Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

True!

1 Like

Jeg så denne meldingen som positiv men det er alltid folk som tolker det meste negativt, uansett hva som meldes :+1:

4 Likes

Her mener jeg at de sier det

Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a
normalized business environment, providing a solid platform for long-term
growth. Short term business development and operations will be affected by this
unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant
commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions”,
Schneider concludes.

2 Likes

Jeg tror de fleste er klar over at også Photocure blir påvirket av det som skjer globalt nå på en eller annen måte, slik som stort sett alle andre forretninger. Det skulle bare mangle. Dette er kortvarig og hvis man løfter blikket litt ut av dommedagsmediene her hjemme så blir dette helt supert etterhvert. Tror selv dette er mer kortvarig enn mange tror. For de som ikke har vært eksponert i markedet er jo dette fantastiske muligheter

2 Likes

Aksjen har falt intradag fra 120 til 42 på en måned, største eier har dumpet hele posisjonen sin på fem dager midt under et krakk som ligner på 1929.

Det er omsatt over to millioner aksjer hver dag i dagesvis.

Nei, jeg tror det er rimelig å si markedet ikke har priset inn at photocure skal være usårlig under en pandemi i likhet med 98% av selskapene i verden.

2 Likes

Det var en kjempefin oppdatering av sjneider.

Alle skjønner at det er mer utfordrende å være selger da mange av ressursene man skal møtes med har fått fullere agenda og noen rutineundersøkelser etc blir satt på vent. Men det blir ikke færre blærekreft tilfeller av den grunn. Det vil lagge litt, men mange har vel trodd at det er kroken på døra, noe kursen har tatt inn over seg. De vil fortsette å ta markedsandeler og det er potensiale til mangedobbling på et års sikt.

Shorteren har vel teftet nedsalget til Hansson. Bare litt for sent og det blir ikke pent for vedkommende. Det er mine 2 cent.

9 Likes

Eller han mener at børsene skal mye lengre ned😉

1 Like

Jeg tror også at børsene skal mer ned, men husk at det nå bare er 10 kalenderdager igjen av Q3 som er de dagene av kvartalet som aktiviteten blir litt lavere, slik at pho sitt kvartalregnskap sannsynligvis blir deres sterkeste noensinne.
Så sier Einarsson i siste podcast at samtaler med BP fortsetter som aldri før, så avtaler om innkjøp av skop og cysview antagelig fortsetter for å være på ballen når pandemien roer seg. Men at det går tregere en, to eller tre måneder er uten tvil.

Bottom line er vel at kursmål på 1400 kr blir forskjøvet 3 til 4 mnd frem.

3 Likes
6 Likes

Spetalen er sikkert for mange en finansakrobat, men han setter seg i en posisjon nå hvor han kanskje må vise ansvarlighet.

Jeg tenker på 2 saker.

Som største eier tar man på en måte litt føringen, selv om det bare er litt over 3 prosent, foreløpig. Er jo et par folk i styret som jeg leser som Hansson sine folk. Noen av de er fra Fearnly-systemet.
Så vidt jeg vet, så kanskje de er Spetalens folk de også. Men skal bli spennende å se om det skjer noe forandringer i styret ved neste korsvei.

Det andre er at Spetalen fikk jo masse tid på debatten i går hvor han slaktet norsk næringsliv for å være for oljeavhengig. Og han virket ganske overbevist om oljeprisen kunne bli lav i bortimot evig tid fremover, jf de enorme reservene som ligger i fracking og shale oil.
Han forutså jo kronekollapsen, og poengterte at 70% av bedriften på OSE ikke tjener penger.

Mao det må satses på nye næringer i fremtida, som tjener penger og ikke er olje.

Nå setter Spetalen pengene der munnen hans er, for Photocure representerer både en ny viktig næring, som garantert vil få et løft i Norge når vi på et eller annet tidspunkt oppsummerer korona, og Photocure tjener faktisk penger.

19 Likes

ja blir faktisk spennende å se, er han selskaps bygger her eller bare spekulant?

1 Like

Han var vel også største aksjonær i SSG inntil han ikke var det lenger … hehe

Spennende hva som skjer hvis den store posten på 44K aksjer blir tatt nå, den ligger der som blokkade for 57-tallet…

Ang spetalen sier han at hans fokus er selskaper med inntjening og vekst, noe som indikerer at han er her for noe mer enn bare en liten tur inn/ut. Han virker lei selskaper basert på luft, typ NEL etc. Tror han er long her, og har skaffet seg god inngang nå.

Han er begge deler, men tror han også liker å ha rett, og han kan ikke fremstå som en bajas i den offentlige debatten. I går fikk han altså masse tid i Debatten, med Fredrik Solvang på NRK, og Photocure er et flott selskap for Spetalen å vise at han har rett.

Hvis man både kan ha rett og tjene penger er det deilig, og særlig hvis du kan vise det for hele Norge, ikke bare aksje-Norge.

4 Likes

Ja for ØSS som har lite tro på kronen så vil inntektene fremover her i hovedsak komme i utenlands valuta og ikke i NOK.

men skal han fremstå som selskapsbygger må han nå vise at han mener alvor, han må kjøpe seg sakte men sikkert oppover. Det å ha 3% av selskapet er ubetydelig han må hvert fall over 10% så han kan stoppe oppkjøp burde over 33%

Spetalen. Never forget:

2 Likes

Er det siste rest fra Hansson som går nå tro ?
Snart omsatt for 60mill og noen relativt greie poster som ble dumpet

Hvorfor må Hansson selge?

Han har jo vært belånt himmelhøyt over pipa.