Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Tror nok Q2 blir preget av Covid 19 - men det blir kanskje ikke så ille som kursen skulle tilsi? Kanskje det som denne analysen gir uttrykk for er en av grunnene til at shorterne ønsker å dekke seg inn før Q2?

1 Like

Myk/M73102.
Helt enig, tenkt samme her bortsett fra at jeg trodde på en god del nedgang også i Q2. Dersom de henter inn “det meste” i den situasjonen som tross alt eksisterer i US så leverer de positivt i forhold til mine forventninger. Tror de fleste har vært forberedt på svakt Q2, også Shorten(e).

Edit: Kanskje dette blir mer “småprat”.

1 Like

Q2 kommer til å bli preget av covid-19, bare ikke så mye som opprinnelig fryktet…

1 Like

Ikke noe å bekymre seg for, verste som kan skje er at innlegg blir flyttet til småprat hvis en ser det sklir helt ut. :slight_smile:

Jeg for min del har hele tiden tenkt at blærekreft-pasienter antagelig har tenkt at de heller ville utsette undersøkelsen sin noen få måneder mens alt var på det mest uvisse med Covid. Men på et eller annet tidspunkt, så kommer det til å komme en ketchupeffekt på at alle tenker at nei nå tør jeg ikke vente lenger.

Er en fiffig formulering ABG kommer med, overskriften minner jo om at de selv har hatt en ringerunde for å finne ut av dette.

1 Like

Haha tenkte på det samme. Virker som de går “undercover” i casene sine for å vite litt mer enn resten. Vi får håpe det stemmer. ABG=James Bond

1 Like

Nok et bra funn fra Roger på facebookgruppen:

Kineserne somler overhodet ikke.

|Estimated Study Start Date :|September 2020|
|Estimated Primary Completion Date :|September 2021|
|Estimated Study Completion Date :|September 2022|

17 Likes

Asieris ser ut til å ha vært et lykketreff av en partner for Photocure.
Mange var skeptisk da Photocure valgte et kinesisk selskap, men enn så lenge ser dette unektelig veldig lovende ut.
Den gjengen ligger jaggu ikke på latsiden og personlig sliter jeg med å se at Cevira ikke havner på markedet.
Det vil utløse et skred av millioner til Photocure og blir Cevira en blockbuster, ja hva skal man si?

11 Likes

Hvor mye estimerer man prisen pr behandling med cevira og hvor stort marked er det?

1 Like

Godt spørsmål og selv er jeg usikker på markedet totalt sett.
Men flere har ment og mener at Cevira kan bli en blockbuster og det vil si en omsetning på mer enn USD 1mrd/år. (husker hvertfall at Hestdal har uttalt det)
Så vet man at Pho vil motta royalties på 10-20% av salgsinntektene så vi snakker om potensielt betydelig inntekter til selskapet i årene framover. USD 1mrd= 100-200 mill for Pho.
Patentet for Cevira er vel også sikret til 2030 mener jeg å husker, så vi kan oppleve betydelige inntekter til PHO de neste årene som legges direkte på bunnlinjen(knapt kostnader for Pho). I Kina og Asia forøvrig er makedet huge, men også i USA og deler av Europa er markedet betydelig.
Men, selvsagt, Cevira må på markedet, men tror det hersker liten tvil om at det er nettopp det som nå er i ferd med å skje og det betydelig tidligere enn først antatt og forventet.

@Cheerup
About Cervical dysplasia
High grade cervical squamous intraepithelial lesions (HSIL) is a precancerous condition caused by a persistent HPV infection, a highly prevalent sexually transmitted disease resulting in approximately 10 million cases with high grade disease and > 500 000 new cases of cervical cancer each year. In China, 1-2% of women have HSIL each year. Currently, surgical excision is the most common treatment option offered to women with cervical high grade dysplasia. In women of childbearing age in particular there is a high medical need for a non-surgical option which preserves the cervical anatomy and function. No such medical alternative is approved to date.

7 Likes

Gikk 50.000 aksjer på 67,9 i et jafs

1 Like

Jeg er sikker på at Q2 vil være preget av Covid 19 - samtidig kan en lure på om grunnen til at shorterne har startet inndekning før Q2 at det kan være noe i det ABG skriver i sin siste analyse? At Q2 muligens ikke blir så ille som forventet? Synspunkter,

1 Like

Det er faktisk grunn til økt optimisme mht q2 tallene, egentlig mot alle odds.
Men DS framholdt på de siste presentasjonene at situasjonen var i ferd med å endre seg til det positive og med ABG sin krystall klare twitter melding kan man jo virkelig begynne å lure om det likevel kan bli akseptabelt.
Nå kan det tyde på at shorterne knepper så mye dem kan og med tempoet lagt nå kan dem klare det innen q2, jeg tror dem dekker inn alt.
En skal heller ikke undervurdere neste milestone fra Asieris, den er nok ikke særlig langt unna, i tillegg som jeg tidligere har nevnt er nå ny Europa sjef på plass, finansieringen likeledes, det er snart tiden for å spille ut planene for Ipsen området.
Månedene raser i vei og oktober ligger ikke langt unna. Tror vi går noen særs spennende tider i møte.
Så forresten at Sissener hadde økt med 25k og nok en Equinor konto dukket opp på topp 50.

9 Likes

PHO har kommet i skyggen av flere av de andre farmasi selskapene (AZT, BergenBio, PCIB, COV mv) - og kursen har ikke opplevd den samme oppsvingen etter mars i år som mange andre aksjer har (basert på interessen på diverse fora er det nok mye som tyder på at mange har flyttet pengene over fra PHO til nevnte selskap) - samtidig som at det kan være ting som tyder på at PHO ikke har blitt like hardt rammet av Covid 19 som først forespeilet. En skal heller ikke, som du skriver Rodjer, glemme at Aseris virker å være før skjema og at det snart kommer en ny milepælutbetaling. Det skjer også mye spennende i Europa (samt andre markeder) - samt at en heller ikke skal glemme at shorterne er på vei til å dekke inn shorten, og at det er positiv utvikling blant topp 50. Jeg tror at PHO kan få en positiv utvikling fremover - og etter mitt syn er det mindre risiko med PHO sammenlignet med flere av de andre farmasiaksjene.

5 Likes

Så da har vi fått to analyser i juli. Skal DNB og Pareto komme i august?

14 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (513 likes)
  1. @Savepig (300 likes)
  1. @Snoeffelen (90 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:2392, topic:18877”]

Resten av topp 10:

  1. @solskimm (62 likes)

  2. @myk (58 likes)

  3. @M73102 (58 likes)

  4. @roblar (51 likes)

  5. @rosk82 (50 likes)

  6. @TyrionIV (41 likes)

  7. @kreinh (41 likes)

Gratulerer!

Photocure appoints Genotests as exclusive partner for Hexvix[ ]in Chile

13 Likes

Nice!

Chile i seg selv er jo åpenbart ikke den store driveren, men et photocure som er fremoverlent og brer footprinten sin mer enn Ipsen gadd er.

Sør-Amerika er heller ikke en bitteliten økonomi, slett ikke:

4 Likes

Photocure ASA: Invitation to presentation of second quarter and first half year 2020 financial results

Helt enig, og jeg er sikker på at Schneider også har gjort en skikkelig jobb i forkant med å velge partner. Blir nok ikke bare footprint men også resultater av dette.

12 Likes

Photocure ASA: Results for the second quarter and first half of 2020

5 Likes