Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det var vel egentlig ikke så veldig positiv melding

In light of the seriousness of the current global health care crisis, the evolving
circumstances will require a different way of working between our company and
the health care providers we partner with. We intend to keep the lines of
communications open and we plan to offer a variety of means to keep Blue Light
Cystoscopy with Hexvix/Cysview in the forefront of patient care”, says
Schneider.


Her hagler det på med spørsmålstegn for hvis man drister seg til å peke på at noe kan være negativt så er ikke det lov her

Denne også

Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a
normalized business environment, providing a solid platform for long-term
growth. Short term business development and operations will be affected by this
unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant
commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions”,
Schneider concludes.

2 Likes

Forventer noen virkelig at noe som helst selskap ikke er påvirket av corona-situasjonen?

4 Likes

En meget god oppdatering fra selskapet, enda bedre enn jeg hadde forventet.

Forsyningsskjeden har vært bekymringen min, selskapet legger den ballen helt død

19 Likes
5 Likes

Hva tenker og sikter du spesifikt til?

Synes det er rart hvis noen aksjonærer fortsatt har illusjoner om at et farma-selskap som Photocure ikke skulle bli påvirket av en global epidemi som over lengre perioder vil kreve enorm kapasitet fra helsevesen rundt om i verden. Denne meldingen var i så måte positiv etter min mening.

Forholdene tatt i betraktning går Photocure overraskende bra.

2 Likes

Meget god og grundig melding fra selskapet.

1 Like

Oppdatering i denne krevende situasjonen var helt påkrevd, det sier seg selv. Uavhengig av hvor mange som eventuelt har hatt kontakt med selskapet den siste uken ville denne oppdateringen kommet.
For de aller fleste er dette nyttig informasjon og for egen del fikk jeg hvertfall bekreftelser. Flott oppdatering!

4 Likes

Denne meldingen forteller at de har penger til å klare seg gjennom en tøff periode, og at de forventer en dipp i salg av skop og doser med cysview mens det amerikanske helsevesenet er i full beredskap mot Covid-19.

Det vi kan forvente er at selskapet kan bli veldig billig å handle mens coronakrisen står på, siden det er forsvinnende lite håp om noen positive kvartalsrapporter.

Jeg ville brukt dippene fremover til å øke beholdningen hvis jeg hadde tro på selskapet, og hvis jeg var fullastet ville jeg logget av internett og slettet tekinvestor.no fra favoritter :grin:

1 Like

Mange andre??
Er det ikke bare Bingo??

Det var fordi FDA hadde vært ute og snakket.

Men. Siden da har det kommet økt synlig short og en statusoppdatering fra selskapet.

Det er lov å tenke selv :blush:

Klarer ikke se hva som er negativt med denne meldingen? Noe jeg misser?

Dette var mye bedre enn det jeg hadde fryktet, så jeg er veldig fornøyd:)

De legger veksten på hylla frem til Coronaner er over.

Eneste positive er at produksjonen av Hex/cys går som planlagt

1 Like

Altså det man skal vite er at turbt er planlagte operasjoner som gjøres under anestesi. Slike er helt naturlig sånt som vil komme i lavere prioritet der pandemien har slått hardt ut.

Så det er jo ikke sånn at man skal forvente q2 blir en fest

4 Likes

Om du iggle og en til er negrativ til meldingen så er vel ikke det gjengs oppfatning??

Bra melding :+1:

Fint selskap å sitte i under krisen.

Skjønner ikke dem som klager. Tenk om dere hadde sittet i seismikk, olje eller drilling. Vi er kjempeheldige (og dyktige)

5 Likes

Hvor skrev de dette?

Tar gjerne et kursfall. Solgte Gilead nå, noe som ga fin gevinst kursmessig og valutamessig.
Pengene går inn i Pho og Pcib som vanlig.

3 Likes

Da er flexible tingen, den krever ikke generell anestesi.

2 Likes