge oppundere kr 80 ved stengetid 7 november og at de oppdateringene som kommer på Q3 presentasjonen vil resultere i en brutal take off. Vi avslutter trolig året 2018 i området kr 120,- om ikke enda høyere.

Ha en fin fin børsdag!

1 Like

Hvordan vurderes muligheten for mulig oppkjøp her?

Dersom det viser seg at Photocure nå skal bli et konjukturuavhenging selskap som faktisk tjener penger, så håper jeg oppkjøpsmulighetene er skikkelig dårlige.

1 Like

Skjønner. Synes bare det har vært så lite snakk om det.

Tror vi vil se i Q4 at PHO tjener penger. Q3 tror jeg blir på +/- 0.

Ser at det er endel som fabler om utbytte i 2020. Det tror jeg altfor tidlig. Det er kostbart å bygge organisasjon

Det tror jeg også, det er nok av investeringsmuligheter for Photocure.

Utgiftene til organisasjon er nok tatt for lenge siden når vi skriver 2020. Selskapet er gjeldfritt og er finansiert for markedskostnader. Så om salget nå skyter fart fra begynnelsen av 2019 så vil pengene “hope seg opp”. Da bør det bli utbetaling av utbytte.

1 Like

På en måte er jeg enig. På en annen måte mener jeg at Photocure bør prioritere å starte opp utbytte så fort det overhodet er mulig. Selskapet er gjeldfritt og snart profitabelt.

til og med Kitron betaler utbytte…

Og bygge opp en salgsorganisasjon er ikke gratis.
Hvor mange behandlinger kan man regne at en selger klarer å selge pr år?

Tror heller eventuelt overskudd vil bli brukt til ekspansjon. Kanskje man få et symbolsk utbytte i tillegg om alt går bra

Men først må jo selskapet levere overskudd

Har en liten post i Pho nå, vurderer å øke, men vanskelig å si om det blir mer ned før opp igjen…

legg sammen alle anbefalingene for bruk av cysview + suverene Fase III data + inntog av flexiscope for oppfølgings markedet + refusjonsordninger med egen kode + ny CEO med "tyngde"

  • Flexible scope og press fra kundene/pasientene i et helkommersielt marked som USA, vil legge press på sykehusene til å ta i bruk cysview.
  • En av de dyreste og mest hyppige kreftform som er å oppdrive
  • Vinn vinn situasjon for alle parter ( myndighetene , sykehusene og forsikringsselskapene sparer penger) Pasientene får den dokumentert beste behandlingen.
  • Behandlingen er påvist å gi kraftig positiv terapautisk tilleggseffekt til observasjonsdelen noe en kan vurdere å kjøre en studie på og få "resatt" utløpsdatoen for patent for indikasjonen. Dette ville selvsagt ytterligere forsterket selskapets posisjon innen blærekreft og gjerne gi høyere pris pr. behandling i tillegg.
    Så i fremtiden kommer gjerne inital screening segmentet inn med refusjon der oxo samt inntog i nye markeder som canada/australia samt oppgang i EU med inntog av flexiscopene.

stjeler dette oppsettet fra @Otard :wink:

  • Sier man at halvparten er kostnader ifbm å bygge salgsorganisasjonen , som sannsynligvis er å ta hardt i ender vi godt over 500kr pr aksje med 20% av TOP 25MSA
4 Likes

Det er alt for tidlig å konkludere med at PHO vil ta mer en 20 % av overvåkningsmarkedet når 1 pasient ble behandlet i mai i år.
PE på 20 er for høyt etter min mening når de ikke har noen videre pipeline

ja, det er fortidlig.

Det er også helt utrolig om de ikke tar 100%.