Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja, spennende å se hvordan veksttakten blir.
For min del er det imidlertid ikke avgjørende at de fullt ut når 2020-guiding. Det viktige blir at salgsveksten - både for scope og Cysview - fortsatt viser sunn utvikling.

3 Likes

Kunne være interessant å vite hva som er minemunn for at du vil sei det forsatt er sunn utvikling. (Q4 på scope og Cysview)

@sulzrox
Kort vil jeg si at rundt 20 nye scope i sving, og salg på alt over 26 millioner er innenfor for Q4 for min del, men…
Når jeg skriver “fortsatt viser sunn utvikling” har jeg et litt lengre perspektiv. Ser vi på Q218 til Q318-salg, kunne man fort gått seg blind, og solgt ut/ned da stigningen her stort sett var fraværende.
Trenden var imidlertid ikke brutt selv om Q2 til Q3 isolert sett ikke viste særlig vekst. Ser vi på glidende snitt for tre-fire kvartaler ser bildet hele tiden bra ut, og det er dette bildet jeg karakteriserer som “fortsatt sunn utvikling”, og styrer etter fremover.

5 Likes

I mine beregninger vil 20 scope i q4 være ‘halleluja’.

Samtidig vil jeg betrakte 26 mill i q4 som for lavt.
Omsetningen bør etter min mening på minst 28 mill, og helst opp mot eller rett over 30 mill NOK.

4 Likes

Photocure ASA: Invitation to fourth quarter and full year 2019 results presentation and webcast

2 Likes

Mye enig

Slik jeg hår forstået DS har PHO prioriteret salg af flexible skop til klikker som allerede har investeret i rigide skop med Cysview - altså til klinikker som må forventes at ligge inde med en beholdning af Cysview.

Derfor ser jeg en risiko for at væksten i salget af Cysview i Q4 kan blive mindre end væksten i antal skop skulle indikere.

Egentlig ikke, hvis man tar høyde for hva som er blitt sagt tidligere med tanke på bruksfrekevens.
Hvis jeg ikke husker feil ble det vel nevnt en gang at man ikke kunne forvente 100% bruk på nye scope, da man måtte ha opplæring og kompetanse på plass før disse var oppe å gikk 100%.

Mens hvis man bytter til flexi, så ligger allerede kompetanse og erfaring i bunn, og man vil få økt bruksfrekvensen fortere.

Dette innslaget fra UCHealth University of Colorado Hospital forteller nok endel om at det tar tid å få opp frekvensen uavhengig av hvor fortreffelig BLC er. Og det må vi bare forholde oss til, samtidig som Photocure sitt team nå har satt ressurser på for å øke frekvensen noen knepp til.
Nye teknologier og behandlingsmetoder krever en viss tid for å få opp i fart.
Denne klinikken har ifølge reporteren behandlet ca. 70 pasienter siden dem fikk utstyret for 12mnd siden.

3 Likes

Det gir en brukerfrekvens på 1,35 per uke, det er vel noe over det vi har sett før?

1 Like

Enig, det ligger nok noe over det vi har regnet ut tidligere og det er ganske godkjent med tanke på de første 12mnd.
I tillegg tror jeg bruksfrekvensen kan variere ganske kraftig ut fra om det er en stor eller mindre klinikk.

3 Likes

Det er ingen motsetning/sammenheng i nye scope og salg av cysview i ett kvartal.

Cysview henger på kort sikt sammen med bestillinger for 1-3 mnd og hvor mye klinikkene har på lager. Over tid er innsatsen pho bruker på opplæring en faktor.

Nye scope nå er resultatet av hva pho gjorde for 9-12 mnd siden

3 Likes

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

3 Likes

27,8 vel? Ferre flex en jeg hadde håpet.

Du har rett - hørte det pep fra telefonen da jeg sto i dusjen. Det ble en kort dusj i dag.

12 nye scop hvorav 4 flex ja, hadde håpet på flere.

Based on the outlook and strategic opportunities,
Photocure targets U.S. revenues in the range of USD
70 million in 2023, and sees significant continued
revenue growth and profit opportunities in the U.S.
market beyond 2023.

!!!

4 Likes

Da fikk vi bekreftet at Q3 stjal nok en del scope deployments fra Q4. No worries, det er glidende snitt som er det sentrale og det er fremdeles nydelig.

13 Likes

Photocure ASA: Results for the fourth quarter of 2019

1 Like