Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Vi kan vel forvente at både DNB og ABG oppgraderer sine analyser oh kursmål

Jeg antar at dette kan bli en pen og jevn kontantstrøm fra Kina til PHO de kommende årene. Aner ingenting om markedet i Kina og Taiwan, men det bør ikke skorte på antall pasienter i hvert fall. Veldig bra nyheter på morgenkvisten!!

According to GloboCan, the reported incidence of bladder cancer in Mainland
China is approximately 85 000 new patients annually, which is slightly higher
than that in the U.S., but with a healthcare system that is still developing.
There are significant differences in incidence rates between urban and rural
areas, with access to specialty care mainly available in urban areas. The burden
of bladder cancer in Mainland China is expected to increase in the next few
years according to a study published in Cancer Management and
Research (https://doi.org/10.2147/CMAR.S189220).

Står vel også der at det er sannsynlig med fleire tilfeller då det er stor utvikling helsesystem i mindre delar av Kina.

Synes dagens melding er utrolig spennende mtp at Asieris på et eller annet tidspunkt kommer med et bud på Photocure.

Før har jo Asiereis vært knyttet til Photocure på del 2, nå er det også på del 1.

15 Likes

Dan Schneider har jo også beskrevet at Kina/Asia var markeder de så veldig konkret på for Hexvix, og gikk vel så langt han kunne innenfor seriøsitetens grenser i å hinte til at Asieris var aktuelle som partner på dette.

Så dette er enda et hakk i sengestolpen hva gjelder at Dan har sine ord i behold.

10 Likes

Vi tar vel ut all time high i PHO nå? Vi må få kursen opp før Jack Ma kommer med bud.

Bittelitt forvirrende dette med navngivingen på det kinesiske selskapet.

Asieris er definitivt domenenavnet, men det er Yahong Pharmaceutical de bruker på kinesisk.

Company name change notification letter
Time: 2020-12-15
Dear partners:

Due to the company’s management and business development needs, in accordance with relevant laws and regulations, and approved by the administrative department for industry and commerce, our company has completed the share reform, and the company’s name has been officially changed from “Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.” to “Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.” the company".

From December 12, 2020, the company will use the new name “Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.”. After the company is renamed, the business entity and legal relationship remain unchanged, the originally signed contract remains valid, and the original business relationship and commitment remain unchanged.

Please forgive me for the inconvenience caused by the change of our company name! Sincerely thank you for your consistent support and care, we will continue to maintain a happy cooperative relationship with you!

Hereby inform!

Sincerely, Shun!

Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.

December 12, 2020


Oslo, Norway January 26, 2021, Photocure ASA (PHO:OSE): The Bladder Cancer
Company focused on delivering transformative solutions to improve the lives of
bladder cancer patients, announces that it has entered into a partnership
agreement with Asieris MediTech Co., Ltd. (Asieris), a division of Jiangsu
Yahong Meditech Co., Ltd.,

1 Like

Det var ikke all verdens av penger up front. Hvor høye royalties kan vi forvente ? Kan prisnivå bli like høyt som i EU ?

Jeg tipper 10 ganger mer i sum royalties fra denne avtalen enn det de fikk fra Ipsen i Europa. Det blir ren tipping, men Ipsen dekket kun en mindre del av Europa mens denne avtalen dekker en befolkning på 1,4 milliarder.

Ikke godt å si, men pengene vil renne inn på salg av hexvix/cysview.
Og så kommer upfront i tillegg, så dette blir bra. Blir spennende å se hva oppdaterte analyser på selskapet sier.

Norne, ABG og DNB vil måtte oppdatere kursmålene sine. Norne blir sikkert den første og jeg tipper at nytt kursmål blir 175. Opp fra 150.

Med dagens melding lukter det vel ATH? :partying_face:
119 er vel ATH?

Markedet i avtalen er stort.

1 Like

Vi er vel på vei dit nå ja, med god hjelp av shorten som må dekkes inn.

3 Likes

Tror vi må avvente nye kursmål. Frem til det tidspunktet er en YPPERLIG tidsperiode for å vekte seg opp.

Personlig har jeg vektet meg ned, den siste mnd med 70% ( den siste biten i går - så det var dårlig timing i retrospekt). Nå har jeg økt med 150% - i påvente av reviderte kursmål & samtidig at jeg liker godt at Asieris nå har et samarbeid med Pho på flere fronter - inkludert Pho’s primærområde! I Kina - en av verdens største markeder - uten at Pho trenger å investere NOE.

Med fare for å virke hausete: BULL :rocket:

2 Likes

Helt utrolig hvorledes dette selskapet har endret seg etter ansettelse av ny CEO. (min mening).
Børsen vår lar ikke anledningen gå fra seg til å vise seg fra sin beste side :upside_down_face: :upside_down_face:

Så når er oppkjøp den ene eller den andre veien mest trolig?
Ved gode resultater fra cevira ?

Lisensiere ut med upfront payment , milestones og % andel av salget blir møtt av markedet med en prising på +7% ???
et galehus

Hvis det skulle bli enden på visa tror jeg det blir Asieris som snapper opp Pho, uten tvil - ene og alene på Cevira-resultatene. Det er jo en baktung avtale som, hvis Cevira slå an, kommer til å koste Asieris mye. Sånn som Oslo Børs priser selskapene vil det nok være billigere å kjøpe Pho enn å betale ut royalties :-\

2 Likes

Solid rabatt å hente ja, for aksjonærlisten til photocure er jo tragisk svak.

Eneste som taler mot er at det er en utrolig vanskelig liste å skaffe seg et overbevisende forhånds ja på.

1 Like

PHO: ALIERIS-AVTALE REN OPPSIDE, PRIS I KINA USIKKERHETSMOMENT -ANALYTIKER

Oslo (TDN Direkt): DNB-analytiker Patrik Ling mener Hexvix-avtalen med Alieris er ren oppside for Photocure, men trekker frem prisen på produktet i Kina som et usikkerhetsmoment. Photocure sier avtalen er i henhold til hva man kan forvente.

Asieris har fått eksklusive rettigheter til å registrere og kommersialisere blærekreftbehandlingen Hexvix i fastlands-Kina og Taiwan.

Analytiker Patrik Ling i DNB Markets er positiv til samarbeidet med Asieris. Han trekker frem at Photocure får produktet ut i nye markeder der selskapet ikke er aktive i dag, samtidig som det er partneren i Kina og Taiwan som tar kostnaden for jobben.

  • I mitt perspektiv, og det er dette børsen også ser, så er dette ren oppside, sier han til TDN Direkt tirsdag.

Photocure får en forhåndsbetaling på 750.000 dollar og regulatoriske milepæler på totale 1,4 millioner dollar. Det betales ingen milepeler utover det, men Photocure vil motta royalties på produktsalg.

Man vet allikevel ikke hva Photocure vil ende opp med i kroner og øre til slutt. Ling sier Photocure vil få en bedre royalty-avtale fra salget sammenlignet med den de har med Ipsen i Europa, men han påpeker at prisene i Kina er lavere.

  • Om prisnivået på testene ligger på drøyt 1.000 dollar i USA, og 400 euro i Europa, så kommer prisene i Kina til å ligge på maks 200 euro. Det er en royalty på mye lavere priser, men ettersom Photocure ikke har noen direkte kostnader fra dette her, så er det en positiv butikk for dem uansett, sier Ling.

Og prisnivået er et usikkerhetsmoment i avtalen, påpeker analytikeren.

  • Det vi ikke vet noe om er prisnivået på en slik test. Jeg kan jo gjette meg frem til en rimelig royalty, men jeg vet ikke hva jeg skal beregne royaltyen på, sier han.

Finansdirektør Erik Dahl i Photocure kan ikke si noe om prisnivået på testene i avtalen.

  • Jeg tør ikke gjette på hva det vil koste å gjøre en test i Kina, spesielt fordi vi ikke vet omfanget myndighetene måtte ønske, sier han til TDN Direkt tirsdag.

Når det gjelder royalty-grunnlag ønsker Photocure av hensyn til Asieris ikke å gå ut med dette. Andre farmasiselskaper som opererer i Kina, opplever imidlertid et lavere prisnivå der enn i for eksempel Europa, bekrefter Dahl.

Dahl vil heller ikke si noe om hva Photocure har antatt i royalties fra avtalen.

  • Avtalen er inkluderer det man vanligvis skal forvente av en avtale av denne arten, sier han.

Et annet usikkerhetsmoment er at det trengs et blålyscystoskop som tillegg ved bruk av Hexvix i behandlingen av blærekreft.

  • En klinikk kan ikke bruke dette med en gang. De må først kjøpe utstyr, så det er en komplisert salgsprosess, sier Ling i DNB Markets.

For at salget av Hexvix skal starte i Kina og Taiwan trengs det regulatoriske godkjenninger. Kinesiske myndigheter krever i visse tilfeller kliniske studier på kinesiske pasienter og andre ganger ikke.

  • Dersom Asieris starter med registrering umiddelbart vil produktet i beste fall være godkjent i slutten av 2022. Dersom det det trengs en klinisk studie må man legge på ett år og da er vi i slutten av 2023, sier Ling.

Arbeidet med å få Hexvix godkjent vil starte umiddelbart, ifølge finansdirektør Dahl i Photocure.

  • I og med at Hexvix er godkjent i USA og Europa håper Asieris at prosessen ikke vil ta lang tid, sier han.
6 Likes