Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Denne ble postet på facebook:

1 Like

Man skal være litt varsom når det er forum for pasienter og pårørende, men de er også anonyme.

Videre synes jeg det er påfallende at blc tilsynelatende er så utilgjengelig for mange at de velger å påkoste lange reiser for å behandles.

Pris for sykehus blir på en annen tråd diskutert, og her er vi inne på det Bellete prata om på Q2. (Leasing av utstyr etc)

Å lese og linke til pasientforum har jeg ingen store kvaler med, jeg har større problemer når folk regelrett kontakter pasienter som har stått frem med at de deltar i studier.

2 Likes

Screenshot_2018-09-15-19-54-15

Screenshot_2018-09-15-19-54-36

Det var to der som peker mot noen av utfordringingene i salg i US.

Legger ut innlegget mitt på Medisinmannens tråd på HO her også:

15.09.18:
Vi teller nå 84 klinikker på cysview.com

02.05.: Medisinmannen (som savnes her inne for tiden… Er du her?) teller opp 71 klinikker på cysview.com.
15.07.: Medisinmannen teller opp 75 klinikker samme sted.
Her har vi altså en økning på 4 klinikker i løpet av ca. 1,5 mnd., eller 1,33 klinikker per halve mnd., tilsvarende 2,67 /mnd.

I dag har vi altså 84 klinikker registrert på siden. Dette gir en økning på 9 klinikker på 2 mnd. Dette gir 2,25 klinikker per halve mnd., tilsvarende 4,5/mnd.

Ganske grei økning i utplasseringstakt dersom den fortsetter å øke med 68,5%/mnd. :blush:

dagens : https://dailyindustryresearch.com/69505/cystoscopes-market-analysis-size-regional-outlook-share-trend-growth-analysis-and-forecast-report-2025/

1 Like

Nå er det over en uke siden Photocure var over 63 kr og vår kjære venn Londonmannen ga klart utrykk for at aksjen skulle videre opp etter litt gevinstsikring. Aksjen har snart falt 10 kr. Ingen Londonmann på en uke ser jeg på denne tråden . Jeg kan bare tenke meg at det var han selv som skulle gevinstsikre. Han er en hauser og trader av rang !! Ta det han sier med en stor klype salt. Han setter seg nok inn i aksjene han har , men hauser noe forferdelig. Samme var det i Nano , hauset og stod i hele høsten 2016 vinter 2017. Nå sier han selv at han er helt ute av Nano.

Måtte bare…

4 Likes

Det er du i din fulle rett til. Jeg antar du er en voksen person som vet hva du gjør og som kan ta ansvar for egne handlinger, også i aksjemarkedet. Men jeg kan forsikre deg om at jeg har akkurat samme antall aksjer i dag som da kursen var på 60 tallet. Men en korreksjon var vel ikkke uventet. Tenker at det ikke er lenge før PHO på ny skyter fart nordover. Ha en god dag!

1 Like

Jeg er gammel nok, og til info så har jeg ikke noen PHO aksjer…

1 Like

Godt.

3 Likes

I episode 57 bekrefter Einarsson de positive utsiktene for PHO i det amerikanske markedet. Og slik brikkene nå har lagt seg på plass så bør det ikke lenger være spørsmål om hvorvidt PHO vil gjøre suksess i det amerikanske markedet men snarere hvor raskt det vil gå og hvor stor andel av markedet de vil ende opp med til sist.

Focuss har i lang tid fremholdt kurspotensialet med 20% markedsandel. Jeg tror nok at vår godeste focuss er svært beskjeden i sine anslag. I tillegg kan vi etterhvert spørre hva det vil være 20% av. For når PHO nå oggså har refusjonsordning på plass for Surveillance markedet, og som Einarsson er inne på, forsikringsselskap eller pasienten selv vil ønske å dekke bruk av BLCC teknologi på initiell undersøkelse, ja da blir selv 20% markedsandel svimlende mye.

Jeg tror ingen av oss i dag evner å tenke på hvor enormt dette kan bli. Ei heller hvor raskt ting kan skje. Jeg leser enkelte snakker om at man vil selge ved 200-300 kr pr aksje. OK, jeg skjønner at det er mye, isolert sett, men jeg frykter at de som sier seg fornøyd med 200-300 kr pr aksje i ettertid vil bli svært så bitre over at de ikke tok seg en runde eller to med kalkulatoren. For etter å ha hørt episode 57 er jeg ikke i tvil om at vi her er inne i noe enorme greier og noe ingen av oss evner å forestille oss størrelsen av.

Ha en riktig god natt.

4 Likes

Mulig jeg er en av dem du sikter til, Londonmannen, som nevnte en aksjekurs på 2-300kr.

Jeg mente dog bare å illustrere at jeg knapt ser noen langsiktig nedside i aksjen fra dagens nivå.

Selv om PHO skulle mislykkes med omtrent ALT i årene fremover, så skal det godt å gjøres å ikke minimum kapre en markedsandel som vil forsvare en kurs på rundt 300kr.

Jeg tror dog sjansene for at de lykkes er mye større, og da vil realistiske markedsandeler være mye større enn 20%.
Og da snakker vi faktisk kurser på flerfoldige tusener av kroner. Det er bare å ta frem kalkulatoren! :smile:

ligger PHO inne med refusjon på førstelinje pasienter/undersøkelser? (initial screening)

Nei.

Refusjonen de ligger an til å få fra 1.1.19 vil også inkludere førstegangs diagnose? :thinking:

Nei, men Einarsson uttaler i Radpodcast nr 57 at han mener pasienter og forsikringsselskaper vil ønske å betale for å få brukt BLCC teknologien i initial screeningundersøkelser også. Dette blir mega!

2 Likes

Photocure ASA: Daniel Schneider appointed Chief Executive Officer

Oslo, Norway, 20 September 2018: Photocure ASA (OSE: PHO), announces today that Daniel Schneider has been appointed President and Chief Executive Officer of Photocure. Mr Schneider joins Photocure from the position of General Manager for Ablynx N.V. in North America.

“I am pleased to announce Dan Schneider as our new President and Chief Executive Officer. Photocure is entering a period of accelerated growth in the important U.S. market with strengthened focus on commercial development. Dan brings over 25 years of experience in developing and expanding rapidly growing healthcare companies in the U.S. He will further leverage on the opportunities arising from Photocure’s unique position in the bladder cancer market. I look forward working with Dan to develop Photocure into becoming the leading bladder cancer company”, says Jan H. Egberts, M.D. Chairman of the Board.

Mr Schneider is a U.S. citizen and holds an MBA from Washington University and a Bachelor of Science degree in Business Administration from St. Louis University with a double major in Finance and Marketing. Mr Schneider brings extensive commercial experience from the U.S. healthcare industry, including his previous position as General Manager for Ablynx N.V. in North America. Mr Schneider has also held executive management positions in other pharmaceutical and biotech companies, including BTG International, Somaxon Pharmaceuticals and Sepracor.

“The Photocure team has built a unique company within the field of bladder cancer, with excellent people, world leading technology and high-potential products. The company has developed a solid infrastructure in key regions, especially in the U.S. We will continue to scale and leverage on this growth platform to deliver on the commercial opportunities in the bladder cancer markets. I look forward to work with the team to expand the commercial footprint and to embark on the growth journey for Photocure”, says Mr Schneider.

Mr Schneider will commence the position upon further agreement, expected prior to 1 November 2018. Erik Dahl will continue to serve as the acting Chief Executive Officer until Mr Schneider’s commencement of his position, after which Mr Dahl will resume his previous role as the Chief Financial Officer of Photocure.

For further information, please contact:

Photocure
Jan H. Egberts
Chairperson of the Board
Tel: +31 614672518
Email: [email protected]

Notes to editors

About Photocure ASA
Photocure, The Bladder Cancer Company, delivers transformative solutions to improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, which makes cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for patients worldwide. Photocure is headquartered in Oslo, Norway, and listed on the Oslo Stock Exchange (OSE: PHO). The US headquarters for Photocure Inc., are in Princeton, New Jersey. For more information, please visit us at www.photocure.com, www.hexvix.com or www.cysview.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Photocure ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180920.GlobeNewswire.HUG2216854

6 Likes

Blir nesten ikke bedre, ablynx var jo en fantastisk historie.

4 Likes