Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Detkan jo være et greit nivå å ta ut innskuddet sitt på, så er man med gratis videre og når man 1900,- eller 5000 med gratisreisen så er alderdommen sikret når pensjonen ikke er helt på topp opparbeidet.

Det er sant, men det skjer nok ikke innenfor dataekslusivitetsperioden. Etterpå er det vel en mulighet, dersom Cysview drar i land en milliard dollar i USA kan det vel kanskje komme noen på banen, men det betyr jo ikke at Phothocure mister hele markedet.

Ja men PE 20 forutsetter at du opprettholder salget i noen år

Price / Earnings blir jo uansett helt feil å bruke når man pakker inn revenue stedet for earnings

Earnings er per definisjon fratrukket skatt og kostnader.

image

image

1 Like

Vi får huske på at salget i US ikke er mer enn rundt 8000 behandlinger basert på Q2 tall. Det er ett stykke vei å gå til en milliard dollar

Er absolutt ikke negativ til PHO, bare til de luftigste kursmålene

1 Like

Ja helt klart, jeg også synes at de luftigste kursmålene er ganske drøye. Selv om potensialet er der så betyr det ikke at potensialet oppnås, det er jo ingen naturlov.

Men dersom de virkelig klinker til og etablerer seg med et høy salg og oppnår noen av de luftigste kursmålene, så vil man sannsynligvis kunne leve med konkurranse.

sulzrox
Kjetil hadde helt sikkert sine ord i behold da du snakket med ham i januar.
Men jeg kan ikke se at det skulle være den helt store forskjellen mellom Surveillance markedet og first diagnostic eller Initial Pre-diagnosis, som Bellete benevner det.

Og som vi vet fikk PHO FDA godkjennelse for Surveillance markedet i mai 2018. Surveillance er jo pasienter som har fått påvist, blitt behandlet og som må screenes resten av livet, opptil fire ganger pr år, for å oppdage eventuelle tilbakefall. Dvs at man undersøker pasienter som er blitt friske av blærekreft, om de har utbrudd av blærekreft.

Hva er så forskjellene mellom friske pasienter og friske pasienter? Jo den ene gruppen kommer til undersøkelse fordi de har fått indikasjoner på at noe er galt med blæren (blod i urinen, smerter ved vannlating eller hypping vannlating) og den andre gruppen kommer fordi de har hatt utbrudd av blærekreft på et tidligere stadium av livet. Begge grupper blir undersøkt med BLCC teknologi for å se om det er blærekreft utbrudd. Me at det skulle være nødvendig med en egen studie for nok en gang å vise at BLCC teknologien er overlegen hvitt lys, finner jeg vanskelig å skjønne.

Men det var en stor overgang fra å gå fra TURB prosedyrer med regid scope, som blir gjennomført på operasjonsrom under full narkose, og en poliklinisk undersøkelse gjennomført med flexisscope i lokalbedøvelse utenfor operasjonsrommet. Men hvorvidt man da søker etter blærekreftutbrudd på en pasient med symptomer på at noe er galt eller det er en pasient som er inne til surveillance undersøkelse fordi vedkommende har tidligere hatt blærekreft, det burde gå ut på ett.

Noen andre som kjenner til dette?

Jeg bare referer til hva Bellete uttalt på Q2 presentasjonen. Noe enhver kan lytte inn på på Q2 presentasjonen som ligger på HO.

Kursmålene i seg selv kan nok helt klart virke lufige, urealistiske og sågar useriøse når aksjen i dag omsettes til kr 62,-.

Men jeg tror ikke man skal henge seg så mye opp i kursmålene isolert sett. Ta heller for dere markedetspotensialet, det faktum at BLCC er gitt status som Standard of Care (SoC) av Medicare, at PHO er blitt FDA godkjent for TURB og Surveillance markedet (og i følge Bellete) benyttes nå også i Initial Pre-diagnosis undersøkelser), at BLCC har vist seg overlegen hitt lys undersøkelser og at man har oppnådd 25-30% av TURB markedet i MSA Washington/Baltimore. Etableringen ved John Hopkins hospital har resultert i at BLCC teknologien er tatt i bruk ved 11 hospital/klinikker i det området. Det kan også være greit å ha i bakhodet at det ved utgangen av Q2 18 utplasseret 130 BL scope, hvorav 2 stk var av typen flexiscope.

Bruk de datene som er tilgjengelig og kos dere med kalkulatoren. Regn så selv ut hvilke potensiela aksjekursen har dersom vi antar at PHO kan klare å gjenskape det de har oppnådd i Washington/Baltimore, altså 25-30% markedsandel ved de 25 top MSA’ene i USA.

Jeg er redd at dere også vil komme til kurspotensiale som virker mildt sagt luftige. Men det er nå en gang slik det er. Så enten tror man på at Storz og PHO kan erobre 25-30% av dette markedet eller så gjør man det ikke.

Men dersom man ikke gjør det, så innebærer det at dere samtidig må tro at amerikanske pasientene som representerer mer enn 70-75% av undersøkelsene er villige til å la seg undersøke av teknologi som er betydelig dårligere enn BLCC og ta risikoen på at den teknologien de lar seg undersøke med de facto har oversette utbrudd av blærekreft som BLCC kunne oppdaget.

Ærlig talt folkens, jeg vet ikke hva som høres mest luftig og fantasifullt ut jeg. At den best tilgjengelig teknologien for diagnostisering av blærekreft skal kunne ta 25-30% av market eller om mer enn 70-75% av potensielle blærekreftpasienter i USA er viilige til å spille russisk rulett med egen helse.

1 Like

Er enig med deg. Ser ikkje heilt den store forskjellen mellom Surveillance markedet og first diagnostic eller Initial Pre-diagnosis. Men eg prøver å finne ut av det.

Sendt mail til Photocure, så får vi sjå hva eg får til svar.

1 Like

Det er jo nettopp på kalkulatoren at folk har så vidt forskjellige måter å trykke på. Hvordan gjør du det?

1 Like

Hvordan vurderes mulighet for oppkjøp her?

Godt jobba!

Den først jeg benyttet fikk varmgang og måtte kasseres. Hare bestilt meg en vannavkjølt som kan håndtere store tall. ;-))

Fra spøk til alvor, må komme tilbake til det, for nå står jeg på farten.

Noen som har fått med seg at Myrlid AS kjøper igjen? Må si jeg stoler mer på hans evner enn fondene som nå kaster ut aksjer :wink:

Kilde: Stocktalk.no

6 Likes

Hei, noen som har tenker om aksjekursen fremover? Jeg så investortech (som veldig mange synes å mene man skal ta med et trailerlass salt) si at teknisk grense er 65 kr og bryter den ikke den så vil den deise ned?
Kanskje litt brent barn skyr ilden etter sett Nano og Gentian sine jojo kurser…

Nå har vel ikke Myrild de samme krav til vekting som fondene sliter med og derved kan fokusere mer på sannsynlighet for hvilke vei dette bærer. Og man skal ikke være så veldig vel møbelert i toppetasjen for å skjønne at PHO har vært behandlet som et stebarn av markedet i lang tid. Nå derimot, synes det som at flere og flere begynner å ane hva som sjuler seg i selskapet og hvilke potensiale det har.

Myrild har tidligere vist at han skjønner seg på aksjemarkedet og han gjør nok en ny kule i PHO.

1 Like

Hehe, har ikke selgeren stått opp enda?:wink:

2 Likes
4 Likes

Solgt 25% av PHO i dag. Litt gevinstsikring må være lov.

‘‘Let your winners run’’

2 Likes