Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Photocure får 35% royalty fra Ipsen ifølge Edison

2 Likes

35% ja og PHO fikk 63,3mill av Ibsen 2017

63.3 / 35 * 100 = 180.86mill solgte ibsen Hexvix for i 2017

med en gjennomsnittlig enhetspris på 4500kr blir det 180mill : 4500 = 40.000 Kit Hexvix

Tror royalty er på 30%, tror jeg

liten økning i shorten igjen :yum:

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

men Topp 50 aksjonærer har økt med 160.268 aksjer. Mye takket være 2 nye: Nordea Bank ABP 65.322 og Pibco as 85.000. Altså 218.000 aksjer inn og 57.732 aksjer ut av topp 50.
Dette er mellom 15.10 og 22.10

kilde Photocure Investors :wink:

Svarer deg her @Deltoid , så holder vi TA-tråden til TA :wink:

Fordi det er forventninger om gode Cysview salgstall i USA, og en fortsettelse på den salgsveksten som vi så på presentasjonen av Q2. I tillegg er det mulig at Ipsen leverer bedre tall for Europa etter at den sekkeposten som Hexvix ligger i har øket med 15%(fra deres Q3).

Dersom veksten som noen forventer, viser en fortsettelse på Q2-tallene, antyder det at vi er på vei inn i en særdeles spennende PHO-tid fremover. Noen har også forventning om at Q3 gir blå tall totalt sett for kvartalet, noe som også anses svært positivt i forhold til videre utvikling.

Det ventes også en oppdatert guiding nå som ny CEO er på plass, og ettersom vi nå er kommet langt ut i 2018, med en viss oversikt over hvordan surveillance-markedet slår inn på salget. Ny guiding er annonsert, men ikke dato for dette. Om den kommer nå vil også det kunne gi oss et skubb i riktig retning kursmessig!

Bl.a. :slight_smile:

-Wannatri

2 Likes

Jeg gjorde et raskt søk rundt Pengana og deres planer for Photocure.

Er mye mindre sikker på at de kommer til å selge seg ut.

1 Like

I et moderat suksesscenario for Photocure ligger de jo an til å bli en uvirkelig utbyttemaskin. So theres that. :wink:

1 Like

Dette er ekstremt interessant. Det kan faktisk hende at de har nedvektet seg i det siste grunnet posten med Photocure ble for stor andel av fondet? 12% er jo betydelig.

Og angående utbytte. Det har vel ikke vært noen fare for slikt inntil nylig, men nå kan det raskt gå den veien :slight_smile:

2 Likes

Ja jeg må si jeg hoppet litt i stolen, artikkelen er jo flett ny og. Så var kult at jeg ble motivert til å sjekke, var jo typ googletreff nr 3 eller noe sånt.’

"“I’m just trying to find companies that I think will do well irrespective of the economic cycle,” he says, "

Photocure kan fort være en juvel i porteføljen under et bjørnemarked.

Pengana ligger nå på 13 plass på topp 20, og har ikke solgt en aksje siden 17. september.

image

1 Like

Hunter Hall har vært en klam hånd over Photocure-kursen lenge. Hvis den plutselig skulle forsvinne. Tja… :slight_smile:

Dette stemmer jo også bra med at de brått kuttet nedsalget når kursen ikke steg lenger.

Forresten, la du merke til posten på 18700 aksjer som røk rett før sluttauksjonen i går? Veldig spent på om det er ytterligere økning i short.

Japp, det var en saftig volumspike på slutten av dagen.

Egentlig ikke rart at noen prøver seg på en short gitt historiske data for PHO ved kvartalsrapporter. Men de kan ha bomme hvis PHO overrasker positivt for en gangs skyld. Oppdatert guiding og fortsatt stor vekst kan være eksempler på slike overraskelser. TTT i denne bransjen.

Så, 21 i hele 2017, 9+15+2 i H1 2018.

Kan vi da håpe på 25+5 i Q3?

Q4: 2017
The total number of permanent blue light cystoscopes (BLCs) installed at leading U.S. hospitals was 104 at year end, an increase of 21 from end of 2016

Q1 rapport:
In first quarter the company experienced all time high increases in permanent blue light cystoscopes (BLCs) installed during a quarter at leading U.S. hospitals.
Total BLCs installed were 9 in the quarter with a total of 113 placed at period end.

Q2: rapport
Furthermore, sales were impacted by improved reimbursement. Following the positive ruling in
November 2017 from the United States Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS), hospital
outpatient departments were reimbursed additionally for certain Blue Light Cystoscopy (BLC) with

The improved reimbursement has resulted in a significant growth in the installed base of permanent blue light cystoscopes (BLCs). In total, 15 rigid scopes were installed in the second quarter, bringing the overall total to 128 at the end of the quarter. The increase is an all-time high.

In addition to the rigid scopes, two flexible scopes
were installed during the quarter.

Q3 vårt estimat?
25+5 ?

Bør vel kanskje komme en mld i morgen eller torsdag med tiltredelse av ny CEO.

25+5 er slett ikke noe dårlig bet. Totaltallet er i tråd med det jeg selv tror vil bli fasit. Et tall mellom 150 -160. Og da burde det være solgt mellom 2500 - 3000 doser Cysview i USA i løpet av Q3, trolig nærmere 3000 dersom man allerede i Q3 får effekten av flexiscope.

Update etter Q3:

Her ser vi desverre at dette ble nok desverre alt for aggressivt estimert, man får bare legge seg flat på det.

Q3-effekten hadde ikke gått opp for meg da jeg skrev denne posten. Sånn ble fasiten:

image


Ekstrapolerer vi da ikke så alt for aggressivt videre, så ender vi opp med et noenlunde moderat bullscenario på 100 nye rigide og fleksible skop i 2018, altså nesten en dobling av installert base på slutten av 2017.

Så tilkommer det at vi helt realistisk kan tenke oss at bruksfrekvensen og betaling ber pasient er bedre for Photocure i 2018 enn i 2017.

2017 q4 rapport:
image

2018 Q2 rapport:
image

2 Likes

Tipper 20 RIGID scopes og 10 Flexiscopes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oppdatert fra Edison før Q3, som de venter på med stor interesse,

image

6 Likes