Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Photocure ASA: Exercise of employee share options

Photocure ASA: Share capital increase registered

New abstracts on the use of Blue Light Cystoscopy with Cysview presented at SUO

13 Likes

Photocure ASA: Share capital increase registered - correction

Photocure er nå ATH i market cap på 2,67 milliarder kroner.

Edit:

LOL for en freudian slip der! :sweat_smile:

6 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (259 likes)
  1. @Snoeffelen (159 likes)
  1. @Savepig (129 likes)

Resten av topp 10:

  1. @myk (46 likes)

  2. @togulle (40 likes)

  3. @rosk82 (33 likes)

  4. @solskimm (29 likes)

  5. @Sponplate (26 likes)

  6. @FiloD (19 likes)

  7. @Quadruple (18 likes)

Gratulerer!

Var ikke ATH 118 i februar 2020?

Jo, men det er 2 emisjoner siden.
ath i mcap nå.

Samtidig som den knuste seg gjennom punktet rett over 100kr hvor kursen har reversert to ganger tidligere.

Jeg tipper at Photocure sin strategi hvor de styrket og beholdt salgsorganisasjonen gjennom covidåret 2020 har stilt aksjen i en posisjon hvor den er en av de som vil prises om i takt med at markedet forventer at samfunnet åpnes.

Jeg kommer til å la Photocure bli en stor del av porteføljen på nyåret sånn som det ser ut nå, med forventninger for 2021 om

  • Vekst i US og EU
  • Enten oppkjøp eller launch av kliniske studier av medikamenter/devices som passer inn under Photocures slogan “The Bladder Cancer Company”.
  • Avtaler i asiatiske markeder
  • Reprising av selskapet på ryggen av overnevnte punkter

Som jeg ser det er pipelineutvikling en viktig strategi for selskapet mens de øker sales for Cysview/Hexvix. Skal selskapet vokse videre må de få enda flere revenuestreams, og jeg har inntrykk av at Dan Schneider er den type CEO.

Godt nyttår, alle sammen :rocket:

14 Likes

Men hva ble konsensus rundt konklusjonen til danskene i denne artikkelen? Tar de feil om NBI?

Undersøgelserne viser, at NBI er bedre end hvidt lys, og at det er ligeså godt som fluorescens til at finde kræft. Til gengæld er det enklere og billigere at bruge end fluorescens, forklarer Jørgen Bjerggaard Jensen

Vores idé var, at vi kunne tilbyde noget, der var ligeså godt som fluorescens, men det ser faktisk ud til, at det er en smule bedre end fluorescens. Patienterne får dermed en bedre sikkerhed for, at de får den helt rigtige diagnose med det samme – og dermed også den optimale behandling, siger Jørgen Bjerggaard Jensen.

Flere andre hospitaler i Danmark er ligeledes i gang med at skifte over til at bruge NBI.

2 Likes

Har ikke du fått svar på dette ca. 20 ganger på chatten. Hva er din agenda?

1 Like

Nei, jeg har vel aldri fått et fullgodt svar på det.

Og kutt ut pisspreiket om agenda, et innlegg av meg her påvirker ikke kursen i et millardforetak som Photocure, det skjønner vel du også…:brain:

Jeg registrerer at du nevner dette med jevne mellomrom på chatten.
Du har fått seriøse svar, linker til video, podcast mv. Svar som du ignorerer.
Mulig de ikke er fullgode, men jeg savner din begrunnelse for det.

2 Likes

Ja, der har jo BLC har en klar edge.

Men nå sier jo danskene beint frem at NBI er like bra, eller tom litt bedre enn BLC til å finne kreft.

Hva var det CEO i Photocure sa om dette? Jeg stilte spørsmål om dette for én måned siden.

Vi finner det her, på minutt 43:10

Listen to Episode 151: Photocure og mye skjedd siden sist by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.app.goo.gl/B67G

For de som ikke har soundcloudappen
https://m.soundcloud.com/user-972208711/episode-151

4 Likes

NBI viser vaskulariteten til tumor bedre enn hvitt lys. Men danskene har ikke gjort noen studier som viser overlegenhet kontrollert med blått lys?

Han sier også at dette er én investigator som har fått NBI inn i “sine to sykehus” . Vet ikke hva jeg skal legge i det. DS er ikke imponert over studien som ligger til grunn.

2 Likes

Tror det er denne studien som artikkelen bygger på: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0090429516309050?via%3Dihub

Den fant at NBI var på høyde med PDD ved TURB, dog sier forfatterne at det er en vis risiko fsor at studien var underpowered til å demonstrere en evt. forskjell. Per dagens danske retningslinjer virker det ikke som at NBI er på vei til å erstatte PDD, men at de to sees på som tilnærmet likeverdig. I tillegg ble artikkelen ovenfor publisert i slutten av 2016. Man skulle jo tro at hvis den artikkelen første til et skifte fra PDD til NBI så burde det skjedd i løpet av de siste 4 årene?

I tillegg har det kommet en studie fra samme gruppe i årsom viser at kontroll etter TURB med PDD minsker risiko for tilbakefall sammenlignet med WL.

13 Likes

Kanskje fornuftig å stille slike spørsmål med jevne mellomrom, alle studier viser at BLCC er bedre og tilogmed terapeutisk, likevelg er det vanskelig å selge, og har hittil krevd en stor salgsorganisasjon, som stadig utvides. Resultatene lar vente på seg, mens opsjonsfesten blandt lederene fortsetter. Spørsmålet er, når skal vi se en positiv bunnlinje? For til syvende og sist så er det det som betyr noe om PHO skal være et selskap å satse på.

2 Likes

Håper ikke vi ser positiv bunnlinje på enda lenge! Her skal det investeres og ekspanderes for alle penga!

2 Likes

Om det er positiv bunnlinje man ser etter tror jeg Photocure er feil selskap. De skal jo vokse. Den største feilen de kan gjøre er å få fokus over på hvordan resultatet ser ut.

No, we don’t…

3 Likes