Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja, det har vært diskutert opp og ned på flere fora. Også omtalt av Einarsson i podcast.

En generisk produsent vil måtte kjøre nye studier, og det skjer ikke før en aktør ser at det er mulig å tjene store penger. Videre er det eksklusivitet mellom Karl Storz og Photocure. Tror du sykehus vil kaste sine cystoskop for å spare noen få dollar pr bruk?

Innen den tid er nok de fleste av dagens aksjonærer ute med meget pen gevinst.

2 Likes

Videre er det eksklusivitet mellom Karl Storz og Photocure.

Og hvor lenge varer denne eksusiviteten?

FDA godkjennelsen gjelder drug-device. Altså, kombinasjonen av Karl Storz og Cysview.
Slik jeg tolker det må f.eks. Olympus alliere seg med en annen produsent av Cysview-kopi og søke dette godkjent. For det trengs studier.

I Europa gjelder andre regler. Da kan Cysview brukes med flere.

2 Likes

Hvordan ser du på det at patentene går ut samtidig med at de guider peak sales først etter at de har gått ut?

Edit: så ikke svaret til @mtryfoss før jeg posta.

2 Likes

gammel video, men poster den for det

1 Like

Anbefaler virkelig alle å lese seg opp, se Q2 presentasjon (video) samt regne på dette selv om dere ikke allerede har gjort. Jeg kom inn med første lyttepost i Juni litt på slump. Videre har jeg benyttet tiden på å virke sette meg inn i selskapet, samt kjøpe meg opp ytterligere både på opp og nedgang. Det kan være en helt unik mulighet, selv om absolutt ingenting er sikkert på børs.

Enkelte snakker om vanvittige kursmål, men jeg tenker litt mer konservativt. Kun 1% markedsandel kan gi kurs nesten dobbelt av hva det er i dag. Photocure har mange ganger dette i ihvertfall ett av de tettest befolkede områdene de har fokusert på. Belette snakker om dette på Q2-presentasjon. Oppsiden videre er enorm.

Selskapet har ingen gjeld, og har ikke behov for å hente penger. Det er en stor fordel å slippe hvis markedet blir surt nå.

Til slutt blir det uhyre spennende når ny CEO tiltrer. Han hopper av som USA-sjef i et multimilliardselskap for å drive lille Photocure. Hvorfor gidder han dette? Det er neppe lønna som frister i et norsk selskap.

6 Likes

Godt innlegg mytryfoss.
Det som bekymrer meg er at de bare har dette ene produktet, når de andre medikamentene ser ut til å være lagt i skuffen. Å bare ha ett produkt som går ut av patetent snart, og ingenting i pipelinen ser jeg på som høy risiko

1 Like

Ja, bare ett ben. Men et godt et. De har to produkter som mangler et fase3-studie, men dette ville pr nå kostet alt for mye penger å gjennomføre. Det ville da blitt emisjon og lange tider med negative resultater som ikke ville hjulpet på aksjekursen.

Sånn sett positivt at de prøver å melke det produktet som har en lysende fremtid.

1 Like

PCIB er jo en spinoff fra PHO.

Når (hvis) de blir et rikt selskap kan man godt se for seg at de spinner ut de andre kandidatene sine i andre spinoffs.

1 Like

Hestdal ha flere ganger påpekt at 2020 usa guidingen ikke er peak sales😊

Regulatory Exclusivity Expiration til Cysview er forøvrig i 2021 :upside_down_face:

5 Likes

kan vi forvente noe fra australia snart mon tro? søknaden ligger inne og den er ikke oppdatert siden juni 2018.
http://www.msac.gov.au/internet/msac/publishing.nsf/content/1460-public

videre kan det forventes saksbehandlingstid på ytterst 4 måneder og 6 uker.
http://www.msac.gov.au/internet/msac/publishing.nsf/Content/FAQ-01#FAQ1.10

tar vi utgangspunkt i at søknaden ble sendt 15.juni(i verste fall), bør vi være nær en melding.

skivebom?

4 Likes

Jeg gravde litt rundt den saken for en liten stund siden. I praksis venter de vel bare på at budsjett med penger til formålet godkjennes, hvis jeg ikke misforstod helt.

1 Like

bare å lene seg tilbake i sofaen til 8.november da. mulig vi får noen input på q3 :slight_smile:

Vet ikke om denne har vært postet allerede.

Men det kom kjempegod reklame fra ledende urolog denne helgen.

https://www.urotoday.com/conference-highlights/aua-2018-northeastern-section/107580-nsaua-2018-the-optimal-management-of-non-muscle-invasive-bladder-cancer.html

4 Likes

Tror vi pasienter som får blærekreft også googler seg frem til dette? Ja det gjør vi

2 Likes

Kombinert med vekst i US er dt vel ikke utenkelig at noen US-Investors også kommer med på lasset. Spesielt med tanke på kronekurs vs $

1 Like

Jeg for min del venter å se minst en amerikansk interesse på topp 20 innen nyttår. Så får vi se. :slight_smile:

Her er topp 20 rett før nyttårskiftet i fjor, og fra denne uken:

2 Likes

So anyway, får du penger for å lyve som du gjør her, eller er det bare desperasjon pga kurser, eller bare uvitenhet?

what! hva snakker du om?

Sånne påstander, som ikke er fakta.