Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Her er søknaden:
https://patents.google.com/patent/WO2017103283A1/en

1 Like

Suveren melding :slightly_smiling_face:

3 Likes

Mildt sagt :+1:

Dette er jo helt superb for Photocure!

Trodde det het cysview i US?
Hvorledes skal en forstå første avsnitt?

Cysview er produktkombinasjonen for blålys cystoskopi, mens hexvix er medisinen.

Og dette er terapeutisk bruk, så det er helt nytt.

2 Likes

kreftbehandling/celleforandring

‘‘The bladder cancer company’’

1 Like

vil dette også påvirke patenttiden på sysview pga det kan hevdes at behandlingskombinasjonen blir ansett for å være ny. (eller at nå kan en dokumentere terapautisk effekt eller hvorledes virker dette?

Siden Hexvix er produktet Photocure selger og må være en del av blålys, tolker jeg som at Hexvix er patentbeskyttet helt til 2036, da det er på nytt grunnlag. Men kan nå også bli brukt terapautisk.

1 Like

Dette er gode nyheter.

Bare for å oppklare for de som er usikker på hva dette patentet betyr i forhold til tidligere patenter:

Patentet innvilget i dag gjelder et nytt bruksområde og påvirker ikke patenttiden på cysview ved bruksområdene som allerede er i bruk i dag. Denne nye beskyttelsen gjelder kun ved bruk av cysview til terapeutisk behandling og det er eventuelt noe man kan starte med etter å ha kjørt kliniske studier på dette. I slike situasjoner så er det mulig at en generisk konkurrent med det samme produktet har markedsføringstillatelse til et bruksområde, men ikke et annet.

7 Likes

Ettersom hexxvix har vært i bruk klinisk i mange år ved blære Cis, er det nok med retrospektive studier? Dersom ikke kan de vel gå rett på pivotalstudie? Er det fasttrack på cysview i USA, slik at indikasjonen kan bli raskt godkjent, eller er dette flere år frem i tid?

Her kan de nok komme VELDIG raskt til fase 3.

Og fint lite trøbbel med rekruttering å vente

3 Likes

Terapeutisk bruk er i alle fall i en kost nytte sammenheng betydelig mer verdifullt enn diagnostika. Så på et eller annet tidspunkt vil det slå inn i regnskapet til Photocure.
Aner ikke tidsperspektivet her, men satser på at det får vi vite mer om på kvartalspresentasjon.
Det er uansett et skikkelig kvantesprang i visjonen om å bygge «The bladder cancer Company».
Og tenker noe selskap på et eller annet tidspunkt å kjøpe opp Photocure så steg verdien og prisen betydelig i dag.

15 Likes

Ha ha

Vi har 15 år med Safety data å vise til.
Ny verdensrekord?

2 Likes

Klinisk er hexxvix et fantastisk produkt jeg brukte mye da jeg TURa, imponerende om det også kan virke terapeutisk. Klarer photocure dekke studier selv, eller trenger de hjelp av bp?

Edit: jeg jobbet med urologi for 4 år siden. Nå har sykehusene i økende grad begynt å benytte NBI istedet (i følge en ikke navngitt urolog)

1 Like

Milestones fra cevira vil kanskje dekke store deler?

Ser ikke noen grunn til å blande inn farmaselskapene her. Hva skal de bidra med? Det er jo Photocure som er Blærekreftselskapet. Dette bør de finansiere selv hvis regnestykket er positivt.

Edit: Altså om de har nok tro på at det blir god business. Om de ikke har penger nok over driften så tror jeg de lett henter mellomlegget i kapitalmarkedet.

8 posts were merged into an existing topic: Photocure småprat 2020 (PHO)