Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg registrerer at du nevner dette med jevne mellomrom på chatten.
Du har fått seriøse svar, linker til video, podcast mv. Svar som du ignorerer.
Mulig de ikke er fullgode, men jeg savner din begrunnelse for det.

2 Likes

Ja, der har jo BLC har en klar edge.

Men nå sier jo danskene beint frem at NBI er like bra, eller tom litt bedre enn BLC til å finne kreft.

Hva var det CEO i Photocure sa om dette? Jeg stilte spørsmål om dette for én måned siden.

Vi finner det her, på minutt 43:10

Listen to Episode 151: Photocure og mye skjedd siden sist by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.app.goo.gl/B67G

For de som ikke har soundcloudappen
https://m.soundcloud.com/user-972208711/episode-151

4 Likes

NBI viser vaskulariteten til tumor bedre enn hvitt lys. Men danskene har ikke gjort noen studier som viser overlegenhet kontrollert med blått lys?

Han sier også at dette er én investigator som har fått NBI inn i “sine to sykehus” . Vet ikke hva jeg skal legge i det. DS er ikke imponert over studien som ligger til grunn.

2 Likes

Tror det er denne studien som artikkelen bygger på: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0090429516309050?via%3Dihub

Den fant at NBI var på høyde med PDD ved TURB, dog sier forfatterne at det er en vis risiko fsor at studien var underpowered til å demonstrere en evt. forskjell. Per dagens danske retningslinjer virker det ikke som at NBI er på vei til å erstatte PDD, men at de to sees på som tilnærmet likeverdig. I tillegg ble artikkelen ovenfor publisert i slutten av 2016. Man skulle jo tro at hvis den artikkelen første til et skifte fra PDD til NBI så burde det skjedd i løpet av de siste 4 årene?

I tillegg har det kommet en studie fra samme gruppe i årsom viser at kontroll etter TURB med PDD minsker risiko for tilbakefall sammenlignet med WL.

13 Likes

Kanskje fornuftig å stille slike spørsmål med jevne mellomrom, alle studier viser at BLCC er bedre og tilogmed terapeutisk, likevelg er det vanskelig å selge, og har hittil krevd en stor salgsorganisasjon, som stadig utvides. Resultatene lar vente på seg, mens opsjonsfesten blandt lederene fortsetter. Spørsmålet er, når skal vi se en positiv bunnlinje? For til syvende og sist så er det det som betyr noe om PHO skal være et selskap å satse på.

2 Likes

Håper ikke vi ser positiv bunnlinje på enda lenge! Her skal det investeres og ekspanderes for alle penga!

2 Likes

Om det er positiv bunnlinje man ser etter tror jeg Photocure er feil selskap. De skal jo vokse. Den største feilen de kan gjøre er å få fokus over på hvordan resultatet ser ut.

No, we don’t…

3 Likes

Noen som vet om Sesen Bio kan være en potensiell konkurrent?

Ved et kjapt overblikk er de ikke det - dette er behandling, pr nå er Cysview / Hexvix kun diagnostika.

1 Like

Financial calendar

Photocure Partners with Asieris MediTech to Commercialize Hexvix in Mainland China and Taiwan

33 Likes

26.1.2021, 13:28 · TDN Finans Delayed

PHO(NY): ASIERIS-AVTALE REN OPPSIDE, PRIS I KINA USIKKERHETSMOMENT -ANALYTIKER

(Rettet selskapsnavn i overskrift og ingress)

Oslo (TDN Direkt): DNB-analytiker Patrik Ling mener Photcures Hexvix-avtale med Asieris er ren oppside for Photocure, men trekker frem prisen på produktet i Kina som et usikkerhetsmoment. Photocure sier avtalen er i henhold til hva man kan forvente.

Asieris har fått eksklusive rettigheter til å registrere og kommersialisere blærekreftbehandlingen Hexvix i fastlands-Kina og Taiwan.

Analytiker Patrik Ling i DNB Markets er positiv til samarbeidet med Asieris. Han trekker frem at Photocure får produktet ut i nye markeder der selskapet ikke er aktive i dag, samtidig som det er partneren i Kina og Taiwan som tar kostnaden for jobben.

  • I mitt perspektiv, og det er dette børsen også ser, så er dette ren oppside, sier han til TDN Direkt tirsdag.

Photocure får en forhåndsbetaling på 750.000 dollar og regulatoriske milepæler på totale 1,4 millioner dollar. Det betales ingen milepeler utover det, men Photocure vil motta royalties på produktsalg.

Man vet allikevel ikke hva Photocure vil ende opp med i kroner og øre til slutt. Ling sier Photocure vil få en bedre royalty-avtale fra salget sammenlignet med den de har med Ipsen i Europa, men han påpeker at prisene i Kina er lavere.

  • Om prisnivået på testene ligger på drøyt 1.000 dollar i USA, og 400 euro i Europa, så kommer prisene i Kina til å ligge på maks 200 euro. Det er en royalty på mye lavere priser, men ettersom Photocure ikke har noen direkte kostnader fra dette her, så er det en positiv butikk for dem uansett, sier Ling.

Og prisnivået er et usikkerhetsmoment i avtalen, påpeker analytikeren.

  • Det vi ikke vet noe om er prisnivået på en slik test. Jeg kan jo gjette meg frem til en rimelig royalty, men jeg vet ikke hva jeg skal beregne royaltyen på, sier han.

Finansdirektør Erik Dahl i Photocure kan ikke si noe om prisnivået på testene i avtalen.

  • Jeg tør ikke gjette på hva det vil koste å gjøre en test i Kina, spesielt fordi vi ikke vet omfanget myndighetene måtte ønske, sier han til TDN Direkt tirsdag.

Når det gjelder royalty-grunnlag ønsker Photocure av hensyn til Asieris ikke å gå ut med dette. Andre farmasiselskaper som opererer i Kina, opplever imidlertid et lavere prisnivå der enn i for eksempel Europa, bekrefter Dahl.

Dahl vil heller ikke si noe om hva Photocure har antatt i royalties fra avtalen.

  • Avtalen er inkluderer det man vanligvis skal forvente av en avtale av denne arten, sier han.

Et annet usikkerhetsmoment er at det trengs et blålyscystoskop som tillegg ved bruk av Hexvix i behandlingen av blærekreft.

  • En klinikk kan ikke bruke dette med en gang. De må først kjøpe utstyr, så det er en komplisert salgsprosess, sier Ling i DNB Markets.

For at salget av Hexvix skal starte i Kina og Taiwan trengs det regulatoriske godkjenninger. Kinesiske myndigheter krever i visse tilfeller kliniske studier på kinesiske pasienter og andre ganger ikke.

  • Dersom Asieris starter med registrering umiddelbart vil produktet i beste fall være godkjent i slutten av 2022. Dersom det det trengs en klinisk studie må man legge på ett år og da er vi i slutten av 2023, sier Ling.

Arbeidet med å få Hexvix godkjent vil starte umiddelbart, ifølge finansdirektør Dahl i Photocure.

9 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (330 likes)
  1. @Snoeffelen (157 likes)
  1. @Savepig (157 likes)

Resten av topp 10:

  1. @myk (56 likes)

  2. @Sponplate (28 likes)

  3. @togulle (27 likes)

  4. @tooeasy891 (27 likes)

  5. @solskimm (25 likes)

  6. @Fornybar (23 likes)

  7. @rosk82 (19 likes)

Gratulerer!

Photocure market cap dundrer i vei, snart over 3 milliarder

3 Likes

Photocure ASA: Invitation to presentation of fourth quarter and preliminary full year 2020 financial results

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (346 likes)
  1. @Snoeffelen (190 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:3801, topic:18877”]

  1. @Savepig (119 likes)

Resten av topp 10:

  1. @tooeasy891 (56 likes)

  2. @togulle (43 likes)

  3. @solskimm (42 likes)

  4. @myk (36 likes)

  5. @Sponplate (28 likes)

  6. @Fornybar (25 likes)

  7. @Quadruple (15 likes)

Gratulerer!

Photocure ASA: Results for the fourth quarter of 2020

3 Likes

Photocure ASA - Initiation of a share buyback

8 Likes

Photocure ASA: Exercise of employee share options and share capital increase