Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Tnx @Otard :ok_hand:
justere ned P/E til 15 ok, men tenker 20 er mer represenativit under denne vekstfasen MEN, Hvor mange % tenker du vil gå med i utgifter for selskapet (30%?)

  • Generally a high P/E ratio means that investors are anticipating higher growth in the future.
  • The average market P/E ratio is 20-25 times earnings.
  • The P/E ratio can use estimated earnings to get the forward looking P/E ratio.
  • Companies that are losing money do not have a P/E ratio.

Ja det var 30% kostnad det blir når jeg ganger med 0,7.

Det spiller jo svært liten rolle hva man regner med nå egentlig.

Greia med å ha den kalkulasjonen liggende er jo at man vet at når kursen passerer 100, 200 ,300, eller 1000,- … så er det ikke på tide å selge seg ut

overså den, beklager, men da er vi enige :wink:

supert oppsett - tusen takk :hugs:

så har vi jo Initial screening men den tror jeg vi lar ligge til neste år :sweat_smile:

Det som slår meg er at vi pr Q2 har 130 Rigid Scopes utplassert, disse sykehusene har jo allerede erfaring med hvor god Cysview er, tenker da at det er meget nærliggende å tro at alle disse ønsker seg flexiscope oxo for sitt oppfølgingsmarked, spesiellt med tanke på at de får refusjon oxo for denne undersøkelsen, FDA.
Får bare håpe CMS (Centers for Medicare & Medicaid Services) følger rådet fra
The American Urological Association (AUA) fra September 24, 2018
we urge CMS to apply the complexity adjustment to all Blue Light Cystoscopy with Cysview®procedures (CPT codes 52000, 52204, 52214, 52224, 52234, 52235, and 52240)
fasit kommer vel nå tidlig i november.

Legg gjerne inn en lavere dollarkurs også. Så blir det lite å «ta» deg på.
Fint oppsett.

Personlig tror jeg prisen pr dose kan økes etterhvert som dokumentasjonen blir bedre og bedre.

4000 fra EU og 6000 fra Norden er vel litt høgt?
1500 fra EU og 4300 fra Norden er vel meir riktig.

@Inkognito666 hadde eit flott oppset på dette

Skatt?

Skatt er no dritt :rofl: Har du forslag?

Burde jeg legge inn kostnad på 50% inkl skatt?

Ca 25 % kanskje? (av overskuddet)
Altså gange totalen med 0,75.

image

Enig med @sulzrox. Tenker Edison har ganske god oversikt:

Inntekt Q3-2017 Units Inntekt pr unit
Norden 8 969 000 2 096 4 279
US 11 292 000 1 500 7 528
Partner 15 218 000 10 144 1 500

Jeg ser at partner revenues er YTD Q2 på 31,4 - altså 62,8 hvis vi bare ganger med 2 for året.
Og med inkognitos innspill, så legger jeg til grunn 40.000 årlige units, alt på TURBT og 100% på partner i stedet for potensiale
Ps: Jeg la inn *(0,7) i utregningen for skatt til slutt.

Foreløpig kursmål med statusQ i vår halvdel av kloden 825,-

Tar vi 70% i US så blir det hyggelig:

Dette er rimelig oppnåelig vel?

2 Likes

ja, og så kommer resten av markedet i usa på toppen, alså det utenom Top 25 MSA:

1 Like

Føler det er litt missbruk av PE her, man kan ikke hevde høy PE forde vi er i vekstfase og samtidig regne på markedsandeler man enda ikke har oppnådd. Man er ikke i kraftig vekst fase når man allerede har tatt 50% av markedet. Når det er sagt forventer jeg gode utbytter fra PHO om ikke altfor lenge. Da blir nok denne aksjen vesentlig mer populær.

4 Likes

[quote=“yrune, post:1466, topic:1336”]

Jeg har ikke veldig greie på alle varianter av PE, PS etc men henter uttalelser fra her og der og lager et regnestykke ut av det.

Det blir jo uansett bare ett mulig/sannsynlig scenario ut av det, og uansett hvilke parametere man putter inn så ser det veldig lyst ut.
Bellete har jo også sagt at de er nærme 25% av Washington Baltimore område allerede på Q2 så det er ingen umulighet å oppnå kursmålet i det første regnestykke på 825,-

Kanskje innen et år?

Så tar vi 70% regnestykke innen 2 år. hehe

1 Like

Otard
Store tall, men i ditt første regnestykket så forutsetter du at 80% av amerikanere velger å spille russisk rulett med sin helse og liv. Det tviler jeg på vil skje.

Men selv i ditt andre regnestykke forutsetter du at 50% av amerikanere velger å gamble med liv og helse. Lite sannsynlig.

Enig i at vi ikke snakker kursmål, men kun potensiale. Men når man samtidig vet at BLCC er helt overlegen andre teknologier/prosedyrer, så sier det seg selv at potensialet blir mer enn interessant. I dag har vi også fått sett svart på hvitt at man med fleexiscope kan behandle to pasienter i timen, dvs 16 pasienter PR dag PR flexiscope. Det sier en smule om potensialet.

1 Like

Jeg lurer litt på i forbindelse med den infoen om det er mulig for legesentere å gjøre de forundersøkelsene her i Norge og har sendt et spørsmål til selskapet om det.

Det må jo være en mulig gullgruve hvis de blir refundert noe fra Helfo på slikt.

Plaster på såret fra nordnet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

NY LEDELSE i **[Photocure]
Skal bidra til økt kommersialisering. Forrige ledelse var flinke på produktutvikling og godkjenninger, nå er det kommet på plass en salgsorganisasjon med salgsledelse. Hele stretegien vris om til ¨generere inntekter og partnerskap. Det er nok noe av grunnen til at kursen har gått i år. Den toppet ut over 60 kroner, men når får du kjøpt den nærmere 50 kroner. Går vi inn i en sterkere periode frem mot jul, holder jeg dette som et godt lodd i det norske aksjemarkedet.

4 Likes

Forfatter jobber ikke i Nordnet. Han er bare fast skribent. Uansett veldig positivt med omtale :slight_smile:

4 Likes

Vet ikke om denne er lagt ut før ( Fra april i år):
Opp mot 2000 pasienter årlig med blærekreft trenger ikke lenger å bli innlagt og kjørt til operasjonsrommet for full narkose for å få fjernet blæresvulsten.
Er det snakk om en overfladisk tumor, kan inngrepet nå foretas poliklinisk på en halv time uten bedøvelse, takket være en ny laserteknologi, forteller overlege Gregers G. Hermann ved Herlev og Gentofte Hospitaler.

For å oppdage tumoren, mens den fremdeles er liten, brukes en rød fluorescens, som kalles Hexvix, på en måte som urologisk avdeling har utviklet i samarbeid med den norske bedriften Photocure ASA. I tillegg til dette, har avdelingen sammen med det tyske selskapet Karl Storz utviklet små kikkerter som kan benytte fluorescensmetoden, slik at man kan undersøke blæren uten bedøvelse.

3 Likes

Jònas Einarsson, CEO i
Radiumhospitalets Forskningsstiftelse
januar 2000 – nå 18 år 10 måneder.

Fra Radforsk podcast nr 60 i dag:

Jònas Einarsson tilbakebeviser på en bestemt måte artikkelen om Photocure fra sist fredag der det ble påstått at Photocure enda var i en risikofase og var avhengig av å få godkjent sine produkter for salg.
Einarsson sier at det ikke finnes noen risiko i Photocure som har et meget godt produkt i salg, og at det satses for fullt i USA.


Hør den siste podcasten (nr 60) fra Radforsk som starter med å belyse PHO sin situasjon pr i dag, og bli overbevist om at du gjør noe dumt hvis du kvitter deg med PHO-aksjene p g a svingninger i markedet.

7 Likes

https://photocure.com/news/flex-feasibility-publication/

Løp Å kjøp :wink:

3 Likes