Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ikke godt Ä si, men pengene vil renne inn pÄ salg av hexvix/cysview.
Og sÄ kommer upfront i tillegg, sÄ dette blir bra. Blir spennende Ä se hva oppdaterte analyser pÄ selskapet sier.

Norne, ABG og DNB vil mÄtte oppdatere kursmÄlene sine. Norne blir sikkert den fÞrste og jeg tipper at nytt kursmÄl blir 175. Opp fra 150.

Med dagens melding lukter det vel ATH? :partying_face:
119 er vel ATH?

Markedet i avtalen er stort.

1 Like

Vi er vel pÄ vei dit nÄ ja, med god hjelp av shorten som mÄ dekkes inn.

3 Likes

Tror vi mÄ avvente nye kursmÄl. Frem til det tidspunktet er en YPPERLIG tidsperiode for Ä vekte seg opp.

Personlig har jeg vektet meg ned, den siste mnd med 70% ( den siste biten i gĂ„r - sĂ„ det var dĂ„rlig timing i retrospekt). NĂ„ har jeg Ăžkt med 150% - i pĂ„vente av reviderte kursmĂ„l & samtidig at jeg liker godt at Asieris nĂ„ har et samarbeid med Pho pĂ„ flere fronter - inkludert Pho’s primĂŠromrĂ„de! I Kina - en av verdens stĂžrste markeder - uten at Pho trenger Ă„ investere NOE.

Med fare for Ă„ virke hausete: BULL :rocket:

2 Likes

Helt utrolig hvorledes dette selskapet har endret seg etter ansettelse av ny CEO. (min mening).
BÞrsen vÄr lar ikke anledningen gÄ fra seg til Ä vise seg fra sin beste side :upside_down_face: :upside_down_face:

SÄ nÄr er oppkjÞp den ene eller den andre veien mest trolig?
Ved gode resultater fra cevira ?

Lisensiere ut med upfront payment , milestones og % andel av salget blir mÞtt av markedet med en prising pÄ +7% ???
et galehus

Hvis det skulle bli enden pÄ visa tror jeg det blir Asieris som snapper opp Pho, uten tvil - ene og alene pÄ Cevira-resultatene. Det er jo en baktung avtale som, hvis Cevira slÄ an, kommer til Ä koste Asieris mye. SÄnn som Oslo BÞrs priser selskapene vil det nok vÊre billigere Ä kjÞpe Pho enn Ä betale ut royalties :-\

2 Likes

Solid rabatt Ă„ hente ja, for aksjonĂŠrlisten til photocure er jo tragisk svak.

Eneste som taler mot er at det er en utrolig vanskelig liste Ä skaffe seg et overbevisende forhÄnds ja pÄ.

1 Like

PHO: ALIERIS-AVTALE REN OPPSIDE, PRIS I KINA USIKKERHETSMOMENT -ANALYTIKER

Oslo (TDN Direkt): DNB-analytiker Patrik Ling mener Hexvix-avtalen med Alieris er ren oppside for Photocure, men trekker frem prisen pÄ produktet i Kina som et usikkerhetsmoment. Photocure sier avtalen er i henhold til hva man kan forvente.

Asieris har fÄtt eksklusive rettigheter til Ä registrere og kommersialisere blÊrekreftbehandlingen Hexvix i fastlands-Kina og Taiwan.

Analytiker Patrik Ling i DNB Markets er positiv til samarbeidet med Asieris. Han trekker frem at Photocure fÄr produktet ut i nye markeder der selskapet ikke er aktive i dag, samtidig som det er partneren i Kina og Taiwan som tar kostnaden for jobben.

  • I mitt perspektiv, og det er dette bĂžrsen ogsĂ„ ser, sĂ„ er dette ren oppside, sier han til TDN Direkt tirsdag.

Photocure fÄr en forhÄndsbetaling pÄ 750.000 dollar og regulatoriske milepÊler pÄ totale 1,4 millioner dollar. Det betales ingen milepeler utover det, men Photocure vil motta royalties pÄ produktsalg.

Man vet allikevel ikke hva Photocure vil ende opp med i kroner og Þre til slutt. Ling sier Photocure vil fÄ en bedre royalty-avtale fra salget sammenlignet med den de har med Ipsen i Europa, men han pÄpeker at prisene i Kina er lavere.

  • Om prisnivĂ„et pĂ„ testene ligger pĂ„ drĂžyt 1.000 dollar i USA, og 400 euro i Europa, sĂ„ kommer prisene i Kina til Ă„ ligge pĂ„ maks 200 euro. Det er en royalty pĂ„ mye lavere priser, men ettersom Photocure ikke har noen direkte kostnader fra dette her, sĂ„ er det en positiv butikk for dem uansett, sier Ling.

Og prisnivÄet er et usikkerhetsmoment i avtalen, pÄpeker analytikeren.

  • Det vi ikke vet noe om er prisnivĂ„et pĂ„ en slik test. Jeg kan jo gjette meg frem til en rimelig royalty, men jeg vet ikke hva jeg skal beregne royaltyen pĂ„, sier han.

FinansdirektÞr Erik Dahl i Photocure kan ikke si noe om prisnivÄet pÄ testene i avtalen.

  • Jeg tĂžr ikke gjette pĂ„ hva det vil koste Ă„ gjĂžre en test i Kina, spesielt fordi vi ikke vet omfanget myndighetene mĂ„tte Ăžnske, sier han til TDN Direkt tirsdag.

NÄr det gjelder royalty-grunnlag Þnsker Photocure av hensyn til Asieris ikke Ä gÄ ut med dette. Andre farmasiselskaper som opererer i Kina, opplever imidlertid et lavere prisnivÄ der enn i for eksempel Europa, bekrefter Dahl.

Dahl vil heller ikke si noe om hva Photocure har antatt i royalties fra avtalen.

  • Avtalen er inkluderer det man vanligvis skal forvente av en avtale av denne arten, sier han.

Et annet usikkerhetsmoment er at det trengs et blÄlyscystoskop som tillegg ved bruk av Hexvix i behandlingen av blÊrekreft.

  • En klinikk kan ikke bruke dette med en gang. De mĂ„ fĂžrst kjĂžpe utstyr, sĂ„ det er en komplisert salgsprosess, sier Ling i DNB Markets.

For at salget av Hexvix skal starte i Kina og Taiwan trengs det regulatoriske godkjenninger. Kinesiske myndigheter krever i visse tilfeller kliniske studier pÄ kinesiske pasienter og andre ganger ikke.

  • Dersom Asieris starter med registrering umiddelbart vil produktet i beste fall vĂŠre godkjent i slutten av 2022. Dersom det det trengs en klinisk studie mĂ„ man legge pĂ„ ett Ă„r og da er vi i slutten av 2023, sier Ling.

Arbeidet med Ä fÄ Hexvix godkjent vil starte umiddelbart, ifÞlge finansdirektÞr Dahl i Photocure.

  • I og med at Hexvix er godkjent i USA og Europa hĂ„per Asieris at prosessen ikke vil ta lang tid, sier han.
6 Likes

Dersom Asieris slipper Ä gjennomfÞre ytterligere studier kan jeg ikke skjÞnne at ikke markedsgodkjennelse skal vÊre pÄ plass fÞr slutten av 2022

Her har vi jo Cevira som et stjerneeksempel hvor fort det kan gjÞres om man kjenner de riktige folkene. SÄ jeg tror ikke vi skal se bort fra at Asieris smeller til med en ny homerun pÄ Hexvix!

Hexvix/Cysview er jo svÊrt godt dokumentert med papirstudien som er ferdig om ikke lenge, det bÞr jo forhÄpentligvis vÊre en god porsjon dokumentasjon.

5 Likes

vi har sett i US at dette med scope er et problem omrÄde for PHO da cyesview kan bare brukes med KARL STORZ scope og at mesteparten av installerte scope er fra Olympus. Hva er situasjonen i China, trengs det selges scope overhode? Kan Hexvix brukes pÄ alle scope som er installerte.?

I Kina er det vel ingenting som tilsier at det mÄ vÊre Karl Storz. I Europa er det vel brukt med bÄde Olympus og Karl Storz. De burde virkelig fÄ Äpnet opp for retrofitting av blÄlys pÄ alle scope :grinning:

Kan Imagine vĂŠre til hjelp?

1 Like

Hva tenker dere?

  • er det shortene?
  • er det makro?
  • er markedet faktisk likeglad pga. lav up-front?

Kombo av dine to fĂžrste punkter.

1 Like

Litt surt for flere aksjer i denne sektoren nÄ. PHO som i tillegg har shortere hengende pÄ ryggen gÄr sjelden fri.

1 Like

Tror jeg ogsÄ, Rodjer.
Men jeg ble selv litt skuffet over upfront og milestone.
Det er sikkert jeg som tar feil, for jeg tror ikke de inngÄr en avtale, hvis ikke den er god.
Gleder meg til Ă„ hĂžre DS redegjĂžre.

1 Like

Heller god prosentsats enn stor upfront.
Tror fÄ ventet pÄ denne avtalen. Jeg betrakter den som en ren bonus.

1 Like

Det som er litt artig Ä se pÄ nÄr det gjelder kursen, er hvordan den oppfÞrer seg i forhold til andre biotek.

PHO er en aksje som har det fundamentale pÄ plass. NANOV, PCIB, TRVX, BGBIO er alle aksjer som fremdeles ikke har noe i markedet.

NĂ„r det kommer sĂ„kalte “triggere” rykker alle disse fort to-siffret antall prosent. For sĂ„ Ă„ distribuere, og en korreksjon ned igjen.

Mens i PHO virker det mer som at man prĂžver Ă„ bremse momentet sĂ„ fort man ser noen tendenser. At aksjen ogsĂ„ tidligere har historikk for store korreksjoner og ofte shortet gir den ogsĂ„ en litt “rufsete” utgangspunkt.

2 Likes