Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Personlig veldig fornøyd med dagens rapport.

2 Likes

Exercise of employee share options in Photocure ASA

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (708 likes)
  1. @Savepig (320 likes)
  1. @Snoeffelen (106 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:2392, topic:18877”]

Resten av topp 10:

  1. @solskimm (88 likes)

  2. @M73102 (87 likes)

  3. @myk (62 likes)

  4. @roblar (46 likes)

  5. @TyrionIV (45 likes)

  6. @JTHP (45 likes)

  7. @rosk82 (45 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Photocure ASA - Share option grant and sale of shares

Ikke så veldig mye som skal til før Photocure market cap er på all time high

Når man ser på ukeschart og månedschart glatter man ut mye av idiotien som har vært i aksjen det siste året og man ser det store bildet klarere.

Mens her er intradag fallene vi har måttet tåle i denne aksjen mens den ble rævkjørt veggimellom av spetalen og hansson. Største et 65% på en knapp måned!!!

3 Likes

Nice.
Hva er bakgrunnen for MA 39?

Er sånn i grenseland 200 SMA på Daily

Enig.

Ved bekreftet brudd over 94, kan veien til ny ATH være kort - lite motstand oppover.
Mulig det må en nyhet til før det skjer :thinking:

1 Like

bilde
Det kan sagtens ske før men ellers der.

Nå er ikke jeg noen racer på patenter, men Pho har fått godkjent tre patenter nå den siste tiden som er relatert til Cevira - det ene er “Klem’ s kopp” (Cevira). Godkjent 28.10: https://register.epo.org/application?number=EP14715950

Neste patentet virker å være et samlepatent rundt Klem’s kopp som kan utvide bruksområdet til Cevira. Godkjent 26.06
https://register.epo.org/application?number=EP12801751

Tredje patent, godkjent 26.08. Dette virker å være et patent som videreutvikler formulaen til Cevira
https://register.epo.org/application?number=EP16156371

Basert på disse tre nylige godkjente patentene, kan vi anta at det vil komme flere indikasjoner innen PDT/Cevira/Asieris? Cevira i dagens form er jo antatt å være en blockbuster hvor Photocure skal ha sin del av omsetningen. Hvor stort kan det bli om det utvides ytterligere?

Forøvrig forventer jeg første pasient dosert i Cevira any day nå…

image

Videre lagde jeg en kjapp oversikt i går for å se på storeguttene (Spetalen Voldberg og Blystad*), de har jo truffet godt ift børsmeldinger tidligere:

Basert på datoer de har kommet inn har de vært i forkant av nyheter/patentmeldinger, så det kan virke som at de følger Photocure høvelig tett.

La det ut i småprat, men hører vel hjemme her også…

19 Likes

Photocure launches European Hexvix operations

14 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (688 likes)
  1. @Savepig (270 likes)
  1. @solskimm (116 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (93 likes)

  2. @M73102 (89 likes)

  3. @roblar (45 likes)

  4. @myk (42 likes)

  5. @JTHP (41 likes)

  6. @TyrionIV (38 likes)

  7. @CanonBoy (37 likes)

Gratulerer!

1 Like

Photocure announces new Cevira patent in Europe

18 Likes

Financial calendar

1 Like

Dette kan blive en mulig konkurrent til PHO. Nok mest i Europa hvor man er stærkt fokuseret på omkostninger.

4 Likes

Ved første øyekast ser det ut som at de leker litt med fakta ift ytelse mot Cysview, etter studiene jeg har sett tidligere hvor Cysview er bedre enn NBI.

Edit: Ved en kjapp gjennomgang av et par artikler ser det ut som at BLC’s virkelige fortrinn er redusert recurrence.
Men utvilsomt en konkurrent på det europeiske markedet.

3 Likes

Jeg har ikke helt overblikk vedr. Head to head sammenligning med Cysciew. Men under alle omstændigheder er forskellen fra hvitt lys blitt væsentlig mindre.

Man skal også tænke på at NBI er væsentlig billigere og enklere å bruge, og det har en stor betydning i helsevesenet.

Olympus står bak udviklingen, og dette er deres svar på at de holdt på å miste en store markedsandel til Storz.

Jeg tror man skal være opmærksom på denne og det vil gi PHO stor konkurrence, især nu hvor de skal ordentligt igang i Europa.

3 Likes

Reduceret reccurency er jo en meget vigtig parameter.
Fant du ut av hvor stor forskellen er?

2 Likes

Forøvrig kommer jo Photocure med Fase 4 ( https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02660645?term=cysview&draw=2&rank=2 )

Edit: I den første linken kan du se ang recurrence - jeg skal se om jeg ikke finner flere kilder på dette, men det er det som er Pho’s største fortrinn ift NBi

3 Likes