Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ah, den kom til slutt altså.

Jeg som kjøpte en liten post i dag… “Perfekt” timet

1 Like

Ingen umiddelbar reaksjon ned?

Det trenger ikke å bety allverden.

High Seas vekter ned med snaut 10% av beholdningen, til et «rundt» tall på 2 millioner aksjer.

I tankmarkedet går det helt strålende for tiden, så der tror jeg neppe de har noen bekymringer.

1 Like

Er det ikke veldig rart å selge nå etter at aksjen har falt 70 kr om man bare skal vekte litt ned frivillig? Ville det ikke vært mer naturlig å vekte seg ned høyt der oppe som man så de andre som hadde vært lenge på topp 20-lista gjorde.

Begynte akkurat å ta igjen litt aksjer rett før denne meldingen kom, men da måtte jeg revurdere å kaste de ut igjen, med litt tap, for jeg tør ikke å laste opp fullt igjen før jeg er mer sikker på hva som skjer med Hanssons siste 2 mill aksjer.

Utifra omsetningen i dag kan man vel gå ut i fra at de har vektet seg ned betydelig mer enn det, men de første 200k utløste flaggmeldingen.

2 Likes

Hvis hansson selger seg veldig mye ned så vil Photocure helt naturlig komme i spill for transaksjoner på en helt annen måte enn før

Den situasjonen vi har nå med Coronaviruset er totalt annerledes enn hva verden har opplevd tidligere, i moderne tid.

Det kan være mange grunner til at Hansson ønsket å redusere noe.
Jeg sier bare at dette ikke nødvendigvis er noe som trenger å tillegges mye vekt.

“redusere noe”.
Han solgte seg under 10% grensen. Eldste trikset i boken for å kunne fortsette nedsalg uten å måtte melde på lenge.
Så man må ikke tro han er ferdig. Han trenger vist caah til noe, for alt vi vet ser han nå bedre muligheter andre steder. Eller så er han i skvis. Vanskelig si akkurat nå.
Men at selskapet hans har fått en liten kortvarig opptur etter langvarig kræsj er ikke så veldig betryggende.

2 Likes

Enig - er blevet lidt bekymret, for nu kan salg indtil videre foregå i det “skjulte” - af hidtil største ejer som nu er under 10%.

Til gengæld er han også klar over, at smides alt for store mængder af aktier ud i markedet, så bliver kursen derefter - men ingen ved om det er det, der er meningen, udover ham selv…

På kort sigt er jeg bekymret over dette, på mellemsigt vil det desværre nok også holde aktien i et (mit synspunkt) for lavt leje, så tænker vi skal en del frem i tiden, før eksempelvis den af Norne beregnede trecifrede kurs nås igen.

Indtil der er styr på Corona, så er hele markedet langt nede i længere tid hvilket dog giver gode købsmuligheder til dem der har kontanter.

1 Like

Er ikke akkurat bekymret for at det ikke skal komme inn nye eiere hvis HighSeas kaster kortene.

Det er jo naturlig å da tenke at selskapet kan bli enda mer aktuell for en takeover. Siden det skal være vanskelig å få brutt patentbeskyttelsene til Photocure ser jeg for meg det er enklere å kjøpe teknologien enn å kopiere den.

Kineserne har vist seg å tro på lysteknologien, så i tiden etter corona kan det kanskje komme noe derifra?

4 Likes

Ad Kaiser:

image

8 Likes

Altså, om du eier F. Eks 12 % av eit selskap og ønsker å selge deg ut. Så må du selge deg under 10 % for å kunne selge deg ytterligere ned. Virkelig eit luretriks der altså.

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Financial calendar

1 Like

Flaggemelding Pho ASA

5 Likes

Jaja, da vet vi.

600.000 mellom klokken tre fredag og close i går, så nye 400.000 i dag.

En million igjen har de å kvitte seg med, så dette går an å regne på.

Må si jeg har sympati med de, vært ekstremt trofaste de siste par årene.

7 Likes

Heldigvis er det blitt såpass mye bedre omsetning i photocure at markedet absorberer nedsalget ganske bra. For min egen del har jeg alltid sett på HS som en risiko med tanke på evt. nedsalg men nå får det mye mindre effekt enn tidligere. Så spørs det om de skal helt ut eller om de er ferdige… Var en fin sluttauksjon i dag som gjerne kan fortsette i morgen

1 Like

Blir spennede å se hvem som kjøper.

1 Like

Photocure ASA: Market update

17 Likes