Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja, du har rett, tiden går så alt for fort. Jeg tok et utgangspunkt tidligere i sommer

1 Like

Er ikke dette en sinnsykt bra melding? Eller har jeg misforstått?

1 Like

Saken ble diskutert litt lenger oppe i tråden og på PHO småprat. Det er snakk om noen typer behandlinger som får litt økt støtte. Ikke noen voldsomt stor nyhet, men alt av støtte er positivt

1 Like

Det er ikke «den litt økt støtte» som betyr noe ibdenne meldingen. Refusjonen betyr ikke noe for hva PHO får for en dose Cysview. Men denne beslutningen sender et sterkt signal om at det skal benyttes BLC til behandling. Noe som vil bidravtil at terskelen for å beslutte anskaffelse av flexiscope blir langt lavere. Det er i en slik kontekst man må lese meldingen. De ekstra dollarene som klinikkene får i refusjon vil komme PHO til gode indirekte gjennom flere flexiscope blir raskere utplassert og derigjenom gir et høyere forbruk av Cysview.

I realiteten en fantastisk melding for PHO og selskapets aksjonærer.

5 Likes

De har ikke fått code A; skal brukes, om det er det du tenker på.

Jeg oppfattet det slik da jeg skummet meldingen første gang.
Men, DET ville vært en killermelding… :wink:

Photocure ASA: Results for the third quarter of 2019

Tråd om Q3:

4 Likes

Denne har jeg ikke sett før:

2 Likes

4 Likes

Fra morgenrapporten til Richard Paulsen fredag:

-/ ALLE SELSKAPER server et optimistisk budskap når det legger frem kvartalstall. Kommuniser minusene, men fokuser på plussene. Photocure rapporten derimot, virker dog gjennomgåe positiv. De har god vekst i USA, og vurderer testing av Hexvix for bredere terapautisk behandling. Det kan åpne opp en helt nye pengestrøm for et selskap som har snudd tap til gevinst på eksisterende virksomhet det siste året. Inntekter, økende salg, nye satsninger. Er det ikke det slike selskaper man bør investere i… Jeg har skrevet om aksjen fra 40 tallet, og nå handler den på 57 kroner, svært nærme rekordnoteringen på 62 kroner. Hvorfor skal ikke Photocure bryte opp hvis virksomheter vokser?

2 Likes

Vi ser nå en klar hockey stick tendens i utplasserte skop, etter at Q3 tallene plutselig var ATH i antall utplasserte skop, i det historisk sett svakeste kvartalet:

20 Likes

Photocure: First trial demonstrating reduced recurrence after flexible Blue Light Cystoscopy with Hexvix[®] in surveillance

25 Likes

Dette er bare helt konge!!!

Det er vel mange av oss som har ment at det må være slik at når man finner flere lesjoner med flexiscopet må det på sikt ende opp i færre tilbakefall. Og masse dokumentasjon har vist at det bør være en slik sammenheng.

Men nå er det for første gang vist i et randomisert studie. Det er er et aldri så lite kvantesprang.

Dette er f** meg gode nyheter :+1:t2::ok_hand:t2::smiley:

39 Likes

Randomiserte studier er det som virkelig får respekt

6 Likes

Spent på om den tar ut 60 på denne meldingen :slight_smile:

5 Likes

Topp 20 har våknet til live forrige uke og, solid økning

10 Likes

Nå har jeg for n’te gang tipset e24 og Hegnar om å få dette på trykk.
Det er forkastelig at de må tipses hver gang Photocure melder noe flott.
At et lite norsk selskap kan bidra sterkt i kampen mot blærekreft worldwide burde virkelig fram i medielyset

15 Likes

https://finansavisen.no/nyheter/tjenester/2019/11/18/7473358/positivt-studie-resultat-fra-photocure

@Rodjer, du alene kan stå for en god del av %-oppgangen til Pho det siste året :slight_smile:

5 Likes

Hehe, neida, jeg kan nok ikke det, men det er viktig å få fra de gode meldingene og historiene og ikke bare:
“Fortsatt underskudd i Photocure”
“Betalt analyse fra Edison”

Etc.etc.

Jeg vet ikke om dem lager noen artikler idag, men de får hvertfall ikke fred.

5 Likes

@solskimm
I farten så jeg ikke linken om artikkelen, hehe.
Flott at de tar tak, håper artikkelen var bra også.

1 Like

Financial calendar

1 Like