Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

ja fått høre at DLBLC er i en dose-eskalerings fase 1 med safety -
det visste jeg ikke så beklager det.!
Men hva annet er løyn hær da?’
At Archer-1 er ett fase 1 studie?
At jeg personlig tror det blir ett full paradigme studie med tanke på at optimal dose ikke er landet ennå?
Eller at oppsettet på studiet ikke er lagt opp med iterimavlesning?
oppdateringer underveis i studiet er vel heller ikke lagt inn, hverken innrulleringstakt eller data.?

Passer ikke på PHO tråden - men nå ble det nå engang sånn! beklager !

15.10 viser utflating på topp 20 ift forrige uke

20_storste

1 Like

Liten bulltese: Photocure kan være det selskapet som tiltrekker friske investorer fra andre sektorer til biotech, ved at de forhåpentligvis kan nå break even innen overskuelig fremtid.

For nå er det friske penger vi trenger desperat for å snu sentimentet.

3 Likes

Antall dager mot Q3 tikker ned. Melding om at Dan starter eller bekreftelse på utvidet reimbursement i US kan dytte den kraftig oppover. Spesielt med tanke på shortenissene som skal handle 112k aksjer før eller siden.

1 Like

Tenkte på de i dag tidlig eg og , når der var omsatte 4000 første 3 kvartera:rofl:

Vi har ikke fått noe guidingen ennå, kan hjelpe på det også.

Ja absolutt, men tror du ikke de lar Dan ta seg av det?

ja snøffel, håper på et realt rally før pcib investeringen min som ligger nede med knekt rygg våkner igjen.

Jeg tror kanskje det blir for knapt å komme med ny guiding på neste kvartalsrapport siden han begynner nå i disse dager.

1 Like

Og hvordan tror du det påvirker kursen? Er det ikke det alle venter på?

Sluttet å la meg overraske over hva folk driver med.

Nedsiderisikoen i tilfelle aksjen skulle falle pga noe så tullete for min del er at jeg får kjøpe flere aksjer.

4 Likes

Det jeg venter spent på og ser på som trigger nr.1 er at CMS (Centers for Medicare & Medicaid Services) følger rådet fra
The American Urological Association (AUA) fra September 24, 2018
we urge CMS to apply the complexity adjustment to all Blue Light Cystoscopy with Cysview®procedures _(CPT codes 52000, 52204, 52214, 52224, 52234, 52235, and 52240)_(utvidet reimbursment)
fasit kommer nå tidlig i november, forhåpentligvis før Q3.
Q3 med overskudd og masse nye flexiscopes utplassert er trigger nr.2.
Siste trigger er den nye og oppdaterte guidingen for 2020, men ser du på trigger 1 & 2 så er jo de avgjørende for innholdet av trigger 3.

Bounstriggere er oppdateringer på Australia og Canada (refusjonsordninger)

2 Likes

Her er Q2 presentasjon igjen for de som ikke har sett den:

2 Likes

Det er allerede foreslått utvidet reimbursement fra myndighetenes side fra og med 1.1.19. Dette rådet fra AUA var et ønske om forbedring på toppen av dette igjen. Endelig avgjørelse kommer nok helt i starten av november som du sier.

Til slutt koker jo dette ned på om Photocure tjener eller vil tjene penger i nær fremtid. Når det skjer kan ikke investorer lukke øynene lenger.

2 Likes

Vi må jo f.eks kunne forvente at de på q4 rapporten en gang etter nyttår kan uttale seg om reimbursement endringer fra 1.1.19 har har hatt noen effekt.

Og igjen, dette er da ekte inntekt som kan tiltrekke seg en del andre typer investorer enn oss idioter som bare lever på håp og drømmer.

Hehe. Utålmodige småaksjonærer flokker seg stort sett sammen til aksjene med lang tidshorisont (biotek).

3 Likes

Jeg tror Q3 blir viktig for selskapet. Da har ny adm dir begynt, og jeg tror at myndighetene i USA har gjort det klart om enda flere ting blir inkludert i refusjonsordning noen dager før (slik jeg har forstått det). Jeg hadde i utgangspunkt ett håp om oppdatert guiding før Q3, men med ansettelse av ny CEO og viktig avklaring angående refusjon så tenker jeg at selskapet mest sannsynlig venter.

Enn så lenge er det vel håp og spekulasjoner og da kan vi jo gjette både for høyt og for lavt, så får vi satse på at selskapet er offensivt i guiding av framtidige inntekter og bare innse at vi småaksjonærer kanskje ikke helt klarer å regne ut dette på en veldig fornuftig måte. Det positive er at det ikke er lenge til dette skjer.

Jeg håper virkelig at man ikke må vente til årsrapporten for å finne ut hva selskapet guider om framtidige inntekter, men det er vel alltids mulig.

Shorten er faktisk økt.

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
MARSHALL WACE LLP 136 397 0,63% 15.10.2018
3 Likes

Godt, godt. Double down blodigler.

1 Like