Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Er litt opptatt, men kortversjonen er at skop koster ca USD 100k, mens denne dingsen fra IM har det vært snakket om USD 1000-1500, altså, gratis i forhold. til å kjøpe hele pakken. Nå kan dem bruke eksisterende skop dem allerede har uavhengig av leverandør.
Men prisen er ikke bestemt, kun synsing fra IM sin ceo

2 Likes

Den store forskjellen er vel at IM er et add-on ift eksisterende utstyr, full pakke gjennom Storz koster 100k USD

2 Likes

Er det HW eller SW de driver med? Kombo?

I praksis begge deler

Skjønner, så dette er et tillegssystem. Isteden for å kjøpe et helt nytt skop. Add-on for 1/100 del av prisen?
Går litt tregt oppi huet nå :blush: :face_with_head_bandage:

Korrekt.
Og add on for andre typer skop som Olympus og Wolf.
Og kun aktuelt med Cysview.

5 Likes

Jeg er ikke videre kjent med Imagin Systems, men min forståelse er at de har eget kamera + boks i racket som sørger for splittet skjerm med både hvitt og blått lys.

Jeg har ikke satt meg nevneverdig inn i Imagin, bortsett fra at de kan bli en viktig støttespiller til Pho hvis de får produktet FDA-godkjent.

Vil ikke PHO få en formidabel fortrinn hvis de kjøper IM, da har de både utstyret og cysview.

Imagin er iallfall “ingenting” uten Photocure.
Og Imagin iBlue er mulig positivt sprengstoff for cysview i USA.

Det tar nok litt tid før Imagins produkter er i markedet med refusjon for cysview + iBlue + scope fra Olympus/Wolf

1 Like

Rodjer du skriver at St Olav ikke benytter blålys, på finansavisen sitt forum var det en som hevdet at Orkdal benyttet blålys, som jo er en del av St. Olav. Jeg har ikke verifisert denne uttalelsen.
Det jeg vet er at 2 personer jeg kjenner som har blærekreft, aldri har fått tilbud om blålys over en 2 3 års periode. De er i 50 åra, den ene har gjennomført ct røntgen for å sjekke for spredning. Det borger vel for at blålys er høyaktuell!

Mitt innlegg var hentet direkte fra Blærekreft foreningen .
Utover det vet jeg dessverre ikke.

CEO Hutchens IM direkte nå:

Please click the link below to join the webinar:

1 Like

Har de gitt noen indikasjon om når man kan forvente at dette produktet evt blir FDA-godkjent?

Jeg prøvde å følge webinaret igår, men det varte i 2 timer og med andre i huset, ble det ikke fullt fokus hele tiden.
Men, det jeg fikk med meg var en plan for produksjon, pilot etc og fda godkjenning de neste 18-24 mnd. Litt overrasket over det, trodde selv de var nærmere. Men dette kan skyldes at de måtte som følge av Covid 19 finne seg en produksjons partner nærmere dem selv grunnet restriksjoner innenfor reise eksempelvis. Den nye partneren holdt til en drøy time fra deres kontorfasiliteter.

Såvidt jeg kunne skjønne skulle dette FDA godkjennes en gang mellom q3 22 og q2 23.
Tar forbehold om at jeg skjønte dette riktig.
Håper det blir lagt ut kopi av alt det som ble gjennomgått igår.
De hadde også med seg en av de største investorene i selskapet, Eden Rahim som gikk inn i selskapet i oktober.
De mener selvsagt at selskapet er sterkt underpriset og mye av det skyldtes nok at dem ikke var notert på Nasdaq.
De trakk fram "et lignende selskap/konsept som ble kjøpt opp av Roche for USD 700 mill. De var visstnok ikke helt sammenlignbare selskap, men bortimot.
Poenget var mest for å illustrere et skyhøyt potensiale om dem lykkes, markedet er formidabelt(blærekreft).
Etter hva jeg kunne forstå hadde dem også planer for colon og lung cancer.
IM består hovedsaklig av et fåtall professorer/forskere/leger og grundere som er spesialiserte på å starte, utvikle og videreselge sitt konsept.
Vi får bare følge med dem tett framover, de får mye mer omtale nå både i media, blant investorer og på twitter og kursen fortsatte sin oppgang igår, opp 300% siste 30dg. Så får vi se hva det ender med for Photocure, men jeg håper inderlig at dem lykkes, det vil i mine øyne kunne åpne opp enormt for bruken av Cysview.
Og for første gang, hvertfall for meg hørte jeg CEO Hutchens nevne Photocure med navn minst to ganger.
Han har tidligere fått spørsmål under seanser ift Photocure, men har snakket det bort.
Så, spennede tider for oss framover.

10 Likes

Takk Rodjer :+1:

Det er vel bare en ting å si om PHO.
Alt ser lovende ut, men inntektsstrømmen ligger små lysår fram i tid.

1 Like

Nja, de kommer til å øke inntektene betydelig framover nå når covid legger seg.
Både USA salget og ikke minst Europa kommer til å dra inntektene skyhigh, så blir det spennende å sjekke bunnlinjen.

Og så har vi Jokeren med stor J, CEVIRA!

7 Likes

Et betimelig spørsmål rodjer.
Jobber du i bransjen?

Om du tenker farma bransjen så er svaret nei :grinning:

Har bare en “dårlig” egenskap, legger mye arbeid/tid i saker jeg fatter interesse for.

4 Likes