Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg løp i går, til 47,98 :sunglasses:

1 Like

Alle aksjonærer i photocure kan faktisk direkte hjelpe selskapet til å spre denne informasjonen, og det gjøres selvsagt ved

Å LAIKE OG RETVITE!

3 Likes

Tok 20k aksjer her. 51 blank. Spennende greier

Limer inn en kommentar fra Lars Christian Raastad som han har lagt ut på FB:

"Selskapet Photocure har inngått avtale med.
Hvis en leser, ser vi at deres produkter er tilgjengelige i 33 land.
Dette er land, Photocure nå får tilgang til.

Ikke vanskelig å forstå: «expanding our footprint», som er ytret mange ganger ifra ledelsen i Photocure."

(Selskapet han referer til er Combat Medical)

2 Likes

Hyggelig med oppgang. Kjøperside bygger seg opp. Så er det store spørsmålet om selgerne nå endelig klarer å holde seg fra å lempe ut :slight_smile:

Ordreboken oppover er ikke spesielt tykk så det kan gå raskt når det først løsner.

Kan fort vise seg at det er det mest lukrative kjøper du har gjort på OSE noensinne. Lykke til!

Nocturne
Ettersom Savepig ikke ønsker annet enn TA diskusjon på dan andre tråden, velger jeg ånsvare deg her.
Du lurte på om PHO vil ligge under kr 50 eller over 52 til uken.

Hva skal jeg si? Der er meg knekkende likegyldig om du handler den under 50 eller over 52. Det som betyr noe for meg er at PHO er en aksje med svært liten risiko, men med et sinnsykt stort potensiale som majoriteten av markedsaktørene foreløbig ikke har oppdaget.

Men de kommer til å oppdage PHO sitt potensiale innen rimelig kort tid. Tenker at Q3 kan bli en aldri så liten wake up call for en del. Om ikke det som fremkommer der hjelper, så kommer der en ny kraftigere wake up call i slutten av februar 2019.

Saken er at når markedet våkner, så vil det være begrenset med aksjer å få tak i. Noe som vil gjøre underverk med kursen. Så om du kjøper på under 50 eller over 52 vil være av underordnet betydning. Begge deler vil vise seg å være grisebillig, når vi kommer et stykke ut i 2019. Mulig det vil vise seg allerede i høst.

Ha en fortryllende børsdag og lykke til med NANO! Ikke noe galt med det selskapet, men risikoen er nok noe høyere enn i PHo ettersom de ennå ikke har noe FDA godkjent produkt med tilhørende refusjonsordning.

1 Like

Dette er jo akkurat de samme ordene du har messet om i Nano i 2 år ca, minus tvilen til Nano på slutten. Episk komisk… :rofl:

3 Likes

jaja, eg har aldri messet i nano. OG han har helt rett, Pho er grisebillig og vil være det til langt over hundre lappen.

1 Like

Interessant @londonmannen. Vi har nok litt ulike tilnærminger til det å innvestere, jeg har endret totalt strategi det siste året og er på vei til å finne en strategi som fungerer for meg, og den er nok ikke så langsiktig som din. Jeg kjenner lite til PHO så min eventuelle innvestering blir helt og holdent basert på TA. Om PHO skal dobles, tredobles eller konke vil chartet vise meg.

I PHO er risikoen langt lavere enn det den for tiden er i NANO. Likevel prises NANO til 1,3 milliarder mer en PHO. Forstå den den som kan. Men jeg antar at markedet vil bråvåkne en gang mellom i dag og juni 2019. Da kan oppturen i PHO bli meeeget brutal. Jeg bare nevner det.

Jeg ønsker ikke dra debatten om Nano vs. PHO for langt, jeg er enig i at risikoen med Nano er større en PHO ihht. FDA approval etc – men; og dette er et vesentlig men; du sammenligner market cap på PHO vs. Nano uten å vurdere markedspotensiale for selskapene. Av det lille jeg har lest om PHO guider de 20-25mUSD i 2020. Mulig dette oppjusteres i Q3, men det vet vi ingenting om pr. i dag.

Når det gjelder Nano vet vi alle hvor stort markedet for Betalutin er. I tillegg har vi Archer 1 og potensielt DLBCL. Det blir derfor feil å konkludere verdi av selskapene basert på market cap. Nano har også guidet på read out / approval i 2020. Får vi approval vil mcap lett overgå det PHO noengang kan drømme om å oppnå. Jeg bare nevner det :wink:

5 Likes

@Mr.Oncoinvest det er vel bare å skrive i denne tråden om det er offtopic i tatråden. :stuck_out_tongue:

Jeg er enig med deg at storsalget fra tidligere hovedeiere snart vil måtte ta slutt fordi de går tom, men det rare er at TA på sine mystiske måter ofte inkorporerer sånne ting som dette i seg, fordi resten av markedet agerer i henhold til aksjonærlister og dette gjenspeiler seg i cjartene.

Jeg har forøvrig nå konsolidert om på kontoene mine i nordnet, slik at alt av photocure ligger på ASK-kontoen min hvor jeg har mulighet for belåning. Satser rimelig heftig på photocure fremover tbh.

Zero:
image

ASK:
image

3 Likes

Oilimp
Det kan så være, men heller ikke jeg kan underslå at der ewr en viss forskjell mellom PHO og NANO. PHO har et produkt og fase 3 studien som var ferdig i 2017 viser seg nå å markere et vesetnlig tidsskille i tilfellet PHO. Med positive resultater fra den studien har det åpnet seg uante muligheter gjennom en kombinasjon av å kunne benytte flexisscope og det å kunne gå inn i surveilancemarkedet.

Vi ser nå at såvel urologer som pasienter lovpriser BLCC teknologien, som Cysview er en viktig del av. Men PHO trenger heller ikke stå alene med markedsføringen eller gjennombruddet i markedet. Ved siden deres står Storz som produkserer og selger scopene.

Dersom man ikke ser potensialet til PHO så er det lite jeg kan gjøre med det. Jeg har heller ikke snakket negativt om NANO. Jeg bare må konstatere at håpet om å ha NANO sitt produkt godkjent og kommersialisert til 2019, som var mitt mål i NANO, ikke er realistisk. At detg kommer er jeg rimelig sikker på. Og jeg ønsker alle NANO aksjonærer lykke til. PHO ligger uansett et godt stykke foran i løypen og selskapet har, med all respekt å melde, et gigantisk marked foran seg. Men hvorvidt man skal velge PHO eller NANO må bli helt opp til den enkelte. Noen har begge deler. og det er sikkert en smart tilnærming.

Har ingen problemer med det du skriver og jeg ønsker deg lykke til med din nye strategi. Tviler ikke på at det blir bra.

Men når det gjelder markedspotensialet så må jeg få si følgende. For det første er ledelsen i PHO sin guiding utgått på dato, noe de selv er inneforstått med. Ny oppdatert guiding er varslet i løpet av 2018.

Markedspotensialet i NANO er sikkert mye større enn i PHO. Men hva angår markedspotensialet til PHO så er det mer enn stort nok til meg. Får de 20% av dette markedet, noe som er svært beskjedent spørt du meg, så er jeg blitt såpass rik at jeg neppe evner å bruke pengene opp i moitt liv. Men sannsynligheten for at det skjer i PHO mener jeg er større enn at det skjer i NANO, når man ser på risikoen i de forskjellige selskapene.

Jeg håper og tror at begge selskaper lykkes, men ettersom PHO allerede er i full gang med kommersialseringen, så sier det seg selv at pengene og verdiene vil materialisere seg først i PHO. Det er min overbevisning. Så gjenstår det å se om jeg får rett.

Tenker at det får bli opp til ny ceo å komme med ny guiding når han har fått regnet litt og snakket med nok aktører i markedet.

Kommer nok på q3 eller q4

1 Like

Tenk om ny CEO hadde entret med et smell og kjøpt en solid mengde aksjer for egne penger.

1 Like

Må heller ikke glemme at Nano har 2,5 ganger flere aksjer enn Photocure🙃

Make innsidekjøp great again

5 Likes

Short på 0.52% nå…

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

1 Like

Hehe. Den er spenstig…

Ganske modig å shorte PHO, når det finnes så mye annet fint å shorte. Mulig det er en kombinasjon av snorte og shorte?