Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Informasjon for Canada:

http://www.cysview.ca/patient-information.php

3 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Aksjen-kan-bli-veldig-bra-eller-veldig-daarlig

hvilken forskning er det han snakker om? Tror ikke han har satt seg noe særlig inn i PHO. Og man tester også på mennesker før fase 3. bare tull dette her.
“Innenfor blærekreft forskingen fortsetter Photocure sin strategi med å kommersialisere Hexvix og utvikle nye produkter mot kreft. Dette gjøres gjennom forskningsfaser, der fase 1 og 2 er utviklingsfaser, og ved fase 3 testes det på en pasientgruppe. Om dette gir gode resultater, vil det også vises i aksjekursen, sier Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordnet, til Hegnar.no.”

Dette var en dårlig artikkel. Hvis de lykkes og får godkjenning?? Vi har jo FDA godkjenning eks i USA og fase 3 studiet har jo påvist fantastiske resultater. Dette må det komme en rettelse på

Merkelig artikkel, verken journalisten eller økonomen har lest seg opp på Photocure🤣

2 Likes

Enig. Hovedgrunnen til å investere i PHO bør jo være at forskningen er over, den risikoen er over, nå skal det kommersialiseres i motsetning til PCIB, TRVX, NANO og BGBIO som er i en forskningsfase med små eller ingen inntekter.

1 Like

Enig med Snøffelen om at gulvet for denne korreksjonen i PHO er rundt kr 50,-. Har derfor både i går og i dag nyttet anledning til å laste opp mer PHO. Antar at oppturen starter igjen for alvor på mandag. Dog vil jeg ikke utelukke at vi får en hyggelig avslutning på inneværende uke.

Hva angår artikkelen dere diskuterer, så er det tragisk at slikt får bli lagt ut uten at noen kontrollsjekker at det som står der holder vann. Her er det så mye feil og unøyaktigheter at man kan jo begynne å lure på at noen av aktørene bak artikkelen har til hensikt å legge ut noe som kan bidra til å skremme noen til å selge.
Uansett, beklagelig at såvel investeringsøkonomer som journalister i Hegnar skal være av såpass dårlig kvalitet.

Fin anledning til å kjøpe mere, siden “markedet” tydeligvis ikke er helt informert om PHO. Blir spennende å se om de korrigerer sine feil og om det påvirker kursen noe.

“Photocure er et forskningsbasert selskap som per i dag omformer sin forretning til å bli et mer nisjeorientert farmasøytisk selskap. Dette gjøres ved at de styrker den kommersielle aktiviteten i selskapet mot det amerikanske markedet, der de satser på dermatologi. Innenfor blærekreft-forskingen fortsetter Photocure sin strategi med å kommersialisere Hexvix og utvikle nye produkter mot kreft, sier Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordnet, til Hegnar.no.”

Oi oi, makan til dårlig innsikt, research og forståelse skal man lete lenge etter. Vet knapt hvor jeg skal begynne.
Liker å være høflig, men av og til må man kalle en spade for en spade.

Hva mener han med forskningsbasert? At de har produkter basert på forskning? Ryanair har også det, flyene deres er “forskningsbasert”.

Og så påstår han at den kommersielle US-satsningen er dermatologi…

Dette var pinlige greier, det er rett og slett vondt å lese dette. Det er knapt nok kunnskapsløst, det er total skivebom, spedd på med meningsløse floskler som “krydder i porteføljen”.

CRINGE!!!

11 Likes

Legger ut gjenngivelse av artikkelen her (før den blir slettet), for den kan jo umulig bli stående som den er.

Photocure er et forskningsbasert selskap som per i dag omformer sin forretning til å bli et mer nisjeorientert farmasøytisk selskap. Dette gjøres ved at de styrker den kommersielle aktiviteten i selskapet mot det amerikanske markedet, der de satser på dermatologi. Innenfor blærekreft-forskingen fortsetter Photocure sin strategi med å kommersialisere Hexvix og utvikle nye produkter mot kreft, sier Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordnet, til Hegnar.no.

  • Frykter du videre kursfall eller anser du den siste tids kursfall for å være en kjøpsanledning?

  • På generelt grunnlag er en type bioteknologiselskap som dette avhengig av positive resultater på sine studier, så de kan kommersialisere driften. Kreftforskning og da spesielt blærekreft er ekstremt viktig, og om deres produkter godkjennes og for alvor kommersialiseres ut i verden, er inntektsmulighetene store. Samtidig har man risikoen med at studiene/testene ikke gir ønsket resultat - og man vil da naturlig nok se dette i aksjekursen, sier Johannesen.

Volumet i aksjen er relativt lite, så man vil naturligvis oppleve dette som en mye mer volatil aksje enn for eksempel Equinor. Investeringsøkonomen synes personlig at slike forskningsselskap er meget spennende og ikke minst av ekstremt samfunnsnyttig art, om produktene deres blir godkjent og kan brukes i behandlingen mot kreft.

  • Personlig anser jeg Photocure som svært spennende og tror at investorer som har tro på deres forskning, kan være tjent med å ha en liten post i selskapet som «krydder» i porteføljen sin. Dette er selvsagt en aksje med høy risiko og store svingninger, der man har en stor oppside om forskningsresultatene er gode, og tilsvarende en stor nedside om forskningen ikke gir resultater, sier Johannesen til Hegnar.no.

  • Bør investorer kjøpe aksjen på dagens nivå?

  • Aksjen tok perfekt imot på 50 dagers glidende gjennomsnitt, og reagerer opp i dag. Det er teknisk sterk oppførsel. Ja, hvis du er bevisst selskapets risiko, avslutter Johannesen.

2 Likes

Eneste troverdige her er det absolutt siste spørsmålet.

1 Like

Nordnet løfter virkelig frem Photocure i dag, jeg velger å se positivt på det. :slight_smile:

Slik ordla jeg meg inne på Shareville.

image

12 Likes

Great stuff Savepig

Da Snøffelen mente gulvet var 30 kroner fallt kursen helt ned til 22 og lå under 30 i ett år.
Bare nevner det. Håper han har rett denne gangen.

fant denne på hegnar

Ro ro til fiskeskjær,… ville “evil Alex” ha sagt.

3 Likes

Pinlig…

Ja, mulig dette peker på at kunnskapen om PHO er serdeles lav i markedet. Ikke rart at kursen ikke er høyere når selv folk som er i aksje-bransjen og uttalerer seg om biotek klarer å formulere seg slik.

Jeg syns synd på fyren. Jeg vet at han hadde vært i kontakt med pho for å få uttalelser fra dem sånn at ting skulle bli rett. Mads ville egentlig bare kommentere det tekniske bilde. Det ble overlevert til journalisten som gjorde sin “egen greie” med matrialet. Det er min “inside” kunnskap om den saken :wink:

3 Likes

Helt ærlig synes jeg folk kaver seg litt for mye opp. All pr er god pr og mads er en utmerket fyr.

Saken demonstrerer uansett hvor det store oppsidepotensialet i biotechinvestering kommer fra, men også hvorfor det er så vanskelig å vite når rykkene i prising kommer.

Tillater meg å gjenposte mitt stocktalk.no innlegg fra i fjor:

7 Likes

Mitt utgangspunkt for Photocure var for ganske mange år siden (4-5) at det var en utrolig spennende oppside med Cevira, og at Cysview i US på et eller annet tidspunkt ville få et gjennombrudd. Mao anså jeg Photocure som svært, svært lav risiko, og et fint sted å ha pengene sine for en som liker å ha kontroll.
Da svært spennede data på PCIB kom i januar 2016 turte jeg å vri en god del av midlene dit.

Det var på grunnlag av Cysvie jeg mente at Photocure neppe ville falle noe særlig under 30.
Får innrømme at jeg tok feil der, men mener at mye av årsaken var nedsalg av the Hanssons og dette australske fondet. Og sånn sett føler jeg ikke at jeg har tatt noe særlig feil. Det er umulig å ta høyde for alle slike saker. Om noen bestemmer seg for å kaste pengene sine ut av vinduet så er det vanskelig å forutse, tross at det skjer både titt og ofte.
Jeg tok selvfølgelig konsekvensene av det nedsalget, og i løpet av februar 2018 så doblet jeg eksponeringen min i Photocure, det meste kjøpt på 23-tallet.
Kursemessig traff jeg fint, men timing mtp på tid er nesten umulig så det får være. Jeg konsentrerer meg heller om hva jeg mener butikken er verdt, så får det heller ta den tiden det tar.

Mener at det er det samme i PCIB nå, kursmessig er aksjen på “fire-sale”, og benyttet meg derfor av så mange tegningsretter jeg bare klarte. Synes 90% var svært bra mtp at det var et betydelig antall retter.

At kursen på Photocure har duppet litt tilsier ikke annet enn en kjøpsmulighet, mye tyder på at de nærmerer seg kommersielt gjennombrudd. Alt det andre er på stell, liten finansiell risiko, godkjent produkt på marked, god standing i guidelines, og stadig mer tyngde i de kliniske dataene.

Mange gode grunner til at dette skal lykkes, og selv om man aldri har noen garanti (hvordan skulle man da fått aksjen grisebillig??) så er det en fantastisk risk/reward.

10 Likes