Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Alt jeg satt av til emmisjonsaksjer i PCIB gikk jaggu inn i Pho i går og i dag… Svakt øyeblikk som ga umiddelbar avkastning :smiley:

På tradingpotten har jeg vel et kursmål som ikke er så superhøyt. Der er jeg sikkert fornøyd noen % vekst så jeg kan selge overskuddet og sitte emd noen ekstra pho-aksjer.

det er vanskelig å sette noen særlig begrensning på hvor høyt aksjen kan gå hvis veksten fortsetter for cysview, er jo bare å se på regnestykkene en del setter opp her.

Market cap for PHO kan fint gå til 3 milliarder basert på forventninger alene.

2 Likes

Savepig
Tror ikke noen av oss vil angre på en posisjon i PHO.
Hva gjelder NANO og høsten 2016, så har jeg bare gode minner, svært gode minner. Om PHO gjør en NANO høsten 2018, så tror jeg forskjellene blir at da NANO utover vinteren 2017 begynte sin nedtur, så vil PHO fortsette opp utover i 2019.

I denne fasen kan man heller ikke bli overrasket om det kommer et bud på Photocure.

Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis det hadde kommet et bud på Photocure.

eg hadde blitt veldig forbannet, vil ikke ha kun 30-40% til.

Bud kan gjerne komme når vi er på 40% marked i usa…

Er de 2 siste dagers oppgang stort sett basert på forventninger grunnet Radium podcast og Hanson i Hegnar? Tenker kanskje den vill falle noe før Q3 om man vil gjøre en inngang. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Dobling-i-Photocure-Oppgangen-har-saavidt-begynt

Ja den som visste det du.

Tilfeldig at trykket kommer rundt kl 13-14 både i går og i dag (med unntak av kokojambo-timen ved åpning kl 9)?

Tenker da i retning at US våkner til liv. Påfallende temposkifte…

Må innrømme at jeg og ble revet med i gryotta og ut av det blå kjøpte mer på 56+.

#notetoselfwaitformorecoffee
#flashbacknanoH16

1 Like

Der tror jeg du bommer. Etter Bellete sitt innlegg på Q2 presentasjonen kombinert med styreformannen sine uttalelser ifm annonsering av Hestdal sin avgang, så tror jeg nok at forventningene vil bli høye frem mot hva som kommer på Q3. Og høye forventninger til et selskap har sjelden resultert i fallende aksjekurs.
Den stigningen vi har sett siden Q2 ble presentert, tror jeg kun er begynnelsen på en opptur vi vil se vare gjennom hele høsten og vinteren, som et minimum. At der vil komme mindre korreksjoner underveis, det er bare slik det er. Men hovedretningen vil være nordover.

God helg!

Er nå inne!

Takk @Londonmannen. Det tas til etterretning :slight_smile: God helg!

Det har vært meget interessant å følge med på ordredybden over lengre tid her. Helt siden litt under 30 har det ofte vært mellom 2-8 ratio på kjøp/salg. For helseaksjer på OSE (som jeg følger ordrebildet mest på), synes jeg det stort sett ligger på 0,5.

Andre som har observert dette? Og, støtter empirien den observasjonen jeg har gjort over; nemlig at høy ratio kan forutse stigende kurs (evt synkende ved lav ratio)?

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (141 likes)
  1. @Snoeffelen (59 likes)
  1. @Inkognito666 (44 likes)

[quote=“Inkognito666, post:363643, topic:1336”]

Resten av topp 10:

  1. @Londonmannen (43 likes)

  2. @solvoll (31 likes)

  3. @Longtrader (29 likes)

  4. @JAXI (28 likes)

  5. @Alex (27 likes)

  6. @sulzrox (20 likes)

  7. @tekdude (15 likes)

Gratulerer!

Transcript fra Q2-webcasetn tidslinje 18:12 til 19:38, Ambaw Bellete:

«Our strategy has been to focus on the top 25 metropolitan areas within the country. So, some of the things we have been able to achieve really from our strategy when I talk about metropolitan statistical areas, let me share with you one example. For example in the Washingthon-Baltimore area we focused on John Hopkins University as our key anchor account within that area. From there we have built 11 other accounts within that Baltimore-Washingthon area. They start seeing loosing patients to John Hopkins, they start seeing patients demanding it within the community, the other hospitals within that community actually start adopting the technology. And they are groing the volumes in that area as well. So those are the things that have been happening. We have also been able to show that in many of those centers where they have adopted the technology e are growing our share within that customer base, now up to 20 percent, up to 30 percent of the TURBT procedures are being done with blue light cystoscopy within those segments of the market place that we are in. That really sets the stage for blue light flexible cystoscopy, beacause those same centers are those that we are targeting for ble light cystoscopy. And the focus has been translated to the same customers that are in our pipeline for blue light surveillance cystoscopy."

5 Likes

Klarer de 20-30% i noen MSAer kan de klare det i flere, og når de nå er i ferd med å rulle ut surveilance så hvorfor skal de ikke lykkes i surveilance når de er i ferd med å lykkes i TURBT?

Enkel logikk, men ofte er det enkleste det beste1

4 Likes

Fant denne på HO

Selve metoden med blålys er nærmere 12 år gammel. Nytt er imidlertid det fleksible cytoskopet som er utviklet nylig. Det gjør at vi kan utføre prosedyren enkelt og trygt her på poliklinikken, uten sykehusinnleggelse, forklarer Recep. - Vi har behandlet rundt 20 pasienter på denne måten i løpet av høsten. Det betyr 20 færre operasjoner med narkose, innleggelse, liggetid, infeksjonsfare, sykefravær redusere kostnader og mindre ventelister på operasjon.

13 Likes

Videre opp, eller en naturlig korreksjon?

Jeg skjønner ikke hvorfor PHO skulle få en korreksjon på dette tidspunkt. Årsaken til den siste tids oppgang er jo nettopp at markedsaktører har begynt å ta det faktum inn over seg at en ny tidsregning har begynt for PHO. Et tidsskille mellom en tid der selskapet slet for å få et gjennombrudd for sin teknologi, og en tid der fase III viste overbevisende resultater til en slik grad at sykehusene nå kommer til Storz for å anskaffe seg den teknologien som pasientene i større og større omfang krever å bli undersøkt med. Dettebetyr gull for PHO.

Jeg tror ikke jeg tar munnen for full om jeg kaller dette et gjennombrudd i det amerikanske markedet. Og jeg kan ikke skjønne og begripe at ikke denne teknologien vil bli gullstandarden og ta en stor del av markedet. Og når markedet innser at dette er i ferd med å skje, da vil kalkulatoren kunne fortelle markedsaktørene ar PHO er latterlig lavt priset.
Se f.eks. Hvilke markedsandel PHO må ta for å kunne forsvare en aksjekurs på kr 200,-. Da skjønner man at kr 57,50 er svært billig og at majoriteten av aksjonærene vil være med på turen opp til minimum kr 200,-. Og flere og flere innser at den turen slett ikke trenger ta lang tid.

1 Like

datert 7 september. helgesnacks. litt om utviklingen innen blærekreft

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/106678-optical-and-cross-sectional-imaging-technologies-for-bladder-cancer.html

1 Like