Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja, det kan være en tolkning

1 Like

Denne fra januar i år viser potensial

1 Like

fase 3 studien surveillance er også nevnt i guidelines:
“New technologies. Enhanced cystoscopy, including BLC at time of TURBT, has been demonstrated in multiple studies to decrease bladder tumor recurrence and seems particularly valuable in evaluation of positive urinary cytology in the setting of negative white light cystoscopy.73 A current Phase III study (NCT02560584) is enrolling patients to determine if BLC improves detection of tumors in patients with bladder cancer during surveillance cystoscopy, with secondary endpoints of safety and efficacy with repeated use.”
http://www.auanet.org/guidelines/bladder-cancer-non-muscle-invasive-(2016)#x2563

Når guidelines blir oppdatert så blir jeg ikke overrasket om BLC er anbefalt med grade A i TURBT og surveillance.

Dataene er ivertfall soldie nok:“The publication is on results from a Prospective Multicenter Registry Study that is the largest Bladder Cancer Registry Study ever done in the US.”

At noen fond på topp20 vekter seg noe ned etter en oppgang på nesten 100% på få måneder legger ivertfall ikke jeg stor vekt på.
Det kan også anses å være en kjøpsanledning, og at virkelig kursen tar av når salgspresset er borte :thinking:
Det skjedde vel i pcib når Storebrand hadde lempet ut 1 million aksjer på lave nivåer høsten 2016?

"These investments will enable the company to drive the U.S. revenues in 2020 to a range of USD 20-25 million, however with upside potential driven by added reimbursement and penetration of the surveillance segment. The company will update the market on this outlook later in 2018 when there is better visibility of the effects of the new reimbursement and initial market response in the surveillance segment. "

Dette er altså før de vet effekten av refusjonen, uten surveillance markedet, og den utvidede rigide godkjenningen er vel heller ikke med.

2 Likes

Erfaringen fra både nano og pcib sine kometoppganger er at en del store rekker å råselge seg tomme før oppgangen for alvor tar av ja.

Veldig spennende tider. Hvis de oppjusterer vekst i TURBT eller melder om store forhåpninger i surveillance burde aksjen nå 200kr ganske greit?!

(Jeg har ingen Photocureaksjer, så ikke hør på meg)

Det er fase3 studiet som er den enorme kickeren for min del. I en tid der alle mulige selskaper baserer seg på allslags fase 2b osv henger fase 3 veldig høyt.

1 Like

Hvorfor det? Synsing eller noe du har data på?

Hvorvidt man skal investere i PHO må være helt og holdent opp til hver enkelt. Men før man avviser PHO som investeringsobjekt så synes jeg man burde sette seg inn i caset og selv gjøre en vurdering av hvilke fremtidsutsikter det er i en slik investering.

Markedet
Ingen bør tvile på at markedet ligger der. Dette er den femte mest forekommende krefttypen i USA, den fjerde største blant menn, og vel 80.000 nye tilfeller dukker opp hvert år.
Ser man på pyramiden litt lenger opp, som ble postet ac Zappa66 i går, så skal man vite at PHO kan nå benyttes gjennom hele pyramiden, det vil si at markedet utgjør tett opp til 8 mill undersøkelser pr år på global basis.

Inntil mai i år var PHO begrenset til markedet som utgjør den øverste tredjedelen av pyarmiden, altså TURB. Et marked som kunne betjenes med regide scope og der undersøkelsen ble foretatt med regide scope på en operasjonssal med pasienten i full narkose. Alstå en prosedyre som krevde store ressurser fra klinikken/sykehuset.

Først i mai i år fikk PHO innpass i det neste store markedet, som er fem ganger større enn TURB markedet. Dette markedet kan også betjenes med flexiscope og prosedyren kan utføres i lokalbedøvelse utenfor operasjonssalen, altså poliklinisk. Følgelig åpner det seg helt andre og langt større muligheter.

BLC Cysview kontra White Light
Her er hva Storz selv skriver om BLC with Hexvix/Cysview:

"BLC with Hexvix/Cysview detects bladder cancer tumors that would have been missed with white light alone and results in better and earlier detection, more complete tumor removal, more accurate diagnosis and a reduced rate of recurrence and progression.

Key clinical evidence using regid cystoscopes (in the OR) shows that BLC with Hexvix/Cysbview:

• Detects additional tumors (Ta/T1) in 1 out of 4 patients

• Detects CIS (Carcinoma In Situ) in up to 1 out og 3 patients with CIS that would not be detegted by White Light alone.

• Results in 1 in 5 patients receiving more appropriate treatment

• Provides long-term benefits by significantly reducing rate and delaying time to recurrence

• Provides long-term benefits by significantly reducing risk and time to progression

• Safe and well-tolerated

• Very well accepted by patients

MERK: Dette er med regide scope.

Men som sagt, fra og med mai 2018 har BLC Cysview fått innpass i surveillance markedet. På Q2 presentasjonen kunne vi også høre Bellete uttale (00:12:00 - 00:12:40) at “Now, for the first time-…” at BLCC også kunne benyttes i poliklinisk Initial Pre-diagnosis undersøkelser, altså i det nedesrste og desidert største markedet angitt i pyramiden. Bare dette markedet i EU/US er oppgitt til 5 mill undersøkelser.

Markedstrategi
Bellete fortalte også litt om hvordan de nå angriper markedet i USA med flexisscope. De retter seg primært mot tre grupper:

1. Eksisterende kunder som deltok i utprøving av flexiscope. Disse kjenner allerede produktet og hva det er godt for.

2. Eksisterende kunder som allerede har anskaffet regide scope. Disse kjenner til hvor mye bedre BLCC er i forhold til hvitt lys ogf har således lettere for også å ta inn over seg hvilke fordeler et flexiscope gir utover det å kun ha regide scope tilgjengelig.

3. Den tredje grupper er det bredere urologi miljøet i USA, men med fokus på de 25 største Metropolitan Statistiske Areas (MSA).

Men innenfor disse 25 største MSA har de et potensielt marked på 130000 undersøkelser innenfor TURB markedet og 540.000 undersøkelser innenfor surveillance markedet.

Det er også verdt å merke seg at det i USA kommer til vel 80.000 nye tilfeller av påvist blærekreft pr år. Samtidig oppgids det at knappe 18.000 amerikanere dør av blærekreft pr år. Men det tilsier at surveillance markedet øker med vel 60.000 nye tilfeller hver år. På Bellete sin planse nr 6 (ref Q2 18 presentasjonen) oppgis det at hver av disse pasientene må undersøkes hver 3. måned. Det vil si opptil 4 undersøkelser pr år. Med 60.000 nye tilfeller pr år utgjør bare det ca 240.000 nye undersøkelser i surveillance markedet pr år.

I dag er BLCC inne på:

• over 100 sykehus i USA

• 62% av NCCN Designated Cancer Centres

• 36 av National Cancer Institute Designated Cancer Centres

• BLCC new Standard of Care i 68% of the top 25 of Besrt Hospitals in Adult Urology as pr US News and World Report

Slik jeg vurderer situasjonen skjedde det en vesentlig endring til det positive i mai 2018. Men denne endringen vil først kunne gjøre seg gjeldende på Q3 resultatene, men etterasom Q3 også inneholder ferieavvikling i USA tror jeg ikke vi vil se de virkelige utslagene før ved Q4 presentasjonen i februar 2019.

Men vi går noen meget spennende måneder i møte. Måneder der det kan komme positive kursdrivende nyheter når tid som helst.

Så mitt råd er; gi deg tid til å sette deg inn i PHO og dersom du blir overbevist, vær forsiktig med å sette deg på sidelinjen den nærmeste tiden. PHO er meget potent og interessen i markedet er økende.

7 Likes

har vi noen ide om hvor mange flexiscopes som vil være operative innen Q3 presentasjonen.!? vet det var 4stk. ved Q2 :kissing_heart:

Er Cysview FDA-godkjent for “FIRST DIAGNOSTIC”?

Jeg må gå ut fra det all den tid Bellete fremholder dette på Q2 presentasjonen. Og det er ikke akkurat noe lite markedssegment vi her snakker om.
Så det er bare å holde seg fast impåvente av at markedet skjønner hva PHo dreier seg om. Det kan vel enda gå et par kvartaler i verste fall, men at det vil skje er jeg overhodet ikke i tvil om. Og da får vi den berømmelige ketchupeffekten. For det er ikke mange aksjene totalt i PHO. Og mange av dem sitter allerede låst hos investorer såsom meg selv.

Ser nesten sånn ut på side 8 i q2-presentasjonen :thinking:

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92017756 Hør fra 11:35 om side 8. For meg virker det som han prøver å sei hvor dette blir brukt, ikkje nødvendigvis godkjent. (vil tru det hadde blitt formidla vi ei børsmelding)

Grunnen til eg spør er at når eg prata med Kjetil i Januar, fortalte han meg at per i dag er ikke Cysview FDA-godkjent for denne indikasjonen og Photocure har heller ingen studier som viser eventuell nytte av Hexvix/Cysview i dette segmentet.

Eg har så langt sett bort fra dette markedet inntil dei finn ein betre måte å innføre Cysview i blæra. Ikkje noe særlig å få ein slange inn i tissen når du er ein mann. Og med Cysview må du gjere det to ganger med ein times mellomrom. Grøss :scream:

1 Like

Er det fra sånne misforståelser det oppstår kursmål på 2000? :sweat_smile:

Jeg tenker at dersom dette noen gang skjer med meg så vil jeg be om en valium før man setter i gang. Bare tanken på dette får meg til å vri meg i stolen…:nauseated_face:

Nei ikkje heilt. Det er vel focuss som operere med 15 milliarder marked. Og han går ut fra 1.5 til 1.8 millioner prosedyre.
FIRST DIAGNOSTIC kommer i tillegg med 5 millioner prosedyre (US og EU)

1 Like

BLFCC forbedrer deteksjonen av pasienter med betydelig blærekreft (20,6%, p <0,0001) tilbakefall.
BLCC forbedrer deteksjon av pasienter med betydelig cis-form og gjentakelse (34,6%, p <0,0001).
Gjentatt bruk av BLCC forbedrer deteksjonen av 46,2% av svulsten hos pasienter og er trygg.

1 Like

Skjønner. Hvis jeg trykker inn 100% markedsandel på alt det får jeg kursmål på ~ 2000 :slight_smile:

Ja det blir vel ei rett tolking.

Det som bekymra meg litt er når vi ser på utviklingen i EU den siste tiden.
Men når du ser på norden så ser det straks bedre ut igjen. Såå… :thinking:

@Snoeffelen

Spm
Er Cysview FDA-godkjent i US på First Diagnostic?