Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg håper du får rett, Snøffelen. For jeg har også kjøpt alt jeg har hatt råd til i PCIB-emisjonen.

Tror den artikkelen skader Mads og Nordnet mer enn den skader Pho.

Men den anledning som no er der for å få en positiv artikkel må utnyttes.

Den søpla som ligger ute ennå , må tilbakevises. Helst ved børsmelding , intervju med ledelse og nye analyser.

Vanskelig å “få rett”, men jeg liker gode sannsynligheter langt bedre enn stort potensial, og er potensialet stort sammen med god sannsynlighet så blir det nesten ikke bedre.

Jo forresten, er det lavt priset i tillegg blir det særlig attraktivt!!

PCIB er det kinderegget; god sannsynlighet (Stuffers siste analyse hadde LOA på 51%), stort potensiale (fimaCHEM life cycle management, fimaVACC og fimaNAC) og lavt priset (teknologiverdi på rett over 700 mill).

Synes også det er viktig å minne om hvor godt PCI-teknologien virker, og da tenker jeg ikke bare på de supre resultatene på GGK.

H&N ble av strategiske grunner (konkurranse fra Keytruda (pembrolizumab), utfordringer på avgrensing med belysningen og sett fra optimal prising).
Det viste seg i ettertid at Amphinex på H&N hadde slått Keytruda ned i støvlene, for det studiet endte slik:

“The accelerated approval was specifically based on an efficacy analysis of 174 patients treated with a prior platinum-based agent. In this assessment, the overall response rate (ORR) with pembrolizumab was 16% (95% CI, 11-22), which included a complete response (CR) rate of 5%. Responses lasted for ≥6 months for 82% of patients.”

Mens de altså var som følgende for Amphinex:

"At Day 28, 11/16 patients (69%) had a complete response(CR) of the target tumour to treatment, two patients
(13%) had a partial response (PR), two patients (13%) had stable disease (SD) and one patient (6%) had
progressive disease. At Last Visit, 5/11 patients (45%) had a CR, and two patients (18%) each had PR, SD, and PD. "

Kilde, nederst side 56 av 127 i prospektet.

Mao det er ingen tvil om at teknologien fungerer som F.

Just saying it, og minner om det, nok en gang, beste predikator for suksess mtp å få en markedsføringstillatelse er gode effektdata.

Klart jeg skjønner at all biotek er risiko, ja alle aksjer er risiko, men jeg anser risk-reward på PCIB som utrolig attraktivt, og følgelig er det verdt å legge et dusin egg i den kurven.

7 Likes

Får bare beklage at det ble litt mye PCIB på denne tråden, men det henger jo selvsagt sammen med at PCIB og PHO balanserer hverandre fint i en portefølje der jeg selvsagt ønsker best mulig risk-reward men også investeringer med litt forskjellig profil; late development (PCIB) og markedsklart produkt i sterk akselererende vekst utenfor radaren (og forståelsen) for main stream (enn så lenge).

3 Likes

Hei!
Noen med kommentarer på denne? Datert 3. oktober 2018

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bju.14574

Min lekmannsforståelse av den artikkelen er at de ikke klarer å finne en tilfredsstillende andel av svulster bare ved hjelp av urinprøver. De må inn og titte. Litt synd for pasientene siden det ville vært enklere. Bra for photocure siden de fortsatt er best.

2 Likes

Jeg tolker det på samme måte. Selv om urinprøve(DNA-testing) etterhvert vil forbedres inntil testene faktisk kan “gi alarm” når det detekteres kreft-DNA, så er ikke dette noe krise for Photocure. Det betyr bare at det maksimale surveillance-markedet blir noe mindre. Straks en urinprøve gir alarm, så må man jo inn og ta en kikk, med Cysview.

1 Like

Litt BLC skryt fra SIU 2018:

https://www.urotoday.com/conference-highlights/siu-2018/107321-siu-2018-transurethral-resection-of-bladder-tumors-in-2018-did-urologists-improve-it.html

3 Likes

Publikasjon fra konferansen:

Én ting som er fort gjort å glemme litt bort; med skopene fra Karl Storz og Cysview får man jo i pose og sekk - BÅDE hvitt lys OG blått lys!

Det blir derfor ikke av helt avgjørende betydning hvor mye bedre blått lys er vs hvitt lys.

Det er noen fordeler og ulemper med begge, blant annet relatert til false positives, men med BLC Cysview får man altså både hvitt og blått lys, som utfyller hverandre, i ett og samme skop.

Det man ser på mange av cysviewvideoene er at legene sitter og svitsjer mellom hvitt og blått lys.

Her er et selskap som utvikler løsning for å få ned behandlingstiden

Vil gjøre det mulig å behandle flere pasienter med cysview dersom løsningen blir godkjent

3 Likes

Enhanced cystoscopy (BLC™ with Cysview®) has an important role in the management of bladder cancer patients

New data on Urine Cytology in the management of bladder cancer patients is now published in the prestigious peer reviewed BJUI journal (British Journal of Urology International). The analysis shows that relying on Cytology alone, especially for high risk patients, would miss early detection and BCG unresponsiveness in NMIBC (non-muscle invasive bladder cancer).

The results are from further analysis of three published phase III studies. The analysis is of 1487 urine samples from 1375 patients, overall 615 tumors were detected correlating to 41% of the cytological specimens. Click here http://bit.ly/BLC-Urine-Cytology for the full the article.

“Based on analysis of contemporary data, the sensitivity of cytology for detecting High Grade and CIS (carcinoma in situ) tumors remains low. The data supports the use of enhanced cystoscopy techniques, such as BLC with Cysview, which I now use for both the surveillance and TURBT in many of my patients,” says Dr. Yair Lotan, Urology Professor Helen J. and Robert S. Strauss Professorship in Urology at University of Texas, South Western (UTSW) and lead author on the publication

3 Likes

Fin melding, men hvorfor børsmelder de ikke dette? Sendte mail til Dahl og spurte…

2 Likes

Can routine outpatient follow-up of patients with bladder cancer be improved? A multicenter prospective observational assessment of blue light flexible cystoscopy and fulguration

2 Likes

Begynner å få en god spredning i statene nå :clap:
https://www.cysview.com/find-a-center

4 Likes

Er dere klar over at cysview er i markedet og er det eneste FDA godkjente produktet for både operasjon og oppfølging?
Fra nettsiden Cysview.com:
BLC with Cysview is the only technology approved by the FDA for both for surgery in the Operating Room (OR) as well for your follow-up Cystoscopies in the office. By using BLC with Cysview, physicians can see more tumors than with standard white light cystoscopy (WLC) alone, 2-7 allowing for a more thorough diagnosis — right from the first resection — and more informed management decisions regarding your disease. 8

20% av markedet i de 25 største områdene utgjør et salg på 134 MUSD (1,18MRD kroner) og selskapet er ikke mer verd pr idag på 1,1mrd. :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

DET ER SÅ LATTERLIG.

Vil du sikre din pensjon, så er tiden nå inne til å gjøre grep.
Hvis vi unngår oppkjøp, så er dette en fremtidig utbyttemaskin.

8 Likes

I den artikkelen du viser til står det også følgende:

"Two patients per hour could be assessed using outpatient BLFC. Preparation and instillation of hexaminolevulinate took less than 10 minutes per patient, and patients had an additional waiting time of 45–60 minutes following instillation, while the hexaminolevulinate solution was retained in the bladder before examination. "

To pasienter pr time!! Halloen folkens skjønner dere hvilke gullgruve dere sitter på? For ikke å si diamantgruve!!
Begynn å lek litt med tall basert på 2 pasienter pr time, altså 16 pasienter pr dag og 80 pasienter pr uke pr flexiscope! Det blir skamløst mye penger som genereres med et slikt tempo! Skamløst mye!!

2 Likes

@Otard kunne du lagt inn Surveillance for Nordic og EU oxo i denne !
Må jo være en betydelig oppside oxo hær med inntog av Flexiscopene
Canada og Australia kommer jo oxo oppå hær som en bonus :wink:

1 Like

@JAXI Jeg tonet den ned litt ved å sette P/E på 15 og pris pr enhet i EU og Norden er litt gjetting men litt ut fra regnskapet så det ut for at Photocure satt igjen med ca 4000 pr salg. Så selger de vel i Norden selv, så jeg satt 6000 pr enhet der.

Men hvis vi setter opp penetrasjonen til 50% i US og lar vår side av kloden være status Que (andre verdensdeler også, for den saks skyld):

Eller 100% uten å legge til first diagnostic:

Det er oppside igjen i aksjen for å si det pent :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::star_struck:

4 Likes