Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Nærmer vi oss støttenivå? 100?

Ja ser slik ut, veldig fornøyd med utviklingen i dag.

1 Like

Kjekt å se at Norne har listet Photocure opp under deres favorittaksjer på sin nettside :smiley:

7 Likes

Ny klinikk oppført på Cysview.

CMG Urology 8200 East Bellview #100E, Greenwood Village, CO 80111

20 Likes

Er litt overrasket over den lave entusiasmen blant 20 på topp.
Kun 3 økte litt sist uke.
Virker som engelske/amerikanske investorer selger seg ned.
Svenske øker noe.
Det er vel fasit

Vet ikke om noen har fulgt med på utviklingen til Imagin Medical i det siste, opp nesten 40% ikveld, ca 200% siste ukene.
Idag er omsetningen i IM ca. 25X snittet de siste 65 dager.
Lykkes de blir det helt konge for både IM men også for Photocure. Tror det kan være smart å sitte med aksjer både her og der.

Som sagt mener DS at dersom IM lykkes med dette vil det kunne gi PHO en betydelig boost. IM sitt produkt funker bare med Cysview.
Legg også spesielt merke til hvem som blant annet er oppgitt under “management”, Ashis Kamat, alle med Pho interesse kjenner til hva han står for ift BLC og PHO.

15 Likes

Alle monner drar.
Håper det går veien

Gidder ikke lage en egen tråd for BLC/Imagin Medical.
Jeg mener at dersom IM lykkes vil det kunne få enorme konsekvenser for Photocure, positive konsekvenser.
Dersom noen mener dette ikke bør publiseres under en PHO tråd så får dere flagge det og eventuelt lage en egen tråd for IM.
Dette er kun ment som et BLC supplement fra min side.
Samtidig har jeg aksjer i begge selskaper selv.
Men, husk hvem sin bilder IM bruker…

3 Likes

Hvis det blir FRYKTELIG mye Imagin så kan jeg heller flytte alle innleggene over i en ny tråd, det er no sweat. :slight_smile:

1 Like

Flott @Savepig.
Men skal ikke blir FRYKTELIG mye, men viser igjen nå når det er rimelig stille på Pho tråden generelt. :grinning:

BioPub.co Presents: Imagin Medical – Blue is the Winningest Color
When: Jan 22, 2021 12:00 PM EST

Please click the link below to join the webinar:

4 Likes

Hva er ståa angående FDA godkjenning, er det noe nytt siden IM aksjene har gått så mye.

Dette er siste oppdatering fra 13.januar.
Utover det vet jeg ikke, men det fine og “enkle” er at alle skop som dette kan monteres på allerede er FDA godkjent hvertfall, det forenkler kanskje prosessen noe uten at jeg kjenner dette godt nok.
Mitt anliggende for å snakke varmt om dette stammer fra at de må bruke Cysview og dersom godkjenning kan dette bli en ekstrem brekkstang for Photocure. I tillegg som jeg har skrevet her tidligere vet jeg at DS er meget entusiastisk og positiv til IM dersom dem skulle lykkes.
Mye av problematikken for Photocure har vært at sykeshus som er knyttet til andre enn Storz sliter med å få gjennom erverv av nye skop, i tillegg til at de må ut med ca. 1 mill.
Så dersom IM lykkes ser jeg 3 vinnere, blærekreft pasientene, IM og Photocure.

Når det gjelder min eksponering i IM er den liten, det er høy risiko og jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe aksjer der, men lykkes de vil det kunne gi veldig effekt på bruken av BLC/Cysview.
I tillegg tror jeg og har trodd lenge at IM er et selskap som DS seriøst vurderer å kjøpe opp.

https://www.streetinsider.com/Globe+Newswire/Imagin+Medical+Builds+Momentum+for+2021/17817319.html

1 Like

Takk Rodjer, så gjennom linken og forståe det slik at de jobber med FDA om parameterer som skal godkjennes. Siden scope er godkjente og cysview er godkjent er det mulig det er en enkel sak å bli godkjent. Så det står på hva som skal godkjennes av FDA?

Jepp, det er min forståelse.

1 Like

Noen som vet hvorfor man i Norge ikke bruker Photocure sin metode som standard ved cystoskopi?
Var nylig på undersøkelse og det var ikke snakk om å bruke blålys cystoskopi.

Er vel litt negativt reklame at dette i liten grad er anerkjent og benyttet i selskapets hjemland.

" Blålys- cystoskopi eller blålys-metoden. (Photodynamic Diagnosis PDD)

For bedre å kunne oppdage og fjerne svulster kan man gi et fluorescerende legemiddel som får kreftceller til å lyse rødt når cystoskopet er utstyrt med både blått og vanlig hvitt lys. Legemiddelet (hexvix) sprøytes inn i blæren en time før selve undersøkelsen og eventuelle svulster vil da lyse klart rødt, mot en blå bakgrunn på legens skjerm. På den måten blir det mulig for legen å oppdage bittesmå blemmer/svulster i blæren og være sikker på at de kan få fjernet alt, før det får tid til å utvikle seg videre. Legen tar ofte en biopsi av eventuelle svulster som sendes for en patologisk undersøkelse før selve behandlingen settes i gang.

*Alle sykehus i Norge som utfører blæreoperasjoner benytter seg av denne metoden, unntatt Bodø og St.Olav.
Blålys-metoden kan brukes både med fleksible cystoskop i poliklinikken og med rigide cystoskop under TURB operasjoner. (Fjerner mindre svulster/lesjoner)
Ved å benytte denne metoden har studier vist at man kan påvise kreft på et tidligere stadium, enn med de «vanlige» undersøkelsene med hvitt lys. Spesielt de flate, aggressive svulstene (CIS) er lettere å se med blålys-metoden. Når svulstene blir synlige, blir de også lettere å fjerne fullstendig, og risikoen for tilbakefall reduseres."

3 Likes

Bra at så mange sykehus benytter teknologien!
Gjorde selv undersøkelsen ved en privatklinikk så her er det tydeligvis ikke standard. Kan være greit å vite om om man skal la seg undersøke

5 Likes

Generelt sett er IM direkte relevant for PHO. Så poster bør få lov til å forbli og bli postet her.
IM devicen kan gjøre nedslagsfeltet til PHO i US raskere større ved godkjenning, enn PHO selv gjør med utplassering av nye scope.
IM devicen gjør bruk av bluelight raskere og enklere

IM ved godkjenning kan ende opp som direkte eller indirekte partner, konkurrende mot eller enabler for PHOs salg av cysview.
Og vil bli en konkurrent mhp utplassering av nye scope

Hva er prisen for en iBlue i forhold til Storz sitt skop. Skjønte ikke helt forskjellen på maskinene, er det kun at man ser BLC og WLC samtidig?
Sykehusene har vel kontrakter med de forskjellige selskapene som leverer slike ting, kanskje litt vanskelig marked på penetrere??