At kun 1 pasient ble behandlet i mai i år betyr svært lite mhp hvilke potensiale PHO har for markedsandeler.
Ved utløpet av Q2 var det kun utplassert 2 flexiscope i USA. Vi vet ikke eksakt når disse ble utplassert, men deesom de ble utplassert i slutten av mai i år er det naturlige årsaker til at kun et fåtall pasienter ble behandlet, altså kun 1 som det hevdes.
Når man skal se på potensiale til å ta markedsandeler så må man nesten snu ryggen til fortiden og se fremover. Samtidig så kan man legge til grunn hva som har skjedd hittil. Det skjer nå en akselererende utplassering av scope i USA, den ene etter den andre uriologen fremholde BLCC teknologien som det eneste saliggjørende hva angår diagnostisering av blærekreft, og pasintene som er blitt behandlet mener at alle bør få dette tilbudet.
Når man samtidig nå vet at det å la seg diagnostisere med annet enn BLCC teknologi vil være nærmest å sammenligne med russisk rulett, så burde det være rimelig lett å skjønne at BLCC teknologien og PHO blir den nye gullstandarden innen blærekreftdiagnostisering i USA.
Sett i et slikt perspektiv virker 20% noe pinglete, for å si det med Einarsson sine ord. Jeg føler meg rinelig sikker på at BLCC teknologien vil ta 20% av markedet langt raskere enn noen av oss skjønner er mulig og på sikt mener jeg at markedsandelen vil passere 50% med god margin.
Men hvorvidt vi som er aksjonærer i dag får anledning å delta på denne festen fullt ut, ja se det er et helt annet spørsmål. Jeg håper bare at styret og resten av aksjonærene vil vite å sette pris på PHO den dagen en oppkjøper banker på døren.