Anbefaler virkelig alle å lese seg opp, se Q2 presentasjon (video) samt regne på dette selv om dere ikke allerede har gjort. Jeg kom inn med første lyttepost i Juni litt på slump. Videre har jeg benyttet tiden på å virke sette meg inn i selskapet, samt kjøpe meg opp ytterligere både på opp og nedgang. Det kan være en helt unik mulighet, selv om absolutt ingenting er sikkert på børs.
Enkelte snakker om vanvittige kursmål, men jeg tenker litt mer konservativt. Kun 1% markedsandel kan gi kurs nesten dobbelt av hva det er i dag. Photocure har mange ganger dette i ihvertfall ett av de tettest befolkede områdene de har fokusert på. Belette snakker om dette på Q2-presentasjon. Oppsiden videre er enorm.
Selskapet har ingen gjeld, og har ikke behov for å hente penger. Det er en stor fordel å slippe hvis markedet blir surt nå.
Til slutt blir det uhyre spennende når ny CEO tiltrer. Han hopper av som USA-sjef i et multimilliardselskap for å drive lille Photocure. Hvorfor gidder han dette? Det er neppe lønna som frister i et norsk selskap.