Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hvorfor velger de å benytte NBI? Hadde vært interessant å vite bakgrunnen

1 Like

1 Like

Nbi for lav risk pasienter.

Det gjøres ett poeng av «ingen CIS»

«Ved positiv cytologi og negativ cystoskopifunn» Forstår jeg det riktig at det ofte kan forekomme CIS-tumorer ved slike tilfeller?

PDD anbefales også, evt NBI.

Hvilken risiko er cis-tumorer isolert for pasienter, lav-høy? Vokser alle tumorer først inn i blæra før den potensielt vokser ned i vevet?

Er det ikke ofte randsonene som er krevende i disse små svulstene, kanskje du kan si noe om dette stiandoc.

1 Like

AUA har sterkere anbefaling av BLCC enn av NBI. BLCC har Grade B ( Bør brukes) mens NBI har Grade C ( Kan brukes) Ingen cystoskopier har like sterk anbefaling som BLC Cysview.

1 Like

Høy risiko pasienter er: ta, t1 og CIS, som hos opptil 50% kan utvikle seg til muskelinvasive svulster. De kan være vanskelige å se ved vanlig cystoskopi under utredning, hvorfor de samtidig tar cytologi. Ved pos CYT og NEG cysto, og NEG CT urografi, henvises pas videre til operasjon med hexxvix for tentamen tur-b med evt reseksjon ved funn.

Randsonen er vanskelig uansett men det er viktig å ta med slimhinne til muskellaget og randsonen.
Etter behandling får noen cytostatika installasjon postop, deretter Bcg installasjon i en periode. I oppfølging er hexxvix kanskje best, da små residiv er vanskelig å se.
De fleste bruker nok NBI, da dette er kosteffektivt ettersom det er en utrolig stor kontrollgruppe, og hexxvix krever ekstra ressurser på poliklinikken.

Med forbehold om feil i teksten over :crazy_face: da jeg jobber med gastrokirurgi…

3 Likes

Når du skriver kosteffektivt så tenker du først og fremst på 1 gangs-kostnader i forbindelse med prosedyren for BLC kontra NBI?

Jeg mener det er gjort ett godt arbeid med å påvise kostnads-effektivisering over tid favør BLC, dine tanker?

ref:
https://photocure.com/news/the-canadian-journal-of-urology/
https://www.urotoday.com/conference-highlights/suo-2017/suo-2017-bladder-cancer/100208-suo-2017-cost-consequence-analysis-of-blue-light-cystoscopy-with-hexaminolevulinate-in-non-muscle-invansive-bladder-cancer.html
https://www.researchgate.net/publication/317572021_Contemporary_cost-consequence_analysis_of_blue_light_cystoscopy_with_hexaminolevulinate_in_non-muscle-invasive_bladder_cancer

7 Likes

Jeg tror det er kostnadseffektivt ved primær og sekundær undersøkelse (ved diagnose/operasjon) men denne pasientgruppen følges hver 3de måned poliklinisk, og veldig mange uten residiv… det vil si ca 10 cystoskopier daglig på et mellomstort lokalsykehus. Det blir mange hexxvix daglig der sykepleier først må legge inn kateter, installere hexxvix i x antall minutter før en koordinert cystoskopi undersøkelse som i nær alle tilfeller vil være normale… NBI som er tilgjengelig på de fleste skop vil derfor være enklere og dermed mer kostnadseffektivt… ((tror jeg) selvom jeg er tungt i pho))

3 Likes

ganske rått at pho har ett produkt i markedet, “faste inntekter fra EU”, milepælsbetalinger fra Asieris, stigende inntekter fra cysview i USA og nå patent på terapeutisk behandling… kan ikke sammenlignes med øvrige biotekaksjer ei heller Medistim

4 Likes

Når man ved oppfølging finner mindre svulster så kan man med BLCF fjerne dem med direkte på “kontoret”. Ved NBI så må pasienten henvises TURBT med innleggelse og full narkose. I tillegg så blir det langt bedre resultat og billigere for samfunnet. Dette fordi studier viser at NBI ikke gir mindre tilbakefall enn hvitt lys.

Det er bare BLFC som er godkjent for turbt (fulguration) i outpatient setting

3 Likes

For en tid siden kontaktet undertegnede Michel Doepke(Redakteur bei DER@aktionaer)

Idag kontaktet han meg på Twitter og har kommet ut med følgende artikkel nå. Han har vært en pådriver i Tyskland for å fenge interesse mot Nel og vi ser hvordan det har gått. Clearstream Banking eier snart 40% av Nel.
8.desember hadde jeg dialogen med Michel Doepke dersom noen skulle like å vite det.
Idag kontaktet han meg med artikkelen.

https://www.deraktionaer.de/artikel/pharma-biotech/das-ist-unglaublich-aktienreport-tipp-photocure-explodiert-nach-patent-news-20196746.html

44 Likes

@Rodjer, du burde vært ansatt som pr-konsulent av Photocure med et ganske BETYDELIG honorar. Jeg bøyer meg i støvet.

Og jeg tror du vinner mye på at du er fremme med fullt navn. All honnør til deg!

21 Likes

Takk for fine ord @Savepig

Jeg publiserer og jobber ikke med dette for å høste ros, drivkraften er at jeg brenner for selskapet og dets aksjonærer.
Jeg tror og mener at vi alle inkludert selskapet vil tjene på at vi får løftet selskapet opp og ut i verden.

14 Likes

Delt på shareville! :smiley:

6 Likes

Flott, foreløpig er det ikke mye omtale, men nå følger Michel selskapet og det kan bli en kjekk sak etterhvert tenker jeg.

2 Likes

Michel Doepke har jevnlig kjørt artikler og dels store reportasjoner om Nel og det er ingen hemmelighet at dette har bidratt til å gjøre tyske investorer oppmerksom på selskapet og de har drevet kursen over lang tid og eier nå nesten 40% av selskapet gjennom Clearstream Banking.
CS dukket opp på Topp 50 listen i PHO for 4 uker siden, de siste tre ukene har dem økt hver uke dog ikke med mye, men hadde på mandagslisten drøyt 100k.
Ser ikke bort fra at dette kan øke på de kommende ukene.

15 Likes

Dette er fra fb gruppen, men kanskje interressant å se hva som forventes derfra ifbm. Q4.
Min umiddelbare tanke er at dette virker svært realistisk og at gjennomsnittet ikke ser ut til å ha overdreven forventning og det er positivt.

En drøy uke igjen til Q4 skal framlegges og foreløpige resultater fra våre meningsmålinger ift. Cysview inntekter og skop utplasseringer er som følger.

Siden ingen meglerhus kommer med anslag for vi kalle våre tall konsensus i markedet.

Inntekter Cysview(141 avgitte stemmer)

26 - 30 mill. 61%

31 - 34 mill. 24,8%

Andre 14,2%

Utplasserte skop totalt(149 avgitte stemmer)

16 - 20 skop 38,9%

21 - 24 skop 27,5%

10 - 15 skop 24,2%

Andre 9,4%

Kan legge til at denne gruppen tidligere kvartaler har truffet meget bra.

10 Likes

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

Norne er Market maker i PHO og har en oppdatering/presentasjon idag.
PHO_February 17 2020_Presentation.pdf (2,1 MB)

4 Likes

Bare for å minne alle på at de har en SELL-anbefaling? :stuck_out_tongue_winking_eye:

For the current valuation to make sense, sales should be sustained at 2024 levels in
the future (no generic competition) and Cevira to be valued without risk
adjustment and @ 10% WACC


Blir en sak om hva man skal ha troen på, dette.

3 Likes

Tror markedet bryr seg niks nada om deres profetier.
Spetalen har kjøpt alt på kurser langt over deres kursmål og gitt blaffen i deres salgs anbefaling.
Svært lite å ta hensyn til.

4 Likes